Bali flitsen 2018 16

22 maart 2018 - Sanur, Indonesië

Hallo allemaal. Hier dan weer een paar flitsen uit Sanur. Het is donderdagmorgen  6 uur. Ik lig al weer vanaf vier uur te draaien in mijn bed. Roeland snurkt er nog lustig op los. Er is de afgelopen dagen heel wat gebeurd. Eerst Neypi! Jullie weten inmiddels dat dan heel Bali gesloten is. We zijn de dag doorgekomen met Hans zijn verjaardag te vieren op een rustige manier. Alleen koffiedrinken met niet te lawaai. Verder wat gezond en geslapen bij het zwembad. We hebben met zijn drietjes geluncht met popmie en een broodje. Normaal heb ik niet zo'n moeite met zo'n dag, maar toen er een telefoontje kwam van Gep, dat Jan niet meer eten en drinken wilde, had ik liefst vleugels gehad om even bij haar te zijn. Om vijf uur ons Neypimenu klaargemaakt. Ik had twee salades en belegde broodjes gehaald. Dit smaakte uitstekend! Lekker veel fruit als toetje en onze buikjes waren goed gevuld voor een lange nacht. Om zeven uur is het donker en gaan alle lichten uit. Ook opstraat brandr er geen lampje. Het is muisstil, je hoort alleen de vogeltjes fluiten en ons huisdier de luwak ging behoorlijk te keer. Wat je hebt als het zo donker is, is een prachtige sterrenhemel. Ongelooflijk mooi. Ben op handen en voeten ons terras afgekropen om een paar mooie foto's te schieten. Helaas resultaat : 10 inktzwarte foto's. Maar gauw verwijderd. Opgeslagen in  ons hoofd. Zondagmorgen Jacob vroeg vertrokken naar het ziekenhuis om Gepke bij te staan. Gep was snotverkouden en zat er helemaal door. Wij naar de sundaymorningmarket en daarna door naar het strand. Telefoon binnen handbereik. Toen kwam het bericht van Jacob door, dat de orthopeed maandag wilde opereren. Eindelijk zat er een beetje schot in, maar ja de bloedwaarden moesten eerst acceptabel zijn. Zondagavond met Gede, made en Sintya  vroeg gegeten bij Mona Lisa en toen door naar ziekenhuis. We hebben meer dan een uur er over gedaan. Jan was behoorlijk onder de morfine gehouden en een kort bezoekje was dan ook op zijn plaats. Na hem en Gepke sterkte toegewenst te hebben zijn we weer richting Bumas gegaan. Gep bleef in het ziekenhuis slapen. Omdat we zo lang onderweg waren geweest bood Gede aan om Jacob de volgende morgen op de motorbike naar Kasih Ibu te brengen. Ruim op tijd was hij maandagmorgen aanwezig en met de motorbike was het slechts een kwartiertje. Wij onze aquagym gedaan en na het ontbijt op de fiets naar het strand. Telefoon binnen handbereik. Blij dat het bericht doorkwam dat de operatie achter de rug was en geslaagd leek. Jan heeft twee dagen op de i.c. Doorgebracht in verband met een llchte longontsteking. Dit komt heel veel voor na een operatie die bij deze patienten welke een week platgelegen hebben. Ze waren al begonnen met preventieve medicijnen, die ook nog eens de botopbouw bevorderen. Dinsdagavond afscheid genomen van Jan met de woorden dat we hem gauw weer zullen ontmoeten in Leeuwarden. Hij was nog ver weg en knikte alleen maar van ja! Na terugkomst nog gauw even een citroengrog voor Gep gemaakt en toen gaan slapen. Hoop dat ook Gep gauw opknapt, want dit heeft heel wat van haar genomen. Jan gistermiddag weer overgebracht naar zijn kamer. Eerst hebben ze nog röntgenfoto's gemaakt en kreeg hij zijn heupkop mee in een zakje. Jacob heeft hier foto's van gemaakt en dit souvenier in het ziekenhuis achtergelaten.😅😅 gepke blijft nu weer in het ziekenhuis slapen. Gistermiddag afscheid genomen van onze lieve strandbaas en zijn gezin. Natuurlijk ook van onze strandvrienden die er nog waren. De meesten zijn al naar huis . Gisteravond ons galgenmaal gegeten bij Samping. We zijn onze vakantie begonnen met een heerlijke saté en zo hebben we hem ook beeindigd. Bali 2018 zal een vakantie de boeken ingaan als: niet voor herhaling vatbaar. Ondanks alle narigheden blijven de positieve gevoelens overheersen. We zijn blij dat we in een familiehotel zitten en iedereen voor iedereen klaarstaat. We hebben de koffers zo goed als gepakt staan. Nog even de laatste aquagym, ontbijt, dan lekker nog even ons laten verwennen bij Chic en dan op naar het vliegveld, waar we om kwart over acht het luchtruim zullen kiezen, om vrijdagmorgen om kwart voor zeven weer op Hollandse bodem te zullen landen. Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties op onze reislogger en voor alle lieve berichtjes die vannacht binnen stroomden op facebook en messeger.. beleven we vandaag nog bijzondere dingen, dan volgt nog een laatse Baliflits. P.s. We hopen dat Jan en Gepke ons zo gauw mogelijk zullen volgen op hun reis naar huis.

1. Janny van Noordenburg:
    22 maart 2018
    Hoi Hilly en Roeland ja wat kan een vakantie anders zijn dan in de planning is. Wij zitten dan op Bali maar jullie weinig of heelemaal niet gezien de eerste week. dan denk je dat komt nog wel en dan gaan wij door de niet naar australie gaan aldert en janny weg naar flores en zien we jullie toch niet op Bali. Wat hebben jullie een zorg gehad met Jan en voor Gepke helemaal. Fijn dat Jacob er is voor haar. Dat ze nu ook nog zo verkouden is geworden. Sneu hoor voor ze. Hoop voor jan en gepke dat ze snel terug kunnen naar huis om bij te komen van wat ze allemaal hebbeb doorgemaakt. Okk jullie zullen wel en diepe zucht laten als ze weer terug in nederland zijn. We wensen jullie een hele goede reis terug. Lieve groetjes van ons👋👋👋en sterkte straks met het afscheid nemen van Jan en Gepke.
  2. Kim:
    Een hele goede terugreis gewenst!!! Liefs van Robert, Kim en Daan💋💋💋
  3. Margreet:
    22 maart 2018
    Tja een vakantie van een lach en een traan en dan straks weer terug naar dat koude kikkerlandje . Veilige terugreis !!!
  4. Anneke de Haan:
    22 maart 2018
    Wat een vakantie zeg! Toch de mooie dingen ook niet vergeten hè! Goede terugreis gewenst.
  5. Hilly:
    24 maart 2018
    Bedankt allemaal! Zijn weer veilig thuis!