Baliflits 10 2018

23 februari 2018 - Sanur, Indonesië

Hallo allemaal, na 20 minuten te hebben geklooid met wifi, zit ik nu aan het zwembad deze flits te schrijven, lekker ouderwets, te tikken.  Roeland ligt weer bij de kneedmachine. Maandagmorgen om 7 uur ben ik aan de beurt. Hij mag nog wel niet aan mijn teen zitten, maar de wond is sinds twee dagen echt dicht. Er zit nog wel een korstje op, maar er komt geen rommel meer uit. Dus sinds twee dagen geniet ik weer van het zeewater. Het zwembad laten we nog een beetje links liggen. De aquagym doen we op de kant, zodat we de weegschaal een beetje in de gaten kunnen houden. Net als bij jullie, hier ook veel mensen met griepverschijnselen. Gelukkig hadden wij thuis al een griepje gehad en zijn er tot op heden van verschoond gebleven. Zo houden! Dachten we maar.😁😁😁.                                                                                  Ik wil jullie toch nog even iets vertellen over de Durian. Het is momenteel echt de tijd dat de Balinese durian rijp is. Ze liggen in grote getale langs de weg voor de verkoop en ook ophet strand komen de verkoopstertjes langs. Zoals ook eergisteren. Met zijn zessen zijn wij geregelde afnemers en zaten heerlijk Durian te eten, zitten er een man of zes Turken naast ons , helaas niet de prettigste mensen.(dachten onze strandbaas te provoceren, door 10 strandbedden op te eisen) terwijl er maar 5 meer vrij waren en met de nodige alcohol in hun lijf. Zij wilden ook Durian, maar zo'n verkoopstertje komt langs en dan zie je haar de hele middag niet weer. DE strandbaas toch zijn best gedaan, door zijn schoonzoon op de motorbike Durian te laten halen. Jullie begrijpen dat we met volle verbazing zaten te kijken omdat niet iedereen vandeze heerlijke vrucht houdt. Komt de man die de stoelen opeiste naar Gea en vraagt in het Nederlands: waarom lachen jullie om ons? O, zegt Ge, we moesten lachen omdat jullie de Durian zo lekker vonden en van die prachtige gezichten trokken. Dan was het goed! Nou we denken dat ze dachten,die buren van ons op het strand zitten zo te smullen, dat moet wel lekker zijn( is het ook) maar deze vrucht heeft een zo bijzondere smaak, zodat hij niet bij iedereen in de smaak  Valt. We lachen heel wat af op het strand en dit was Heel komisch. Het waren echt van die blaaskaken.we hadden eigenlijk verwacht dat het Russen waren, want die reageren net zo autiritair op de Balinezen. Gelukkig liet Nyoman zich niet door deze mannen overbluffen. Gisteravond zijn we met zijn tienen bij Mona Lisa wezen eten om de huwelijksdag van Gerard en Renee te vieren. Woensdag zijn we een half uur bezig geweest om te vragen of ze een grand dessert konden verzorgen. Nou daar hadden ze nog geen kaas van gegeten. Op het laatst hebben we maar gekozen voor twee toetjes van de dessertkaart en dan beide op een plate. Pasang goreng met een bolletje vanilleijs en pannacotta met een mangodressing. Heerlijk! Het is bijna 8 uur , dus weer aan de slag. Die caloriën mogen zich niet vastzetten. Vanmorgen een stevige training! Een warme groet uit het zonnige Bali.💋💋💋

1. Janny van Noordenburg:
    23 februari 2018
    Klinkt wel lekker. Ik heb deze vrucht maar 1 keer geproeft en dat is heel lang geleden. Gaan we weer eens proberen. Het gaat hier heel koud worden. De winter komt er toch aan❄❄dat wordt schaatsen met den zonnetje en dat is heerlijk👋👋
  2. Anneke Swart:
    23 februari 2018
    Leuk zo de berichten te lezen. Andere jaren bleef het er vaak bij maar nu heb ik er tijd voor😊.Als ik dit allemaal lees denk ik vaak aan Gran.C. met ome Jan en tante Nel etc.etc.Ze waren gepensioneerd en aan het overwinteren. Wat leek dat allemaal ver bij ons vandaan.De tijd vliegt,dus geniet nog van jullie 2e thuisland.😗