Baliflits 14 2018

11 maart 2018 - Sanur, Indonesië

hallo allemaal, Hier dan weer een paar flitsjes van het paradijselijke Bali. Het is Maart en de meeste regen is wel al gevallen, maar zo nu en dan worden we nog weleens overvallen door een buitje, zoals donderdag morgen, nog maar net begonnen met aquagym of ja hoor het kwam weer eens als een dief in de nacht. De lucht was prachtig blauw en opeens een donkergrijze wolk, die duidelijk kwam lozen. We waren toch al nat en zijn maar in het bad gebleven. Ondanks dat het 30 graden is, is dat regenwater wat naar beneden komt echt steenkoud op onze tere velletjes. De meeste oefeningen doen we dan zoveel mogelijk onder water. We hebben balletjes gekocht en dan wordt het lekker overgooien. Gelukkig heeft Jaap onze balletje opgeblazen en kunnen we elkaar lekker bekogelen. De trainnee's lachen zich een ongeluk en kijken hun ogen uit wat die gekke overjarige pubers nu weer uitvreten. Er wordt een boel gelachen, maar we werken ook goed aan al onze spieren. Zo nu en dan komt er een nieuwe gast een morgen meedoen en elke keer komen ze dan na afloop zeggen: we dachten dat jullie alleen maar een beetje dollen in dat water, maar jullie doen echt wel wat. Toch leuk dat ze komen zeggen dat het niet alleen maar dollen is. Met al dat lekker eten hier, willen de kilotjes er ook wel bij komen, dus is dat uurtje s'morgens eigenlijk heel hard nodig. Vrijdagavond zijn we met Nyoman en zijn gezinnetje naar ons jaarlijkse shoppingcentre geweest. Dit is zo langzamerhand traditie geworden. Met Jan en Gep zetten we ze dan een beetje in de kleren. Ze willen ook weleens wat nieuwe kleren. We gaan dan na afloop samen met hun eten en dat is al een feest op zich. Cecila is jarig op 9 Maart en zo houden we deze datum altijd aan. We hebben weer genoten van hun eetlust. Eindelijk durven ze nu vrijuit wat te bestellen. Ook europees eten wordt geprobeerd. Zaterdag hebben Marion en ik samen genoten van een heerlijke scrubbeurt. Het was voor Marion de laatste keer dit jaar.. Marion en Jacques vertrekken vanavond helaas weer naar huis. Gisteren bij de koffie lekkere lemoncake getrakteerd ter ere van Angelique haar verjaardag. Je moet tenslotte vieren wat er te vieren valt. Gisteravond met de aquaclub en aanhang maar weer eens gedineerd bij Madu Sedana. Omdat Marion en Jacques vandaag vertrokken vond ze het wel heel leuk om samen nog een keer te eten. De tijd is weer gekomen dat de een na de ander  weer richting huis gaat. Het was heel gezellig en ook nog heel lekker. Voor 7.60  p.p. inclusief taxies hebben we met zijn zestienen heerlijk genoten.gistermiddag liep er zomaar een travestiet op het strand. Een van de dames van de strandclub had een prachtige pruik opgezet en stond ineens voor ons. Lachen geblazen dus. We lagen allemaal een beetje van ons schoonheidsslaapje te genieten en als er dan zomaar zoiets voor je staat kijk je wel even raar op. Onze strandbaas werd van harte uitgenodigd om ook even model te staan. Hij vond zichzelf er uit zien als de Barong. Zal een paar foto's  mee sturen. Vandaag is het zondag en dan gaan we even naar de sundaymarket. Het stelt eigenlijk niks voor, maar hier worden hapjes verkocht en eigengemaakte spulletjes en ook lekkere vruchten verkocht .Nou dat is een spekkie naar mijn bekkie, want fruit daar kunnen ze me voor wakker maken. Het is weer heerlijk strandweer en ons huidje begint een beetje te kleuren, nog even en we komen Holland niet meer in. Lieverds dit is het dan weer even. Liefs van ons,een warme knuffel en tot de volgende flits.

1. Marion:
    11 maart 2018
    Leuk om dit op het vliegveld van Djakarta te lezen. Het is bijna boarding tijd. Ik ben met traantjes bij Bumas vertrokken. Afscheid nemen is niet mijn sterkste kant lieverds tot de f
    Volgende flits. X Marion
  2. Annie wapstra:
    11 maart 2018
    het einde komt voor jullie ook in zicht Hilly en Roeland???
  3. Robert Steur:
    11 maart 2018
    Ja, de klok tikt onverbiddelijk door.... uiteindelijk komt voor jullie ook het uur der waarheid in zicht. Maar, voorlopig nog niet aan denken. Nog heel veel plezier de komende weken.
  4. Hilly:
    12 maart 2018
    Gek he? Maar afscheid nemen is voor mij ook altijd moeilijk. 😢😢😢Lieve Marion hoop dat jullie verder een goede reis hebben gehad! Miste je vanmorgen extra! Maar over 10 maanden staan we hopelijk hier weer en pakken zo de draad weer op. Net of we niet weg geweest zijn. Mijn teller is weg😢😢😢klein groepje vanmorgen. Geen meditatie gedaan. Hield alleen Tanja over en die moest nodig plassen. Morgen maar weer.
    Ja mensen, als je voor die twee maanden staat, lijkt het lang. De tijd gaat hier zo verschrikkelijk snel, dus was het maar weer een zucht. Als jullie nu de zon bestellen, komen we met alle plezier ook weer thuis.
  5. Josephine:
    21 maart 2018
    Dat is nog steeds een gezellige boel bij jullie, gelukkig.
    Veel plezier nog.