Baliflits 9 2018

20 februari 2018 - Sanur, Indonesië

lieve baliflitsvolgers,

Hier dan alweer de 9e baliflits van dit jaar! De tijd vliegt voorbij hier, al nemen we de dag meestal wel goed mee. Nog nagenietend van ons tripje naar de Agung, wat voor ons echt een hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk is geweest,zit ik hier dan op ons "platje" om zeven uur in de ochtend deze baliflits te schrijven. Roeland is in goede massagehanden en voor we met de aquagym beginnen is het dus een mooi uurtje ,om me hier aan te wijden. Ten eerste wil ik de mensen bedanken voor de vele reacties! Het is altijd leuk om te weten dat de mensen het weten te waarderen als de baliflits en de foto's worden gelezen en bekeken. Ik wil jullie even iets vertellen over onze ochtendgymnastiek. Door de vele regen is het zwembad nogal behoorlijk diep. Aangezien we veel kleine dames hier hebben, kunnen ze het hoofd net boven water houden als ze op hun tenen staan en om dan nog de oefeningen uit te voeren valt niet altijd mee. Van de juf mogen ze dan op een randje zitten. Maar ja, door het hoge water komt er ook nog weleens een of andere medebewoner van de tropen een gezellig bad nemen. Was het laatst een kikker, ditmaal was het een kakkerlak, redelijk groot en deze had de bedoeling,een van de dames de schrik op het lijf te jagen. Zei ze heel groot, ik gooi hem op de kant naar jou toe. Maar dit diertje liet zich niet op de kant gooien en nam wraak om tussen haar benen te gaan zwemmen. Je begrijpt het al, hevig gegil. Van de juf mochten ze toen naar de overkant van het bad om daar hun oefeningen te doen, maar onze vriend kan ook zwemmen en was nog sneller dan de dames in het bad. Helaas zijn we hem toen uit het oog verloren. Omdat we aan het eind van de oefeningen, alles nog eens overdenken door een paar yogaoefeningen te doen, waarbij ze hun ogen moeten sluiten voor de concentratie lukte dat deze morgen niet zo heel erg goed. Iedereen was wel gelijk wakker hoor!🤣🤣🤣🤣🤣🤣 wat zo'n klein beestje al niet te weeg kan brengen. Na het ontbijt gaat iedereen zijn eigen gang, de één gaat op trip, de ander blijft bij het hotel en wij gaan meestal naar het strand, waar ook altijd wel wat te beleven valt. Na eerst een frisse duik gaan de meesten eerst koffiedrinken en dan wordt er over en weer over van alles geconverseerd. Natuurlijk zitten er een paar bij, die de boel lekker stangen. Ik heb laatst al gevraagd: wie verteld het juiste verhaal? Er zitten een paar komieken bij, die met een staalhard gezicht je de grootste onzin zitten te vertellen. Een heerlijk lachuurtje, want ja we zijn allemaal wat ouder en dan duurt die koffiepauze wat langer😅😅😅. Inmiddels is het dan wel lucnchtijd. Ik ga meestal naat mijn strandstoel om daar mijn fruit te eten en dan heb ik net de tijd om voordat de heleboel terugkomt, al van mijn schoonheidsslaapje te genieten. Na nog wat gelees en klaverjasspelen is het dan zomaar half vijf en gaan we weer richting hotel. Even samen bijkletsen wie wat heeft gedaan onder het genot van een kopje koffie, thee of heet water met wat lekkers erbij😁😁😁is het dan al gauw zes uur. Tijd om te douchen, om op tijd klaar te zijn voor het avondeten. Onder het koffiedrinken wordt dan de vraag gesteld: waar gaan we vanavond eten? Is het droog weer, gaan we naar de markt, regent het dan zoeken we een warung en zijn er feestjes te vieren,wat zeer vaak voorkomt, Bali is tenslotte het land van de ceremonies, gaan we uitgebreid eten in een restaurant. Zo is een dag dan ook gauw voorbij. Jullie zien hoe druk we het hier hebben met nietsdoen. Nou met nietsdoen? We hebben het gewoon druk met sociale vaardigheden. Lieve mensen ik moet mijn sociale verplichting weer uitvoeren, dus op naar het zwembad! Lieve groetjes van ons en een dikke knuffel. P.s. Het is stralend weer en nu all 30 graden .

1. Janny van Noordenburg:
    20 februari 2018
    Het klinkt weer goed.😉zo te lezen en is geen straf om daar te zijn. Hier is het een beetje winter en voorjaar met een lekker zonnetje en genieten van de olympische spelen waar ze vandaag weer een bronzen plak binnen gehaald hebben op de shorttrack. Heel knap gedaan van van de vrouwen👍👍
  2. Hilly:
    👏👏👏
  3. Robert Steur:
    20 februari 2018
    Als de weerlicht vliegen jullie dagen voorbij. Van aquajoggen in de ochtend, levendig koffiebeppen tot aan de lunch, een middagdutje op het strand, vlot een kaartje leggen of een spelletje doen. ‘Mekaor de gek aansteken’ met lekkers erbij, om daarna gezwind af te sluiten met een diner. Zowat niet bij te fietsen. Oh ja, dat doen jullie tussendoor ook nog.
    Achter de geraniums stilzitten komt in jullie vocabulaire niet voor. Jullie beheersen de kunst van het zalige nietsdoen, wetend dat een leven lang luieren geen voldoening geeft. Het zalige nietsdoen is jullie van harte gegund, na al die jaren van hard werken vol met afspraken, verplichtingen en deadlines.
  4. Anneke de Haan:
    21 februari 2018
    Wat weer een hilarisch verhaal, ik hoor wel, het is nog steeds genieten geblazen met een hele hoop humor. Als ik het goed heb, wordt het hier nog winter deze week, brrrr!
    Veel plezier nog daar! Groetjesssss
  5. Hilly:
    22 februari 2018
    Jullie veel wintervertier. Brrr!
    Hier heerlijke temperatuur.
    Vanavond weer een feestje!
    Wanneer niet?🤣🤣🤣