Bali 2020 9

4 maart 2020 - Sidemen, Indonesië

Aanvulling : stuk tekst weggevallen. Onderweg zie je vaak van die glazen bollen op houtstronken staan. We waren zeer benieuwd, hoe ze dit maakten. Nou dat is heel gemakkelijk, maar toch een heel proces. Glasblazers en met recht blazers, want ze hebben hele lange pijpen, smelten dit glas als het ware om de boomstronk heen. Ook werden hier kleine vaasjes gemaakt op kleine stukjes hout. Heel leuk om te zien hoe dit gemaakt werd. Het stikte hier van de warungs, waar ze dit verkochten. Je zag door de bomen het bos niet meer. Wij begrijpen nog steeds niks van de onordelijke bende, die hier ook weer aanwezig was. De stukken hout waar ze de glazen om heen smolten werden op een bult gegooid, later zullen ze dat dan wel weer uitzoeken om het glas weer in te plaatsen, omdat dat precies moet passen. Het glas staat dus los op het hout! Maar het was heel leerzaam om dit te zien!

1. Josephine:
    5 maart 2020
    Nu zijn we weer helemaal bij 😋.
    Dank je wel voor deze super, gezellige en interessante reisverslagen.
  2. Anneke de Haan:
    6 maart 2020
    Wat toch leuk dat we zo een beetje mee kunnen kijken. Dat glasblazen klinkt inderdaad heel Leuk en interessant. Lekker blijven schrijven Hilly!! Maar natuurlijk heel veel genieten!! Groetjes en een dikke tuut.