Bali 2020 flits 9

4 maart 2020 - Sidemen, Indonesië

Hier zijn we dan weer even. Vanmorgen  vroeg zijn we opgestaan om zeven uur. Normale tijd! Omdat we vandaag naar Sidemen zijn gegaan, aquarobic overgeslagen. 9 uur stond de chauffeur zoals afgesproken bij Marijke en Harm voor de deur. Om tien over negen was hij bij ons. Eerst zijn we naar Batubulan gegaan om daar zo zei Made, in een studenten shop te gaan shoppen. Aangezien we niet veel nodig hadden en het daar smoorheet was, zijn we maar gauw verder gereden naar Ubud. Waar Ubud vroeger het kunstenaarsdorp werd genoemd is dit helaas niet meer zo. Er zullen nog kunstenaars genoeg zijn, maar wat is het enorm toeristisch geworden. Een paar jaar geleden waren we hier voor het laatst geweest en toen kwamen we tig chinezen tegen, nu niet gezien! Indonesië houdt de grenzen dicht. Onze Made wist een heel mooi plekje om te koffie te drinken bij Bali Cafe Dewi. Inderdaad een prachtig plekje, met het mooiste uitzicht wat je je kan bedenken. Plotseling hoorden we iets en wat denk je. Twee luchtfietsers gingen bijna over ons heen. Niet gezien van te voren. Later kwam er ook nog een buikvlieger over. Mooi gezicht, maar mij zien ze niet in of op zo’n geval. Een gewone swing gaat nog, maar dit was me een beetje te hoog. Omdat het al kwart voor twaalf was, hebben we hier ook maar een kop soep gegeten. Een mooiere achtergrond kun je je niet bedenken en de soep smaakte ook nog voortreffelijk.van Ubud gingen we richting Bangli, wat is dat nog een grote stad. In mijn herinnering was het een groot dorp.  In Bangli staat het “ gekkenhuis” zoals ze bij ons zeggen : ga maar naar Franeker, zo zeggen ze hier: ga maar naar Bangli. Vanuit Bangli zijn we richting Agung gegaan. Made heeft ons langs prachtige plekjes gereden. Wat we gevraagd hebben, hebben we gekregen. De nature was ons doel. In mahagiri riceterrace hebben we een lekker vruchtensapje gedronken met alweer een prachtig uitzicht op de Mount Agung. Rond 4 uur waren we in Sidemen, waar we eerst een welkomstdrankje hebben gedronken met een rozijnenbolletje, welke we van ons bakkertje hadden gekregen om te proberen. Dit viel er goed in en toen zijn we nog maar even het zwembad ingedoken. Beetje frisjes, maar je zit hier ook in de bergen, dus is het wat kouder, dan we de afgelopen weken gewend zijn. Vanavond in het hotel Arti Nadi Villa gegeten. Nasi goreng en kipsaté. Het werd opgediend met een leuk gesneden tomaatje in de vorm van een krabje. Nog een ijsje besteld, maar dat stelde niet zoveel voor. Hierna zijn we nog even gaan klaverjassen met aangepaste kaarten. De dames hebben de heren weer eens verslagen, maar dat kwam waarschijnlijk doordat de heren een arak wilden proeven. Deze was een beetje sterk uitgevallen, halverwege hebben we nog om wat verdunning gevraagd. Dit spul is echt niet om te zuipen hoor! We gaan nu slapen in ons hemelbed😂😂😂welterusten en selamat tidoer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard mentz:
    4 maart 2020
    Leuk tochtje gemaakt zo te lezen !!
  2. Hilly:
    4 maart 2020
    Zeker weten Gerard. Richting Agung, waar we 2 jaar geleden geweest zijn met de hulpgoederen. Prachtige omgeving. In de middle of nowhere!