Baliflits 5 2020

8 februari 2020 - Sanur, Indonesië

Lieve mensen, Donkere wolken pakten gisteravond samen. Ook vanmorgen donkere wolken, maar op een andere manier. Roeland had de masseur gehad en was eerder klaar om naar het ontbijt te gaan dan ik. Terwijl ik de laatste dingetjes nog even bij elkaar pakte, kwam hij terug om me te halen. Er was iemand niet lekker geworden bij het ontbijt. Eerst leek het inderdaad dat deze meneer een flauwte had. Hem op de grond gelegd en benen omhoog. Hij was goed aanspreekbaar en na hem gekoeld te hebben wilde hij weer gaan staan. Langzaam hebben we hem eerst laten zitten en met ondersteuning op zijn stoel gezet, toen ging hij weer onderuit. Blauwe lippen en wegdraaiende ogen.Opnieuw op de grond gelegd, nog steeds goed aanspreekbaar. Hij was kortaf tegen zijn vrouw op haar vragen. De receptioniste ingeschakeld om een ambulance te bellen. Deze liet nogal op zich wachten. Roeland was toevallig deze week bij een 24 uurs post geweest en had hun nummer opgevraagd en niet het centrale nummer. Deze namen gelukkig snel op. Ondertussen gingen wij verder met koelen en hem in stabiele zijligging te houden. Hij had alleen zo’n enorme rugpijn en wilde weer zitten. Zijn rug gemasseerd zo goed en zo kwaad als het ging. Gelukkig kwam ondertussen de ambulance met de artsen. Ze hebben hem aan het zuurstof gelegd en gestabiliseerd. Toen met 4 sterke mannen op de brancard naar de ambulance gebracht. Op weg naar ziekenhuis kreeg hij het opnieuw benauwd en sloeg om zich heen, weer die ontzettende rugpijn. Ineens zegt hij tegen zijn vrouw : ik ga dood!  Voor ze bij het ziekenhuis waren is hij al overleden. Nog gereanimeerd, maar het mocht helaas niet meer baten. Allemaal zijn we er kapot van. In het hotel was het zo stil vandaag. De muziek werd uitgezet.  Ze waren voor het eerst op Bali met hun vriendengroep. Al kenden we deze mensen alleen van het ontbijt s’morgens het komt hard aan, om zoiets mee te maken. Lieve mensen dit keer geen vrolijke flits, maar we pakken met zijn allen de draad weer op.

1. Anneke Swart:
    8 februari 2020
    Dat je dit van je af wilt schrijven snap ik. Jeetje , jullie hebben in al die jaren van alles meegemaakt maar dit is wel heftig zeg. Dit drukt wel op jullie vakantiestemming. Het is maar goed dat jullie er met de vertrouwde groep zitten en allemaal hetzelfde meegemaakt hebben en er met elkaar over kunnen praten.
    Ik wens jullie ondanks dit vreselijke voorval nog een fijne tijd aan de andere kant.

groetjes Sjef en Anneke
  2. Janny van Noordenburg:
    8 februari 2020
    Tjeetje Hilly heftig hoor. Kan me voorstellen dat jullie van slag zijn hiervan.
  3. Josephine:
    8 februari 2020
    Het is in 1 woord vreselijk, dit drama.
    Ook op het strand bij de Bumas mensen een mineur stemming.
  4. Maaike:
    Oh.... Wat vreselijk.
    Dan ben je op zo'n fijne plek en gebeurd er zoiets naars. Wat goed van jullie dat er meteen actie genomen werd.
    Ik wens jullie allemaal veel sterkte. Maar vooral die mevrouw.
  5. Anneke de Haan:
    8 februari 2020
    Och jeetje, wat verdrietig zeg! En heel erg schrikken natuurlijk. Jullie hebben je best gedaan, maar het mocht helaas niet baten. Gelukkig kunnen jullie er met elkaar over praten. Sterkte en ik hoop dat jullie ondanks deze tragedie nog een beetje kunnen genieten de aankomende tijd. Liefs, Anneke.
  6. Gerard mentz:
    8 februari 2020
    Vreselijk...het leek al meteen zo lezende op hartfalen. Het drukkend warm weer is niet voor iedereen geschikt en zeker niet voor bejaarden. We wensen de betreffende vrouw sterkte. De donkere wolken waren geen voorspoed Hilly heeft goed gehandeld alleen had die moeten blijven liggen met benen omhoog. Maar ach dat had toch niet geholpen. Een AED apparaat bij hardstilstand geeft Bumas niet. Allen daar veel sterkte want zoiets maakt toch een vreselijke indruk.
  7. Marion:
    8 februari 2020
    Hier schieten woorden te kort...
  8. Kim:
    8 februari 2020
    pff, dat is heftig😔. Sterkte voor die mevrouw en voor jullie. Dat is wel heel erg schrikken.