Baliflits 6 2020

16 februari 2020 - Sanur, Indonesië

Lieve mensen, hier dan weer even een paar flitsjes uit Bali. Vorige week zondag heeft het de hele dag geregend. En hoe? Nou dat hoef ik jullie niet meer te vertellen. Onderhand weten jullie wel hoe een tropische regenbui eruit ziet. Extra zwembaden bij Bumas! We hadden er niet zoveel moeite mee. De natuur huilde met ons mee, na het overlijden van Theo. De stemming was nog erg bedrukt en zo zie je maar dat Bumas een echt familiehotel is. Iedereen leeft met iedereen mee.

We hadden Markisa besteld op de Sunday market, toen het een beetje minder hard regende heeft Roeland de regencape aangetrokken en heeft de vruchten gehaald. Eerst hebben we nog getwijfeld of de marktkoopman er wel zou zijn, maar zoals een doorgewinterde marktkoopman was hij wel aanwezig en konden we de hele week weer genieten van deze heerlijke vrucht. Maandag leek het erop dat het weer een regenachtige dag zou worden. Maar de goden waren ons goed gezind. Na het ontbijt scheen de zon weer volop.

We hebben voor we naar het strand gingen afscheid genomen van Janny en de groep. Ze konden gelukkig met de hele vriendengroep samen naar huis, wat toch wel heel fijn was. Alles is hier heel goed afgewikkeld door de ANWB. Mag ook wel eens gezegd worden, meestal hoor je andere verhalen.

Zoals elke maandag hebben we een competitie klaverjassen aan het strand. Het gaat er soms hard aan toe😁😁😁. Gerard deze keer was de poedelprijs voor mij. Nou kan ik wel zeggen, slechte kaarten, maar dat gaat er natuurlijk niet in, het waren nieuwe kaarten. Ook mijn partners deden hun best. Op naar volgende week. Nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

dinsdagmorgen om half zeven de wekker, Roeland massage en onze masseur is nooit te laat, eerder te vroeg. Het is alleen jammer dat ik dan ook mijn bed wordt uitgezet. Eerst nog maar even een boekje mee naar het zwembad. Om half acht begint de aquarobic-les. Me nog maar even geestelijk voorbereiden na een bijna slapeloze nacht. Dan maar slapen aan het strand, waar de golven je in slaap sussen. Woensdag kreeg ik van onze receptioniste een offerbakje met bloemen en wierookstokjes voor op kamer om beter te kunnen slapen. Ook kreeg ik drie kleine offerbakjes mee naar het strand en moest me overgieten met zeewater om alle muizenissen uit mijn hoofd te laten gaan. My brain must be cleaned. Aan het strand werd ik geholpen door Wayan, die zich er speciaal voor kleedde. Je weet niet hoe lief de mensen hier zijn, ze hebben alles voor je over, dus vinden wij ook dat je hun gebruiken moet respecteren. Donderdag was onze buurman Klaus jarig, omdat hij alleen is, hebben we hem maar in de bloemetjes gezet en je wilt niet weten, hoe dit op prijs werd gesteld. Tranen in de ogen.Hij had nog nooit zo’n fijne verjaardag gehad, vertelde hij s’avonds.

Ja en toen was het Valentijnsdag. Elk jaar een gedenkdag! Om half zes op, om mijn Valentijn van  al 50 jaar te verrassen. Brandde er eerst nog licht, om kwart voor zes deden ze alle buitenlampen uit en stond ik in donker op de tast de ballonnen op te blazen en  op te hangen.Rode ballonnen in hartvorm aan het  balkon.Prachtige bloemen op de ontbijttafel die zelfs gereserveerd was voor deze speciale gelegenheid. We hebben er maar een feestdag van  gemaakt. Koffie met gebak aan het strand en *s’avonds met Jan en Gepke heerlijk gegeten bij Rib en toetje toe. Voor Roeland en Gepke bananen-split, Jan chocolademousse en voor mij Zwarterijstpudding, die ik heb gedeeld met mijn Valentijn. Heerlijk!  S’middags kwam ook mijn versgebakken brood weer binnen. Heb er hier een paar bijbaantjes bij. De mensen van het strand leek het ook wel lekker om versgebakken brood te eten, dus werd dat bij mij besteld. Bakkertje blij. Ook heb ik me weer toegelegd om Wayan Beach, zoals wij haar noemen, weer wat omzet te bezorgen om jurken en sarongs voor haar te verkopen. Ook Roeland kan het niet laten om wat om handen te hebben en is geregeld bij de tailor te gaan, om wat naadjes te laten stikken.😂😂😂zo komt Jan Splinter door de Winter. Vandaag is het zondag, dus naar de zondagsmarkt om Markisa’s. Weer een tas vol meegenomen en nog wat lekkere banaantjes voor nog geen tientje. Hebben we voor de hele week weer vitamientjes. Nu lekker aan het strand genieten van de locale bevolking. Lieverds, ik zeg voor nu Sampei Jumpa.🥰🥰🥰

1. Josephine:
    16 februari 2020
    Ik geniet weer van je verhaal.
    Wij inmiddels thuis in het druilige, winderige Nederland.
  2. Jos:
    Krijg alweer helemaal zin. Wij vertrekken zondag 23
  3. Hilly:
    16 februari 2020
    Jos zijn jullie nog hier of komen jullie terug?
  4. Froukje:
    16 februari 2020
    Fijn om weer wat positiever verhaal te horen! Het weer is hier bar en boos : storm en regen, dus genieten jullie maar van het heerlijke klimaat van Bali! Groet aan de bekenden. W &F
  5. Gerard mentz:
    16 februari 2020
    Gelukkig was de poedelprijs niet alleen voor mij weggelegd ;) Heb het verhaal weer even uitgeprint zodat Renee niks hoeft te missen. Eerdaags beginnen jullie aan de tweede helft van de vakantie in Bumas. Wat gaat de tijd snel.....En leuk dat Klaus is verwenst!! Doe hem de groeten van Renee en mij !
  6. Maaike:
    16 februari 2020
    Zo leuk om jullie verslag te lezen. Ales in de verhalen komt zo bekend voor. Nog even dan komen we weer naast jullie op het strand. Zo gezellig. Groetjes aan iedereen op het strand.