Baliflits 8

19 februari 2019 - Denpasar, Indonesië

Lieve allemaal,

hier zijn we dan weer even.

we hebben nog steeds prachtig weer. En op het strand is van alles te doen. Ook worden er onderling best wel veel geintjes gemaakt. Wat denk je als je lekker ligt te slapen en er komt een man met de nagellakkwast langs, die jou teen rood lakt. Je wordt wakker en schrikt je lam alsje naar je onderdanen kijkt. Eerst denk je wat zit daar nou op mijn teen? Is het een blaadje o.i.d.? Of hoe komikaan bloed? Ik heb me toch niet gestoten. Toch maar eens beter kijken, blijkt het nagellak te zijn en wel zo beroerd aangebracht, het was een dikke klodder. Maar ja wie zou dat nu hebben gedaan? Ja Gerard dat was voor jou een vraag en voor ons een weet. Maar doordat het zo slecht aangebracht was, had je het al voor 50% goed! Dat kon niet gedaan zijn door een vrouw. Gelukkig was het gefilmd en kwam je er via face-book achter wie de dader was. Ja hoor! De grootste en oudste boef uit de groep. Oftewel Wybe!

Gisteren een prachtige stranddag gehad. De klaverjassers waren al vroeg aan de bak. Ze moesten zich voorbereiden op de dag van vandaag. Klaverjascompetitie.

Zondagavond zijn we met zijn allen wezen eten bij Madu Sudana. Dit is over de bypass dus zijn Made en Sintya op de motorbike gegaan en wij met zijn achten bij Gede in de auto. Was een beetje krapjes, maar het was niet zo ver, dus het ging net. Heerlijk gegeten met zijn allen , in de prachtige tuin! Sintya had het erg naar haar zin en zat lekker met Silke, de kleindochter van Jan en Gepke te praten. Jelmer had nog geen Durian geproefd en we zaten zo te praten totdat we Gede zo maar misten. We dachten dat hij iets vergeten was, want hij pakte de motorbike , maar kwam terug met een stuk Durian. Hij heeft er een klein stukje van gegeten en niemand wou de Durian op de kamer hebben. We zaten hartstikke vol van het eten, dus we hadden er niet zoveel zin meer in. Wij hebben ons op geofferd en de Durian mee naar boven genomen. Aan de deurknop gehangen van het balkon. We hadden vanmorgen masseur, dus moest hij even verdwijnen omdat tijdens de massage de beide deuren open staan en Roeland de geur niet langer kon verdragen.   Daarom hebben we het meegenomen naar  het strand en dit als de hoofdprijs bestempeld.natuurlijk hoopten we dat iemand die het niet lustte zou winnen en zo geschiedde. De Durian kwam zodoende op de 3 e prijs terecht en die er dol op is.  Het was een leuke middag met spanning en sensatie. We hebben weer kip en spare-ribs aan het strand laten bezorgen en hebben met elkaar gesmuld. Het begon een beetje erg donker te worden richting Sanur en hebben de boel maar gauw bij elkaar  gepakt en zijn gaan fietsen naar huis. Ik heb me rot getrapt, omdat mijn rem bleef hangen. Nou dat is echt zwaar trappen. Gelukkig had ik s’morgens massage gehad, dus wat meer power. We waren geen minuut te vroeg binnen of de boze bui brak uit. Je wilt niet weten wat er dan gebeurd.het is net of trekken ze de hele hemel open. Menigeen kwam dan ook kletsnat thuis. Ook Jan en Gep moesten eraan geloven. Jan zei tegen de kleinkinderen loop maar vast naar de warung Samping, ik kom wel! De kinderen droog, Jan en Gep zeiknat en dat met een paar minuten verschil. Toen we thuiskwamen was er geen stroom. We hebben ons maar in donker bij twee zaklantaarntjes gedoucht. Er kwam een dun koud  straaltje water uit de kraan ,dus je moest op de  tast naar het water zoeken. Volgens ons zijn we redelijk zandvrij geworden. Wezijn maar vroeg gaan slapen, want er kwam geen eind aan die urenlange bui, met het gevolg dat ik om 1 uur wakker werden niet weer kon slapen, toen maar een boek gepakt en een uurtje gaan lezen. Slaap kwam terug en om zeven uur weer wakker. Mooi op tijd voorde ochtendgym. Vandaag eerst met mijn rem aan de gang en ja hoor, er zat zand tussen. Wat olie bijgespoten en hij doet het weer. Om kwart voor drie begon het aan het strand te rommelen en het rommelt nog steeds. Ik zit heerlijk op kamer dit te schrijven en Roeland zoekt verkoeling in het zwembad. Ik duik nu een uurtje mijn bed in met een paracetamol en hoop dan verlost te zijn van een hevige hoofdpijn. Liefs uit het Verre Oosten.💋💋💋

1. Josephine:
    25 februari 2019
    Eindelijk de Baliflitsen kunnen lezen. Had problemen met mijn nieuwe provider van internet. Hoe herkenbaar dit alles, super leuk.