Tanzania/Zanzibar zomer 2015

1 augustus 2015 - Ngorongoro, Tanzania

Lieve allemaal,

Hier dan even een verslagje uit Ngorongoro. Gisteren zijn we zonder vertraging vertrokken naar Kilimanjaro AirPort. We kwamen mooi op tijd aan, na een goede vlucht met een klein beetje turbulentie. Er stond al een mannetje klaar met een groot bord  ons op te wachten. Hij vroeg de paspoorten en de inreispapieren en natuurlijk geld om zo de visums te regelen. Natuurlijk hadden we de verkeerde rij, die het langst duurde en een douaneambtenaar die Pietje precies was. We moesten zelfs onze vingerafdrukken, ja van alle tien vingers plus een digitale foto achterlaten. Helemaal vereeuwigd in Tanzania dus. Daarna naar de koffers die er natuurlijk al waren, op zoek naar onze chauffeur welke ons naar arusha zou brengen. Komen we buiten en wat denk je, hartstikke koud. Er stonden grote jeep vanLeopard tours voor ons klaar. Na wat passen en meten konden wij en alle koffers mee. Saïd, zo heet onze chauffeur zette de auto in de speedstand, zodat hij van mij de naam Speedy  Conzales heeft gekregen. Na een uurtje rijden kwamen we aan in ons eerste hotel The Arusha Hotel genaamd. Een netjes hotel, met ruime kamers en een bed met een klamboe. Roeland en Kees en Kees jr zijn nog even wat gaan drinken aan de bar, maar Angelique, esmee en Nick en ik zei de gek waren moe en zijn alvast naar bed gegaan. Loop ik langs het gordijn komt dat van boven. Zat vast met een haakje. Toen ik alleen in bed lag, lag ik best lekker, maar toen Roeland erbij kwam, was het net een hangmat. Geen lekkere nacht gehad dus. De wekker stond vanmorgen om 7 uur. Kwart voor acht ontbijt, om half negen de presentatie en om negen uur zouden we vertrekken. Dit werd kwart over negen, want we moesten nog papieren invullen voor onze koffers die achterbleven in Arusha omdat we vanuit Serengetha Terug vliegen naar Arusha, en niet meer dan 13 kilo mee mogen nemen op deze binnenlandse vlucht. Om half een kwamen we aan in Ngorongoro Farm House, waar we eerst onze kamers kregen en daarna hebben genoten van een heerlijke lunch. Ook hier weer mooie kamers, het zijn echt hele balzalen. Om half twee moesten we weer klaarstaan om naar de Ngorongoro krater te vertrekken. Je ziet van alles onderweg. En O,ja Esther we hebben de echte masaai gezien en ook hun hutjes. Het is echt zo als in het boek van de blanke masaai. De masaai is een stuk langer dan de gemiddelde Tanziaan. Bij de krater aan gekomen moest Saïd eerst in checken voordat we het park in mochten. Eerst kwamen we nog wat koeien tegen en daarna begon de echte safari. Als eerste zebra's. Deze kwamen in grote getalen hier voor. Ze eten deze prachtige dieren hier ook. Daarna kwamen de buffels, gemzen,jakhalzen, struisvogels, kraanvogels, olifanten neushoorns, hippo's,bavianen leeuwen, geweldig om deze dieren zo allemaal in het wild te zien. Om zes uur moesten we het park weer verlaten, dus zette SpeedyConzales de gang er weer in en kwamen we om vijf voor zes bij de uitgang, waar Saïd weer uit moest checken. Toen het laatste stukje weer naar het hotel, waar we om zeven uur van een heerlijk diner hebben genoten. Zo jullie weten nu wat we uitgespookt hebben deze dagen en nu gaan we naar bed, waar we de wekker op zes uur moeten zetten voor de volgende rit. Om 7.20 uur gaan we verder de rimboe in welterusten en een dikke kus van ons allemaal. P.s. Het is hier nu 22.06 , een uur later dus.

1. Wim Louwen:
    2 augustus 2015
    Wat een belevenissen, wel iets anders dan Bali, niet meer voor ons weggelegd. Geniet lekker verder en kom gezond terug.Kus