Tanzania/Zanzibar

3 augustus 2015 - Serengeti, Tanzania

Hallo reislogger lezers, vanmorgen om 7 uur ontbijt, waar we een nieuwe gast aan tafel hadden. We hebben onze lachspieren dus als ochtendgymnastiek gebruikt. Angelique zat lekker aan tafel met haar bordje fruit en toen werd er een stukje ananas van haar bord gepikt. Er was stiekum een aapje op Kees zijn stoel gaan zitten. Heel parmantig kwam zijn kopje boven tafel uit. Angelique had het er niet op staan, zodat wij nog meer moesten lachen. Hij liet het suikerzakje wat hij in zijn bekje had, bij haar achter. Om 8 uur stonden we weer klaar om voor de hele dag op safari te gaan. Saïd reed nu rustig om zoveel mogelijk dieren te spotten. Nou wat we vandaag allemaal hebben gezien,valt bijna niet in woorden uit te drukken. We hebben duizenden impala's en zebra'sgezien. De enorme uitgestrekte savannes  zijn zo indrukwekkend. Volgens Saïd moet je het bekijken als een schip aan de horizon. Je kunt zo ver kijken als je wilt, maar het einde is onzichtbaar. We hebben  giraffes ontmoet, zelfs op 5 meter afstand. Geweldig! Daarna onze weg weer vervolgd, waar we over een bruggetje gingen waar de plakken niet compleet waren. We gingen nu richting de vlakte en hobbelden over de smalle weggetjes. Eerst hebben we nog een sanitaire stop gemaakt, want hierna kon je echt de jeep niet meer uit. Na een eind rijden door de savannes zagen we olifanten. Een olifant was zo dichtbij, zodat het leek dat hij speciaal voor ons poseerde. Prachtige foto's kunnen maken van deze dikhuid. Toen we weer verder gingen nam Saïd net de verkeerde kant van het pad, zodat we vast kwamen te zitten in het moeras. We mochten de auto niet uit! Hij heeft geprobeerd om er zelf uit te komen, maar toen dat niet lukte heeft hij collega's opgepiept en die waren er in no time. Sleepketting er op en we waren weer los. Via radiocontact wisten vele chauffeurs dat we vast gezeten hadden. Lachen natuurlijk! Maar we waren niet de enigen. We hebben prachtige leeuwen gezien. Nou die zijn me toch een beetje  veel lui. Het schijnt dat leeuwen maar een keer per week eten en verder ontzettend veel slapen. We hebben vandaag zeker 30 leeuwen gezien, 40 olifanten, 30 grote en kleine giraffes, 3 luipaarden, vele buffels, nijlpaarden, wilde zwijnen, gazellen, felgekleurde vogels, enz. enz. Overweldigend. Aan het eind van de middag kwamen we opnieuw leeuwen tegen. Deze hadden waarschijnlijk honger want ze stonden op het punt om een buffel te verschalken. Ze laten de buffel naar hen toekomen en dan bespringen ze met zijn allen de prooi. We hebben het experiment  met eigen ogen mogen aanschouwen, maar we hebben niet meer gezien dat ze er een te pakken kregen, omdat we na een hele tijd wachten, verder zijn gereden. Je moet ontzettend veel geduld hebben wil je dit zien. Om half zes waren we weer bij Serengeti Sopa Lodges. Een Lodge waar je van denkt als je aan komt rijden, dit is vergane glorie, maar als je binnen komt denk je er wel anders over. Zodra WiFi terug is ga ik dit versturen . Morgen onze laatste safari alweer. De dagen zijn lang, maar de tijd vliegt voorbij. Liefs van ons allen.

1. Robert Steur:
    3 augustus 2015
    Wel weer een heftig dagje achter de rug. Heel bijzonder en indrukwekkend al dat 'wild life' waarop jullie worden 'getrakteerd'. Schitterende foto's van de Serengeti Sopa Lodges te zien op hun website!

Groetjes van Marion en Rob