Tanzania/Zanzibar

15 augustus 2004 - Serengeti, Tanzania

Jambo everybody
Vanmorgen weer vroeg op voor onze laatste safari. Het is bewolkt en nog behoorlijk fris. Ook de dieren laten zich nog weinig zien, ze zijn duidelijk nog niet wakker. Op wat zebra's, impala's, wilde zwijnen en een eenzame buffel, die er als een haas vandoor ging nog niet veel gespot. Ja wat vernielde bomen wat wijst op het nachtelijk bezoek van olifanten komen we tegen. We gaan nu verder de savannes in.na een kaal stuk komen we als eerste een mannetjes struisvogel tegen. Nog even een sanitaire stop voor we echt weer in the middle of nowhere terecht komen. Wat we hier tegenkomen is onbeschrijfelijk. Kilometers ver alleen maar zebra's, zebra,s en nog eens zebra's. Fantastisch! Ik droom vannacht nog van zebra's. Natuurlijk lopen hier ook weer honderden impala's en gazellen tussen. De acaciabomen beginnen weer jonge bladeren te krijgen en dat is een heerlijk hapje voor de giraffes.deze eten zo'n 25 tot 30 kilo bladeren per dag. Ze wegen zo'n 1500 kilo . Ze verteren net als een koe zijn gras s'nachts hun bladeren. Hebben ook meerdere magen. We hebben enorm genoten van een kudde giraffen, meestal zie je een stuk of 6 bij elkaar , maar nu zijn het er 17. Wat een geweldige elegante dieren. Na een bezoekje aan een nestje leeuwen, komen we zowaar een krokodil tegen.hij had zijn buikje al vol, dus geen probleem. Na nog een groep leeuwen te hebben bewonderd rijden we nu weer verder en tot onze verbazing komen we een kudde van ongeveer 40 hippo's tegen. Nu nog op zoek naar een luipaard. Nou jullie zullen het niet willen geloven, maar we hebben hem gevonden en hoe. Ik probeer een foto bij te sturen. Wat we op de heen weg niet tegen kwamen werd op de terugweg ruimschoots goed gemaakt. Een familie olifanten kruisten nog even onze weg. Ook hier weer prachtige foto's gemaakt. Op nog geen meter afstand. Mensen wat mooi! Om half vijf waren we terug in onze Lodge. Nog even bij het zwembad gezeten en genoten van het prachtige uitzicht wat we hebben. De dieren naderen hier op zo'n 10 meter onze kamers. Natuurlijk hebben we hier ook hele ondeugende aapjes. Kees jr. weet er heel goed over mee te praten. Hij zat even op het balkon met een zakje chips, komen er opeens zes apen op hem toegelopen nou gelopen, ze renden op hem af. De held gooide gauw het zakje chips over het hekje van het balkon. Een van de deugnieten pakte het zakje en ging er als een speer van door de boom in. Lieve mensen morgen vertrekken we naar Arusha met een mini vliegtuig van 12 personen. Eerst nog een uurtje rijden naar het vliegveldje. Een nachtje in Arusha en de volgende dag naar Zanzibar. Jullie weten weer wat van onze avonturen. Liefs van ons allen.

1. Robert Steur:
    4 augustus 2015
    Een safaridag met een 'stylish' (Zebra-) pyamastreepje, allemaal hippe Hippo's. Gelukkig prima te zien zonder lange Giraffe-nekken te hoeven rekken. Afsluitend, voldaan als een lui paard uitrusten in de lodge. Brutale chipskapende apen die Kees Jr het leven zuur maakten. Deze vakantie kan voor jullie nu al niet meer stuk. Groetjes van Marion en Rob
  2. Gepke en Jan:
    5 augustus 2015
    Nou jullie zien een hoop wij zitten hier op het water .
    Wij liggen nu in Langweer het is prachtig weer.
    Nog even en dan is het voor jullie ook weer voorbij.
    Wij gaan volgende week weer naar huis want er is ons verteld dat er dan een feest is van mensen die in Afrika geweest zijn tot dan .
    groetjes van ons en wees voorzichtig
    Gepke en Jan