Baliflits 13 2018

5 maart 2018 - Sanur, Indonesië

lieve mensen, hier alweer de dertiende flits van dit jaar. Het is net of de dagen steeds sneller gaan.  Zaterdagmiddag zijn we naar een cookingclass geweest. We waren met veertien personen. Acht zijn er gaan lopen, waaronder ik. Roeland ging met de taxi mee. Ruud wist absoluut de weg, maar helaas! Onze gids heeft ons een fantstische route laten lopen.zelfs met de tomtom was het nog niet te vinden. Gelukkig hadden we wel het adres anders waren we er volgens mij nog niet geweest. Het voordeel van zo'n wandelijg is : je ziet nog eens wat onderweg, wat je normaal niet tegenkomt. Dwars door de kampung is altijd een belevenis. Toen we na een stevige wandeling van ongeveer een uur(wat eigenlijk 20 minuten had moeten zijn) arriveerden), werden we met open armen  ontvangen. Het was die dag drukkend heet en we zaten in de garage met golfplaten en alleen 1 fan, nou het luie zweet kwam uit al onze poriën. Tot  overmaat van ramp was ik mijn zweetdoekje vergeten en meerdere met mij. Na eerst een glas water te hebben gedronken, ging de ene helft wandelen in de rijstvelden en  de andere helft mocht helpen met de voorbereiding van ons diner, welk bestond uit:  lilit saté, nasi goreng, springrolls,gado- gado, nasi putih. Atjar, sambal mata, pindasaus. Gekookte eieren die officieel bij de gado-gado horen. Ontzettend veel snijwerk van alle groentes, maar het smaakte voortreffelijk. Als dessert hadden we pisang goreng met kokos. Om half negen wilde Roeland graag naar huis, want hij voelde zich de hele dag niet helemaal lekker. S' morgens had Ton zijn bloeddruk opgenomen en die was aan de hoge kant 197 - 116. Toen we dus op Bumas terugkwamen toch maar weer de bloeddruk opgenomen, nu was hij 220 -119. Duidelijk te hoog. En omdat hij donderdag een paar uur een druk op de borst had gehad leek het ons beter om dit even te laten checken. Gede gebeld en die zei : we gaan niet naar een gewone hulppost, we gaan direkt naar het Bros ziekenhuis, waar ze ook een 24 uursdienst hebben. Daar werd de bloeddruk opnieuw opgenomen en je zult het geloven of niet, maar meneer had een bloeddruk van 120 - 80. Je kent het gezegde wel. Ga met een kind naar de dokter en als je er bent is er niks meer aan de hand. Toch nog even een arts naar hart en longen geluisterd en ook dat bleek goed. Gerustgesteld dus weer naar huis. Gisteravond gezellig met zijn negenen gedineerd bij  warung Madu Sedana . Made en Gede hadden de laatste ceremonie voor Made haar vader gehad en vonden het fijn om met zijn allen te eten. Het was dan ook heel gezellig. Ton houdt nu Roeland zijn  bloeddruk in de gaten en vanmorgen was hij acceptabel. Thuis toch maar even een apk-tje laten doen, want zijn  rechtermondhoek voelt ook wat doof aan.vanmorgen heeft hij een stevige massage gehad en volgens de masseur was alles weer schoon. Verder lekker naar het strand geweest gisteren en vandaag. S'morgens is het vaak zonnig en om een uur of drie wordt het vaak wat bewolkt. ondanks dat blijft de temperatuur heerlijk. En om die tijd zwemmen we vaak niet meer, want dan is de zee leeg. Wie toch altijd die stop er uittrekt weten we niet. Vanmiddag samen met Marion een lekkere scrubbeurt genomen. Lekker een uurtje zalige ontspanning. Vanavond zijn Jacob en Rens weer vertrokken en is de rust bij Jan en Gepke teruggekeerd.  Lieverds veel meer nieuws is er niet. Tot de volgende flits maar weer.❤️❤️❤️

1. Kim:
    5 maart 2018
    Flitsje gelezen. Hoop dat Roeland zich goed blijft voelen, wat vervelend zeg. Rust nog maar lekker uit deze laatste paar weken! Geniet ze! 💋💋💋
  2. Josephine:
    8 maart 2018
    Het ziet er weer geweldig, mooi en gezellig uit.
    Nog heel veel (eet) plezier daar en de groeten voor Gepke, Jan, Marjon, Jacques, Gerard en Renee en alle andere bekenden.
    Geniet van de laatste weken.
    wat een telepathie, ben dit aan het tikken, komt jouw messenger binnen over de wereldvrouwendag, niet te geloven.
  3. Hilly:
    9 maart 2018