Baliflits 15 2020

20 maart 2020 - Wolvega, Nederland

Lieve baliflits lezers, Na 2 maanden Bali, zijn we dan nu weer thuis. Gisteren vertrokken we om 4 uur met onze pleegkinderen naar het vliegveld van Bali in Denpasar. Eerst hebben we afscheid genomen van de staff van Bumas. Ze zijn zo eigen geworden na 20 jaar. Van jonge meisjes en jongens hebben we ze uit zien groeien naar volwassen mensen, ze liggen ons na aan ons hart. Ze doen werkelijk alles voor je. S’morgens liggen de handdoeken voor het strand al klaar op onze fietsen. Hebben we overstroming door de felle buien, hoeven we maar een kik te geven en er wordt gedweild. Het zijn allemaal lieverds. Het maakt het afscheid wel steeds moeilijker!
Toen we bij het vliegveld aankwamen, was het reuzedruk en een chaos. snel afscheid genomen van Made, Gede en onze kleine/ grote meid Sintya. We hebben wel een half uur moeten wachten voor er een rolstoel voor Jan, na veel vragen, kwam. We waren erg vroeg op het vliegveld, omdat we al gehoord hadden dat het er erg druk was en de balies waren nog niet open. Normaal komt er snel een rolstoel als je meldt. Nu waren er zoveel rolstoelers dat er gewoon te weinig voor handen waren. Maar goed toen de dames en heren plaats genomen hadden achter hun desks, waren we snel aan de beurt. Toevallig mochten we naar de desk voor de businessclass en dat had als voordeel dat onze koffers een priority sticker kregen en onze koffers als eerste op de band binnenkwamen. Het was een complete chaos op Denpasar. Alle mensen wilden naar huis. Volgens onze pleegzoon ging Bali vandaag in lock down, wat inhoud dat er vrijwel geen vliegverkeer is. Wij houden ons hart vast, voor degenen die nog op Bali zitten. De regering heeft aangekondigd dat alle buitenlanders zo gauw mogelijk Indonesië moeten verlaten, ook degenen die er wonen, omdat ze gewoonweg geen voldoende ziekenhuis capaciteit hebben, mocht het Coronavirus toeslaan. We zijn dus heel blij dat wij op onze normale tijd konden vertrekken. wel werd van iedereen de temperatuur opgenomen voor je door de douane ging. Het eerste vliegtuig zat zo goed als vol. In Singapore moesten we van Terminal 2 naar terminal 3 dus even met het treintje. Zie je ook nog een stukje van Singapore. Heel mooi! We konden bijna doorlopen. Natuurlijk word je hier ook weer gecontroleerd en moet alle handbagage weer op de band. Ook hier weer temperatuurmeting. Ach dat is ook geen probleem, het is voor je eigen veiligheid.
van Singapore naar Amsterdam hadden we geluk. We hadden voor 4 stoelen aan het gangpad gereserveerd. Er kwam een Duits echtpaar tussen ons in te zitten, die wilden graag naast elkaar zitten en wilden ruilen, toen hebben we verteld dat we voor deze stoelen extra hadden betaald. Rechts voor mij, zag ik dat er nog twee stoelen naast elkaar leeg waren en toen hebben ze gevraagd of ze daar mochten zitten en zowaar het mocht. Zodoende hadden we 3 stoelen voor ons tweeën. Zij blij, wij blij! Na een voorspoedige vlucht, kwamen we drie kwartier te vroeg aan in Amsterdam, waar onze  lieve kleinzoon ons op kwam halen. Toen we afscheid namen van Jacques en Marion en Jan en Gepke met een knuffel werden we er op aangesproken dat dat hier niet meer mag. Dus achterblijvers jullie zijn gewaarschuwd.  We hebben het weer enorm goed gehad en hebben ondanks alle hectiek genoten van alle positieve dingen.
 De tijd is omgevlogen! Van ons een warme knuffel. Tot volgend jaar!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margreet:
    20 maart 2020
    Fijn dat jullie weer thuis zijn, wat kan in een paar weken veel veranderen 😔
    Geniet nog maar lekker na van jullie belevenissen!
  2. Gerard mentz:
    20 maart 2020
    Gelukkig zijn jullie gezond weer terug. We maakten ons zorgen maar de reis is goed gegaan. Welkom terug. Als jullie zijn bijgekomen bellen we zeker, We hebben Bali gemist maar toch ook blij dat we hier zijn gebleven.
  3. Janny van Noordenburg:
    21 maart 2020
    Hoi Hilly en Roeland en Gepke en Jan fijn dat jullie weer thuis zijn. En zo als het eruit ziet gaan wij maandag nog gewoon van Bali weg. Goed dat he doorgeeft dat het druk is gaan we ook wat eerder weg. En de overstap in Singapore van 2 naar 3 weten we dan ook. Toppie we zijn dan ook wel benieuwd hoe het is in Nederland. We kunnen ons daarvan nog geen voorstelling maken. Kom lekker bij van de reis en succes. Groetjes Daan en Janny