Baliflits 15

6 maart 2024 - Sanur, Indonesië

Lieve volgers, dan hier weer even wat lettertjes uit het nog steeds warme Bali. Jan is dus vrijdag weer naar huis gegaan. Hele leuke tijd met zijn allen gehad. Veel gezien en soms was het afzien🤣🤣🤣. De laatste dagen niet zoveel gedaan, omdat de griep hier heeft toegeslagen. Ik denk dat we ook wat moe waren en dan pak je zoiets eerder op. Zondag zijn we onverwachts met Gede op stap geweest. Waar hij dacht dat hij naar het vliegveld moest, bleek het een dag later te zijn. Die jongen wordt finaal uitgebuit door zijn baas. Maar dat zijn er hier wel meer! Als “baas” zijnde, sta je hier ver boven je personeel. Waar wij vroeger medewerkers hadden, beschouwen sommigen hier hun medewerkers als lijfeigenen! Zo jammer!    Maar goed, ik was bij zondag gebleven. Om kwart over negen reden we richting Ubud, omdat we graag nog een keer bij de winkeltjes van vorig jaar wilden kijken. Jelmer, Gepke en ik, waren niet helemaal fris. Buikpijn, hoofdpijn zere spieren! Toch wilden we graag hier kijken en omdat Gede niet altijd beschikbaar is, zijn we toch meegegaan. Eerst naar Sukuwati waar veel houtsnijwerk wordt gemaakt! Daar konden we het niet eens worden over de prijs, dus maar verder gereden! Er zijn hier zoveel winkeltjes! Gelukkig weet Gede wel waar ze goede kwaliteit verkopen. Marloes wilde graag nog wat spulletjes voor in de keuken. Ze had Jan al wat overtollige bagage meegegeven, zodat er ruimte in de koffer overbleef😅😅😅 Hier dus wel geslaagd tegen een leuk prijsje. Nu Gede de hele dag de tijd had, zijn we ook nog even naar Tegallalang doorgereden voor wat leuke snuisterijtjes. Het is hier erg druk op de wegen en denk niet dat ze hier ooit een snelheidsboete krijgen. Ik las deze week dat de gemiddelde snelheid hier uitkomt op 30 kilometer per uur. Op een prachtig plekje in de rijstvelden geluncht. Aangezien we niet helemaal fit waren, bleef het bij een klein hapje. Voor we het restaurant binnen gingen moesten we voor het uitzicht 1.50 p.p. betalen.  Commercie ten voeten uit! Maar mooi was het. Ik zag vanaf het terras iets in een palmboom hangen, wat ik nog nooit had gezien. Bleek het een suikerpalm te zijn. Nou een vrucht die je op 300 meter hemelsbreed ziet hangen is echt geen kleintje.       Maandag is Marloes met Gede achter op de motorbike naar de locale markt in Denpasar gegaan om vanillestokjes en kaneelstokjes te halen. Eerst vond ze het wel wat eng , maar later viel het best mee. Onze ziekenboeg bleef thuis! We zijn nog even naar het strand geweest! Maandagavond begon Gepke over te geven en hevige diarree. Jelmer was ook nog niet helemaal lekker. Of het nou griep is of toch dengue. We weten het niet! Maar beide moet je uitzieken. Gisteren kregen we ook te horen dat Jan ziek is. Ook daar moeten ze uitzoeken wat het is. Huisarts was er niet mee bekend.  Gepke vanmorgen weer iets beter, maar nog heel moe. We doen dus nog maar een paar dagen rustig aan. Lieverds jullie weten weer iets van ons. Vanavond stuur ik de foto’s. Liefs van ons uit het zonovergoten Bali. ❤️❤️❤️P.s.Ton en Ellen ik stuur jullie een uitnodiging voor de reislogger.

1. Gea:
    6 maart 2024
    Hier heerst de norovirus ,er zijn al bejaardentehuis dicht
    Hoofdpijn diree moe en overgeven ,2a3 dagen word het weer beter
    Beterschap allemaal
  2. Gerard mentz:
    6 maart 2024
    Hoi luitjes jullie maken wat mee daar!!! Hier de komende 4 dagen droog. Een zonnetje, blauwe lucht met wolken, geen wind. Het voorjaar komt eraan als jullie thuiskomen. Maar geniet lekker verder de komende twee weken. Groetjes uit Amsterdam
  3. Anneke de Haan:
    6 maart 2024
    Nou, lekker dan, in de ziekenboeg! Beterschap hoor, hoop dat jullie snel opknappen. Hier schijnt eindelijk de zon weer eens. Zaterdag en zondag was het mooi weer en vandaag ook. Maar even lekker van genieten, want hier weet je het nooit.
    Mooie foto's, prachtige wereld daar bij jullie.
    Groetjes, Anneke.

Jouw reactie