Baliflits 11

1 maart 2019 - Buleleng, Indonesië

Het is hier nu half zeven. We zitten te wachten op onze kapitein, die ons op gaat halen voor een tochtje naar de dolfijnen. De vogeltjes twetteren er lustig op los. De temperatuur is rond de 28 graden,dat belooft weer een mooie dag. Het is na de tropische regenbui van gisteren is het weer heerlijk opgefrist. Onze kapitein heeft zich gemeld, dus cross your fingers, to hope see dolphins!

Met onze kapitein, zijn naam is Swy, op naar de dolfijnen. Een opstapje voor Marijke om in de boot te komen. Ook voor ons heel gemakkelijk, zodat we met droge voeten aan boord konden. Net als onze chauffeur Putu een rustige stuurman. De zee was ook heel rustig vanmorgen. Omdat we om zeven uur weg zijn gegaan was er dit keer een kleine vloot van Normandië. De Friesland was ook weer  actief op het water. Zit je aan de andere kant van de wereld, kom je een boot tegen, met de naam Friesland. Toen we zo’n  20 minuten onderweg waren zagen we de eerste dolfijnen al zwemmen. Ze hadden er zin in.zagen we in eerste instantie maar een stuk of zes, verder op waren het er honderden. Je wist niet waar je eerst of laatst moest kijken. Grandioos! Ook zaten er enkele stuntmannetjes of vrouwtjes tussen. Drie keer ronddraaien en dan een keer of drie achterelkaar. Prachtig, wat zijn het leuke dieren! Swy vertelde dat er onder water nog veel meer dolfijnen zitten, dan we ooit zullen zien. Na een uurtje zijn we terug gevaren naar Lovina. Ook Harm en Marijke hebben enorm genoten van dit tochtje. Terug gekomen  bij de grote dolfijn, waar we waren opgestapt stonden ef enorm veel mensen aan het strand. 9 of 10 bussen . Ons geluk, want de strandverkopers hadden het druk met hen. Bij ons kwam maar eentje. Daarna terug naar hotel, om onze voeten af te spoelen van het zwarte zand. Jeetje, wat is dat scherp. Roeland moest zich nog verkleden, want die was toch nog wel wat nat geworden. Marijke en ik zaten voorin en zijn echt kurkdroog gebleven.

Voor mij ook de eerste keer, de andere keren was ik doorweekt. Ligt hem toch aan de plaats in de boot, denk ik!

Toen we klaar waren, gauw naar het ontbijt, want om tien uur zouden we vertrekken om naar de witte liggende boeddha tempel te gaan. Dit is nog geen toeristische bezienswaardigheid, maar wel heel mooi, volgens de mensen die er zijn geweest. Helaas kwamen we voor een gesloten deur omdat ze in retraite waren. Jammer, jammer! De weg er naartoe was al prachtig! De enorme sawa’s die je hier tegenkomt zijn niet te beschrijven, zo mooi! In het Noorden hebben ze heel veel fruitbomen en de kruidnagelbomen en cinnamom enz. Niet te vergeten! Bob onze chauffeur van 4 jaar geleden zou wel zeggen: allemachtig prachtig. Ook hier kregen we weer een allemachtig prachtige tropische regenbui. Nou die zijn niet te versmaden hoor! Geloof je me niet, vraag dan maar aan Harm van Mirella, die weet er over mee te praten.

we hebben tussen de rijstvelden  geluncht en toen de regen  beetje minder werd,zijn we richting hotel gegaan, waar we nu nog even heerlijk aan het zwembad zitten. De zon is nog goed warm, dus is het hier heerlijk vertoeven. Vandaag al weer de laatste dag in Lovina, morgenochtend om 10 uur haalt Putu ons op, om weer naar Sanur te gaan. Ook weer lekker, want het eten is daar toch een beetje beter dan hier!  Als alles lukt gaat Roeland proberen wat foto’s mee te sturen. We hebben er veel gemaakt, maar helaas was ons internetkaartje afgelopen. Vanmiddag weer bijgeladen, dus dan zou het moeten lukken. Maar ja, we zitten op Bali en niet in Holland.   Een warme knuffel van het prachtige Bali. Tot morgen!

1. Josephine:
    1 maart 2019
    Ik ben weer helemaal bij en blij met al je leuke verhalen.
    klopt het dat ik Baliflits 6 mis?
    In een oudere flits van 2018 dacht ik las ik het verhaal van de Loewak. Wij hadden vorig jaar één op ons balkon boven.
    hoorde met name s'avonds steeds een raar dierengeluid wat we niet thuis konden brengen.
    Wat vervelender was dat ik op het balkon vaak ondergepoept werd.
    Gemeld en na onderzoek bleek dat dit een Loewak was.
    mocht niet weggehaald, beschermd beest en kriegen toen het verhaal mee van de zeer kostbare poep. geen idee of hij/zij er nog steeds zit.
  2. Hilly:
    1 maart 2019
    Klopt josephine, heb de 5 twee keer. Foutje van mij.
  3. Esmée:
    Hoi opa en oma,

We kunnen zeker aan Harm vragen hoe veel het kan regenen op Bali! ;) Dat is nu al weer 9 jaar geleden, wat gaat de tijd snel.
    Zo te lezen hebben jullie het niet slecht op het lekkere warme eiland! Voor jullie zal de tijd ook snel gaan met zo veel activiteiten elke dag, want volgens mij komen jullie over drie weken al weer terug, helemaal gebakken door de zon. Geniet van de laatste paar weken en ik zie jullie snel weer!
    Esmée
  4. Angelique:
    2 maart 2019
    Wat leuk dat jullie dolfijnen zijn gaan spotten, dit is en blijft prachtig! En zo te lezen zijn jullie wel heel actief in Lovina, van het ene uitstapje naar het andere. Prachtig al die foto's van de rijstvelden, zou er zo weer zin in krijgen om die kant op te vliegen;) Inmiddels zijn jullie, als het goed is, weer in Lovina gearriveerd en hoop dat jullie een lekker maaltje avondeten hebben genoten. Groetjes uit Kudelstaart