Bali 10

28 februari 2019 - Buleleng, Indonesië

Zo al weer een dag voorbij. Ik was gebleven bij de kakkerlakken. We hebben niet veel geluk in Lovina. Vorige keer badkamer vol met wespen en nu weer enge beestjes. Gelukkig in onze nieuwe kamer geen beestjes. hebben gisteravond aan het strand gegeten met de voetjes in het zand.  het eten was niet om over naar huis te schrijven. Waar we in Sanur heerlijke tonijn eten, hier was hij droog en niet lekker! Veel te lang doorgebakken. Na ons diner hebben we bij een tentje bij ons om de hoek nog een potje kaart gespeels en natuurlijk hebben de vrouwen gewonnen.

Vanmorgen ging om 7 uur opgestaan en om 8 uur ontbijt genuttigd. Ook hier hebben ze een summier ontbijt, maar voor ons wel genoeg! 2. Sneetjes geroosterd brood met jam en een eitje en een potje thee/ koffie. Om 9 uur stond onze chauffeur Putu weer voor ons klaar om ons naar de Holy Hot Spring te brengen. Oftewel naar de zwavelbaden. Het ruikt wel een beetje, maar is erg gezond. Harm en Marijke waren hier nog nooit geweest en vonden het net als wij heerlijk. We hebben hier zo’n 2 uurtjes gebadderd en zijn toen naar een koffietentje gebracht midden in de rijstvelden. We werden hier zeer vriendelijk ontvangen door een jongedame van 20 jaar , die ons eerst een rondleiding gaf, door haar tuin met allemaal kruiden. Toen mochten we verschillende soorten koffie en thee proberen. Hier hebben we dan ook erg van genoten, alleen kregen we hier een enorme tropische bui , zodat we maar even zijn wezen schuilen.  Na de koffie op naar de lunch die we aan het strand hebben gebruikt, maar voor we hier waren, moesten we nog uit de auto. Putu zette ons letterlijk voor de deur af, maar toch waren we nog zeiknat. Van het ene bad in het andere dus. Na de lunch knapte het weer al gauw weer op en hebben we een bezoek gebracht aan de Boeddha tempel. Wat een mooie tempel. Hier is ook de mini Borobordur en werkelijk ze hebben hem heel goed nagemaakt. Bij deze tempel wordt veel gebeden door de Boedhisten en de Hindoeisten. Prachtig dat deze twee geloven samen een tempel delen. Door het geloop van al die trappen hadden we het voor vandaag wel gehad en zijn toen terug gegaan naar ons hotel. Hier hebben we nog even een duik genomen en gedoucht en daarna door voor ons avondeten. Na het diner nog even een potje klaverjassen en nu nog even een paar flitjes versturen en dan slapen, want morgenvroeg gaan we dolfijnen bekijken. De wekker staat om 6 uur, dus een vroegertje. Welterusten en tot morgen.

1. Josephine:
    1 maart 2019
    Bij de zwavelbaden hadden wij ook enorme regen. Weerhield mij niet om in die heerlijke warme baden te dekken. Je wordt toch nat. Ruud verklaarde me voor gek, maar ik heb daar genoten!