Baliflits 9

27 februari 2019 - Buleleng, Indonesië

Hallo lieve lezers, hier dan weer even een teken van leven uit het zeer groene Bali. Zoals ik jullie al verteld heb, is het hier prachtig weer, met zo nu en dan een buitje. Dat betekent het hier zo mooi groen is. Ondanks dat we vakantie hebben, hebben we het hier smoordruk met alle leuke dingen zoals aquajoggen, ontbijten, naar het strand, naar de sundaymorningmarket, klaverjassen met maandags competitie en natuurlijk s’avonds lekker uit eten, geen  afwas, lezen enz. Enz. Om even uit dit drukke leven te zijn, hebben we maar een reisje naar Lovina geboekt. Onze chauffeur stond vanmorgen om half tien op de stoep. Een leuke knul, Putu is zijn naam, maar dat kon ook niet anders want hij is een werknemer van Bob Bali, welke we 4 jaar geleden als chauffeur en gids hadden.

we zijn vanmorgen om kwart voor tien vertrokken, hebben eerst Harm en Marijke opgepikt in hun hotel en zijn om tien uur gaan rijden. Eerst richting DenPasar. Hier was het nogal druk op de weg en we waren blij dat we af konden slaan naar Sangeh en zo richting Bedugul. Onderweg kwamen we de aapjes tegen die hier langs de weg leven. Wat zijn het toch leuke dieren. Een aapje stond net als wij aan de weg om uit te kijken, hoe hij de weg kon oversteken. Zo eigenwijs kijkend van rechts naar links en weer rechts. Het zijn net mensjes. Een flesje water openmaken. Geen probleem! Er schijnen hier duizenden in de bossen te zitten. Ze zijn absoluut niet bang en eten uit je hand. Ook lusten ze wel een snoepje op zijn tijd.

Bij de Twinmeren zijn we gestopt om cashewnoten te kopen. Helaas waren ze al uitverkocht. We wisten dat Renee en Gerard vanmorgen ook naar Bedugul zouden en ja hoor ze hadden alles opgekocht. Deze cashewnoten zijn hier zo lekker, maar helaas visten we dus achter het net. We hebben hier toen maar onze lunch gebruikt en het eten was echt heel goed hier langs de kant van de weg. Ze hadden ook verrukkelijke mangojuice, zo lekker hebben we het nog nooit gehad. Puur natuur!

Daarna richting Lovina  langs een prachtige on toeristische route, welke  Putu voor ons had uitgezocht. Zo verschrikkelijk veel soorten bomen, planten,bloemen en vruchten hebben we gezien. Elke keer als we hier naar het Noorden gaan, sta ik versteld van de prachtige natuur. ik heb veel foto’s gemaakt, zodat we nog lang kunnen genieten van al dit moois wat de natuur ons biedt. Om kwart voor vier kwamen we bij Angsoka ons hotel . Hier bleek dat onze kamers een bad had. Dit is voor Marijke totaal ongeschikt. Al gauw werd er een andere kamer aangeboden met een douche, voor dezelfde prijs. Heel netjes. Daarna gauw onze bikini aangetrokken om lekker even te relaxen in het zwembad. Hier heerlijk een poosje gebadderd en kennis gemaakt met mensen uit Geldrop. Deze meneer wist ons veel te vertellen over Indonesië rond de tijd van 1940 tot 1947. Heel interressant. In het boek van Evelien Bloem is het hele leven van zijn moeder beschreven. Kijken of ik hem kan vinden in de bieb.

Toen ik uit het zwembad kwam en me wilde douchen kwam ik drie kakkerlakken tegen. Heb hulp gevraagd, want dit vond ik niet zo leuk. Ze hebben de kamer helemaal gespoten en ze kwamen uit alle hoeken. Roeland weer naar de receptie, ze dachten dat alles weg was, maar helaas opnieuw inwoners in onze kamer.

Ook wij kregen een andere kamer aangeboden. Ik ga dit eerst versturen en morgen schrijf ik verder. Het is nu slaaptijd en morgen weer vroeg op

1. Angelique:
    27 februari 2019
    Hé Lovina, toch niet naar Java? Veel plezier daar!