Baliflits 5. 2019

4 februari 2019 - Denpasar, Indonesië

goedemorgen allemaal.

hier dan weer een teken van leven uit de tropen. Na drie dagen in bed te hebben gelegen in een donkere gekoelde kamer, vond ik het tijd worden, om me weer eens onder de mensen te begeven. Plan plan, rustig aan weer beginnen.

de griep houdt hier behoorlijk aan! De één na de ander wordt geveld. Het begint met een beetje keelpijn en wat hoesten,maar dan slaat de hoofdpijn ongenadig toe. En wat voor een hoofdpijn, je kunt je hoofd niet wenden of keren, doe je dat wel dan schieten er felle scheuten door je brein en wil je dat hoofd wel een poosje naast je neer leggen. Helaas gaat dat niet, dus leg je het maar rustig neer op een gekoeld kussen, wat na een uurtje steeds opnieuw gekoeld moet worden,anders vliegt het in brand. Ook nachthemden moeten geregeld gewisseld worden, anders zijn het net natte badpakken.

Ik weet dat ik goed kan transpireren, maar nu was het net een zwembad. Maar goed dat ik toch twee nachthemden meegenomen had, anders was het bloot slapen geworden. Nog een paar dagen en dan zit de week griep er weer op.

zitten we gisteren lekker te ontbijten, vliegt er ineens een tjiktjakje door mijn bord. Ze zijn niet om bang voor te zijn, maar zijn wel vliegensvlug. Zit dat kleine kreng toch nog op tafel en schrikken we  opnieuw toen hij/ zij weer te voorschijn kwam. Tot overmaat van ramp springt ie van de tafel ook nog eens op mijn schoot. De sprong naar de grond was waarschijnlijk te groot. Hilariteit alom.

Roeland heeft vanmorgen de masseur weer gehad en voelt zich weer een jonge Adonis. Ik wacht nog even, want de botten en alles wat daar aan verwant is doet me nog pijn, dus nog geen polonaise aan mijn lijf. We zitten nu lekker aan het strand, want het beloofd een warm dagje te worden. Vanmorgen ook weer de aquajogging gedaan, want als ik er niet ben, werd me verteld, dan was het een ongeregeld zootje. En ik werd natuurlijk op tijd het bed uitgerammeld, want ja, als de masseur komt, moet het bed vrij zijn.

we hebben inmiddels Rib gevonden, een lekkere eettent, welke een no-smoking gedeelte hebben. Angelique en Kees we hebben daar met jullie ook wel gegeten.  Naast de pub waar jullie voetbal hebben gekeken!

Ze hebben hier heerlijke Tonijn en Snapper, wat meteen licht verteerbaar is.

we zijn helaas nog niet de markt geweest, we hebben het steeds dicht bij huis gezocht, zodat we na het eten gauw weer ons bedje in konden duiken.

het is vandaag lekker rustig op het strand, want mijn buurtjes zijn vandaag een tripje aan het maken, de anderen moesten een stempel halen voor hun visum, zodat ik straks weer een heerlijk dutje kan doen.

lieverds, ondanks het ongemak, vermaken wr ons best! Dikke knuffel van ons en tot de volgende flitsjes.

1. Marion Steur-Kok:
    Hallo allebei,

Fijn om te horen, dat je aardig opgeknapt bent en er weer op uit kunt gaan, Hilly! Erg sneu voor de andere griepers!! Beterschap allemaal! Ja, dat is zo heerlijk van het vertoeven in warmere oorden. Bij ziekte hoeft je niet binnen te blijven!
    Een gezellige stranddag en nog maar even pianissimo voor een algeheel herstel.
    Groeten en liefs van Rob en Marion
  2. Anneke:
    Dag Roeland en Hillie.
    Fijn dat het weer wat beter gaat! Maar of je het treft met een jonge adonis?
    Gezellige stranddag!
    Lieve Groet, uit een koud, somber noorden.
  3. Angelique:
    4 februari 2019
    Ik moet toch heel hard nadenken over het eettentje "Rib". Dat we midden in de nacht Nederland-Duitsland hebben gekeken in die pub, kan ik me nog heel goed herinneren, maar "Rib" zegt me even niets. Maak anders ff een foto om mijn geheugen op te frissen. Fijn, dat het weer wat beter met je gaat, nu maar hopen dat de rest van de ziekenboeg ook snel opknapt. Geniet lekker, want jullie treffen het aardig met het weer zo te lezen. Dit hebben jullie maar alweer lekker te pakken!