Baliflits 5

10 februari 2019 - Tua, Indonesië

Lieve allemaal,

hier dan weer een paar flitsjes uit het prachtige Indonesië.

vakantie heet dit lekkere niets doen. Zwitser gevoel! Toch vliegen de dagen voorbij!

met al onze lieve vrienden hier, is het leven een groot feest.

helemaal niets doen is het natuurlijk ook niet. De wekker staat elke morgen op kwart over zeven afgesteld. Meestal zijn we wel eerder wakker. Om half acht start onze dag met een uurtje aquajogging. Soms is het water lekker fris, maar als het flink geregend heeft is het toch wel een beetje erg fris. Je bent wel meteen wakker. Het enige nadeel van die regen is dat het zwembad steeds dieper wordt. We staan dan ook nog steeds op onze tenen te balanceren wanneer we onze oefeningen doen. Is het koud boven water, proberen we zoveel mogelijk toch de oefeningen onder water te doen, maar dat vergt veel van onze teentoppen, die dan ook prompt een beetje beschadigd zijn. Bij sommigen tot bloedens toe. Maar opgeven staat niet in ons woordenboek. Ook hebben we het druk met naar het strand fietsen en lekker te zonnen, te kaarten en lekker in de zee dobberen. Lunchen doen we iedere dag met zijn allen, maar vrijdagavond hebben we met de strandgroep heerlijk kip zitten eten, welke we hadden besteld bij de kippenboer en laten brengen op het strand. Onze strandbaas was bereid om voor ons iets later te sluiten en ook had hij nog voor verlichting gezorgd. Natuurlijk mocht hij ook mee eten en raad eens wat hij van de kaart heeft besteld? Nou geen kip en ook geen spare-ribs, maar gewoon dagelijkse kost. Juist ja, gewoon nasi!  We waren net voor donker thuis, want we moesten nog een paar boodschapjes doen.

Gerard was n.l. Zaterdag jarig en hij werd 70, dus dat konden we toch niet zomaar voorbij laten gaan. Zaterdagavond de slingers opgehangen in donker en voor we klaar waren, kwam hij al thuis, dus moesten we wachten met de laatste versieringen. Toen hij eindelijk naar bed ging op blote voetjes naar zijn balkon( toch wel makkelijk als je de kamer naast elkaar hebt) de laatste grote ballonnen met 70 opgehangen. We moesten ter plaatse nog iets bedenken om de 7 en de 0 goed te bevestigen zodat ze niet omhoog konden waaien. Staat er bij de beschrijving van deze ballonnen: vraag aan het verkooppunt om loodjes, die je er aan kunt hangen. Nou dat ging moeilijk, zal ze vertellen als we terug zijn dat ze dit gewoon bij deze ballonnen moeten doen. Maar goed we moesten roeien met de riemen die we hadden. Ik had nog een sleutelhanger liggen met een mes eraan en ook nog een schroevedraaiersetje, die zwaar genoeg waren om deze kanjers op hun plek te houden. Voor Gerard moest deze dag, een verrassingsdag worden, dus hadden we hem niet verteld, dat Renee gasten had uitgenodigd om met zijn allen naar een restaurant te gaan om daar met elkaar heerlijk te dineren. Renee had prachtige bloemstukken besteld en door het restaurant was de hele omgeving van de tafel versierd. Alle dames mochten na afloop een bloemstukje meenemen. Hoop dat ik wat foto’s kan versturen, want dat wou niet, zoals wij dat graag hadden gezien. Heb daarom de foto’s met de Ipad gemaakt en hopelijk willen die wel verstuurd worden.

Vanavond zijn onze kinderen op visite geweest en hebben we samen met Jan en Gepke en hun twee kleinkinderen , die gisteren aan gekomen zijn , lekker bij MonaLisa gegeten. Vorig jaar aten we hier geregeld, maar toen we hier kwamen waren ze aan het verbouwen. Gisteren zijn ze weer open  gegaan.

Sintya is een echte jongedame geworden. Een mooi meisje geworden. Ze is alleen in de lengte gegroeid en is flink af gevallen. Ze is heerlijk aan het puberen en is niet altijd even lief voor Made. Zo zie je maar het is overal hetzelfde. Ik had voor haar een grote Toblerone gekocht, maar papa en mama kregen er niks van, want ze had hem verstopt en toen ze ziek was, had ze geen zin in chocola. Ze verkopen hier ook Toblerone, maar die smaakt heel anders.

Verder hebben we hier ook geen nieuws onder de zon! Het is heerlijk weer met zo nu en dan een regenbui, maar dat is meestal in de nacht of avond, hebben we dus niet veel last  van en alles in de natuur is prachtig groen. groetjes en een dikke knuffel en tot de volgende flits!

1. Marion:
    10 februari 2019
    Zo te zien en horen is iedereen weer kip lekker en wordt er heerlijk gesmikkeld en gesmuld! En ook de weergoden zijn jullie goed gezind met enkel nachtelijke buien. Een fijne nieuwe vakantieweek samen toegewenst !

Groeten en liefs van Rob en Marion