Baliflits 7

16 februari 2019 - Tua, Indonesië

Lieve baliflitslezers, hier dan even weer een paar flitsjes uit het zonovergoten Bali. Het is onvoorstelbaar zulk mooi weer als we hebben en dedonderbuien komen nog steeds s’nachts of s’avonds na het avondeten. De weergoden zijn ons goedgezind. We hebben er al dik drie weken opzitten en die tijd is omgevlogen.

elke morgen starten we nog steeds met Aquagym, dat houden we lekker vol, want met al die lekkere hapjes hier, moet je er wel voor zorgen dat ook de beweging niet achterblijft. En aangezien onze hotelbaas net als ik van bakken houdt ligt er s’morgens bij het ontbijt ook nog weleens iets lekkers. Met Valentijn werd ik ‘s morgens verrast met een mooi bloemetje van mijn eigen Valentijn. Ook bij het ontbijt lagen lekkere velvetcakejes en die waren supervers, dachten de mensen dat Made zijn vrouw die had gebakken, maar het blijkt dus dat Mr. Made deze zelf maakt. Ook lagen er boterkoekjes, volgens Renee was hij de boter vergeten, want deze waren droog. ( niet geproefd) 1 hapje is genoeg. We eten veel vers fruit, dus heb ik aan 1 rode rijstbrood genoeg in de week.

op Valentijnsdag de strandgroep getrakteerd op een stukje citroencake. Konden we vroeger hier geen banketbakkerswinkel vinden, tegenwoordig kun je deze home-made cakes kopen bij een supermarkt. Deze is erg lekker en er gaan heel veel stukjes uit. Je weet n.l. Nooit hoeveel mensen er op het strand komen. Toen we van het strand kwamen, stond er nog een prachtig bloemstuk op kamer en ook nog 3 durians. Renee was naar het durian tentje geweest. Deze durians nemen we mee naar het strand en smullen er met zijn allen van. Ongeveer de helft van de strandgroep vindt Durian lekker, de andere helft heeft aan de lucht genoeg.

s’Avonds met zijn achten wezen eten bij de Rib, waar het eten heel goed is en tegen betaalbare prijzen. Hier kun je iemand nog weleens uitnodigen om te eten. Ook kopen we hier vaak versgebrande pindaatjes in de schil, want de klaverjasgroep pikt graag een pindaatje mee. Elke dag wordt er hard gestreden voor de eer. Nu hebben ze voor maandag een poule opgezet en wordt er een competitie gespeeld. Dit zal wel later worden dan normaal, en hebben ze besloten om dan weer kip te eten op het strand. Kip of spare-ribs met kool- of tomatensalade en friet of puree of aardappel in de schil. Dit wordt netjes in bakjes op het strand bezorgd en het is nog eens lekker ook.

vanmorgen hebben we ons lekker laten scrubben en zitten nu met een superzachtvelletje op ons strandbedje onder de parasol lekker te genieten van ons prachtige uitzichtop de Balizee, nadat we eerst hebben gebadderd om onze oude huidcellenaf te spoelen.

Nena, de jongste dochter van de hotelbaas heeft twee maanden geleden een zoontje gekregen. Gistermorgen kwam ze hem showen bij het zwembad. Een mooie baby met gitzwarte haartjes. Opa loopt de hele dag met een big smile in de mooie tuin. De lach is niet van zijn gezicht te krijgen. Het is dan ook zijn eerste kleinkind. Hij heeft lang moeten wachten op dit kadootje. Nena blijft een maand en er zullen nog verschillende ceremonies worden gehouden. Gisteravond zijn Jacob en Silke aangekomen en die zijn vandaag al op trip naar Tanah Lot, naar de tempel in zee. Jacob was nog wel wat moe, maar Silke heeft de hele nacht doorgeslapen, dus die had er zin.

jongens Roeland zit alweer te klaverjassen. Over een halfuurtje Duriantime, dus zal ik de heren eerst maar even voorzien van pinda’s

speciaal voor jou Jaap, hier zitten ook een paar mannen die altijd pech hebben.😂😂😂

voor allemaal een dikke knuffel en tot de volgende flits.

1. Janny van Noordenburg:
    16 februari 2019
    Dat ziet er heel lekker uit. (dat ijsje) en het weer ook genieten hoor. Waar zit dat restaurant rib? Geniet ze en tot ziens straks op bali. Wij genieten nu hier van het heerlijke weertje. Volop zon en een heerlijk temperatuurtje. 👍😎👋👋