Baliflits 22

16 maart 2016 - Sanur, Indonesië

hallo allemaal, hier dan weer even een berichtje uit Bali. Het is vroeg in de ochtend en ik kan zoals gewoonlijk niet meer in slaap komen en wat let het je dan om even een flitsje te schrijven. Lekker rustig, geen mensen die je onbedoeld storen, alleen een snurkende man. S' morgens vroeg werkt de wifi op kamer prima. Na ons avontuur op Java, was het gewoon thuiskomen op Bali. Nog nagenietend van alle leuke en mooie dingen,die zijn langsgekomen, doen we het  deze laatste week rustig aan. Toen we terugkwamen op Bumas, waren verscheidene van onze vakantievrienden al naar huis. Eerst even wennen aan de nieuwe gasten, waar er ook veel andere bekenden van andere jaren tussen zaten. Leuk om elkaar weer terug te zien. We hebben het heerlijk gehad op Java, maar ik ben toch echt geen mens om uit de koffer te leven. Roeland heeft eerst de was maar eens weggebracht. Hier hou je het bij,maar na een week uit de koffer te hebben geleefd, stapelt het behoorlijk op. Inmiddels de schone was weer in de kast. Vanaf zondag zijn we naar het strand geweest, waar het altijd goed vertoeven is. S' middags doen we ons middagdutje. Ja, we worden oud, maar lekker is het wel als je s'morgens zo vroeg wakker bent. Met mijn pols gaat het goed en elke dag mag hij van mij even van de zon genieten, anders is het verschil straks zo groot. Ik mag van mijn arts het verband er even af doen met douchen, dus vind ik dat het er s'middags ook wel even af kan om te zonnen. Ik zorg ervoor dat de pols goed ondersteunt wordt door mijn wonderkussen, waar ik inmiddels veel plezier van heb gehad. Gisteren zijn Gepke, Lies en ik even naar Toko Central in Kuta geweest. Dit is een winkel met ontzettend veel kralen. Lies wilde graag wat kralen voor haar dochter meenemen. Ze was hier nog nooit geweest en wist dus niet waar ze beginnen moest. In deze winkel krijgen we, zoals wij het noemen een overlevingspakketje, een tasje gevuld met fruit en lekkere hapjes. Een royaal gebaar tegenover de klanten. Onze hoteleigenaar gaat volgende week trouwen. Heel jammer dat we dan al weg zijn, ze hebben prachtige uitnodigingen verstuurd. Die laten we jullie thuis wel zien. Het feest begint om 9 uur s'morgens en duurt verder de hele dag. Made heeft beloofd om na de bruiloft ons foto's te mailen. We wachten maar af. Ook Wayan zijn nichtje gaat foto's versturen naar facebook en onze reisgenoten van Java zullen veel foto's maken en de verhalen  Vertellen, zo beleven we het dan toch nog een beetje mee, Zij gaan vrijdags naar huis en zo'n feestje op de valreep is nooit weg. We hebben inmiddels ons contract voor volgend jaar ook weer binnen. Een goede prijs af kunnen spreken met zijn allen. Gisteravond nog even bij Hans en Lies gedominood. En Gerard je zult het niet geloven, maar we hebben ze ingemaakt. Roeland een pot en ik een pot. Voor we weg gaan krijgen ze nog een revanche. Het was voor mij natuurlijk beginnersgeluk, dus zal ik extra mijn best moeten doen. Als het zonnig weer is gaan we straks naar het strand,waar we bezoek krijgen van Ayu en haar zoontje. Gezellig! Morgen is Hans jarig en zo rollen we van het ene feestje in het andere. Vrijdag weer naar het ziekenhuis en dan gaat het heel hard, maandagavond vliegen we terug naar ons koude kikkerland, zo hoorde ik van mijn lieve nichtje. Een jas zou niet overbodig zijn. Zal wel weer wennen zijn, die dikke kleren, maar hopen dat de lentezon ons spoedig gaat verblijden. En ik kan natuurlijk altijd proberen de zon in de koffer te stoppen. Lieverds dit was het dan weer. Tot de volgende flitsjes.

1. Marion:
    Lieve allebei,

Goede morgen Hilly. Jouw woensdag is al begonnen en wij gaan zo op dinsdag ons mandje in. Grappig idee te lezen hoe je in alle ochtendstilte ons weer op de hoogte brengt van veel wel en geen wee! De ochtenden zijn nog zo fris en stil. Wat mij betreft de mooiste tijd van de dag! Een fijne woensdag en voor later hoop ik dat Doc tevreden is over de genezing van je pols!

Liefs van Rob en Marion
  2. Angelique:
    16 maart 2016
    Jullie jassen zal ik volgende week dinsdagochtend zeker meenemen, want de ochtenden zijn best fris hier in het kikkerlandje, maar ook wij hebben zonnige dagen. Ach, en dat de temperatuur hier zo'n 20 graden onder die van Bali ligt, dat went ook wel weer:)

Geniet van jullie laatste week, want de tijd vliegt!

Groetjes uit Kudelstaart
  3. Janny van Noordenburg:
    16 maart 2016
    Hoi hilly en roeland. Tjeetje maandag alweer op naar huis. Wat gaat de tijd toch snel. Geniet ze nog maar lekker daar op bali. Ja morgen hans jarig 70 jaar gaan jullie nog wat uitspoken om hem te verrassen☺hier is het koud maar uit de wind in het zonnetje☀☀die heerlijk schijnt is het heerlijk vertoeven. Heb al een kleurtje op de wangendeoe de groetjes aan allemaal en een leuk feestje toegewenst morgen. Lfs daja
  4. Hilly:
    17 maart 2016
    Hallo Daja. We hebben de boel versierd. Janny had een grote poster gemaakt met zijn foto en naam, en leeftijd er op met de tekst: hier woont vanaf nu een oude sok, met natuurlijk een oude sok eronder gehangen. Wachten nu tot hij naar buiten komt, want hij heeft om half acht de masseur.