Baliflits 2 2017o

24 januari 2017 - Sanur, Indonesië

Lieve baliflitslezers. Hier dan ons eerste flitsje. Zondagmorgen wekker op 8 uur. Rustig ontbeten en daarna auto opgehaald van parkeerterrein. Roeland heeft zeker een kwartiermoeten krabben, zo hard had het toch gevroren, het ijs zat er stevig op. Koffers ingeladen , dat was niet zo moeilijk, want we hadden de kangoo ter beschikking en rustig naar Kudelstaart gereden. De wegen waren schoon, dus konden we goed  door rijden. We waren om kwart over elf bij Angelique en Kees. Na koffie en een plakje brood te hebben gegeten heeft Keessie ons naarSchiphol gereden. Nou dat ging hartstikke goed hoor kleinzoon. We waren mooi op tijd en Jan en Gepkekwamen een paar minuten na ons binnen. We stonden bij verschillende balies, hadden een hele lieve mevrouw. Ze vroeg of we onze zitplaatsen niet wilden verruilen voor een rij van vier voor ons tweetjes. Even overleg en ook Jan en Gep kregen 4 zitplaatsen voor hun tweeen. Luxe hoor!  Gep en ik hebben het eerste stuk lekker lang uit gelegen. We hadden voor Jan rolstoelvervoer aangevraagd, daarom die eerst opgehaald. Door de pdouane waar een meneer en mevrouw stonden. Van de meneer hoefden we de vesten niet uit, maar de mevrouw wilde het liever wel. Zij moest fouilleren en dan was het gemakkelijker zonder vest. We hadden niks te klagen, want sommige mensen moesten zelfs hun schoenen en laarzen uit. We moesten om half 4 al boarden. Dat was ruim op tijd. Jan met zijn rolstoel ging overal voor en zodoende hebben we een uur in het vliegtuig gezeten voor we vertrokken. Alles lekker relaxed. Ik had een enorme hoofdpijn en pakte alvast een finimalletje uit de beautycase en voor ik het wist had ik al een glas water erbij. De steward had gezien dat ik deze pakte en kwam direkt met een glas water. Hele goede service. Ze waren heel voorkomend. Klasse! Precies op tijd vertrokken. Heerlijke plaatsen, het was zo heel ontspannen aankomen in Doha. Ook hier stond er alweer een elektrisch wagentje  klaar en dat was maar goed ook, want het was een heel eind  lopen. Nu mochten we allemaal mee op het karretje, we kregen er nog een passagier bij. Een man met een theedoek om.( uitdrukking Gep) deze man maakte zich bekend met alambra en God bless you. Achteraf was het een echte clown. Onze chauffeur lag in een deuk om hem en al verstonden we hem niet, we begrepen wel dat hij grapjes zat te maken. We werden op een plek afgezet, waar we nog een uurtje moesten wachten. Er is zoveel te zien op zo'n vliegveld, dat de rijd was om voor we er erg in hadden. Overal weer tussendoor en daar stonden we weer met de snufferd vooraan. Dit gaat zoveel makkelijker, dat Jan nu al heeft gezegd, al zal ik de volgende keer weer kunnen lopen als een kievit, dit bevalt me heel goed. Het tweede stuk zat het vliegtuig bomvol, dus moesten we hier het met een enkele stoel doen. Genoeg beenruimte, maar de stoelen zijn niet al te breed. Gewoon zitten ging prima, maar omte eten, dat was wel een beetje krap. We kregen hier allemaal een reissetje met ooglappen, sokken tandenborstel en tandpasta en een stel oordoppen. Natuurlijk ook een heerlijke fleecedeken en een kussentje. Ik heb het altijd koud in het vliegtuig, maar het fleecedekentje was heerlijk warm. Ben lekker gaan zitten twee melatonine's ingenomen en lekker gaan slapen. Inmiddels was het ook al Half twee geweest. Dus ook echt wel bedtijd. Voor het diner werden we wakker gemaakt en was het nog maar tweeen een half uur vliegen. Ook op Denpasar stonden ze klaar met een rolstoel, wel wat een ouder type dan op Doha, maar je bent hier ook in Indonesie. Bij de kofferband duurde het al een beetje lang, dat kwam natuurlijk omdat wij in Amsterdam de koffers hadden afgeleverd en er in Doha nog heel veel koffers bij in kwamen. Normaal krijg je in het vliegtuig al paperassen, die je in moet vullen en deze kregen we pas op het vliegveld vlak voor je door de douane ging. Deze kaart nog even ingevuld en ook bij de douane mochten we na de koffercheck direkt weer doorlopen. Daar stonden onze afhalers al op ons te wachten. Made stond al van boven af te schreeuwen. Hallo oma en opa! Nyoman heeft Jan en Gep opgepikt en na een stevige omhelzing, zijn we richting auto gegaan. Het wordt hier steeds drukker in het verkeer, maar Gede weet zich hier overal wel tussendoor te bewegen en kent de weg als zijn broekzak. Hij is vrijwel dagelijks op het vliegveld om mensen op te halen of te brengen. Om 8 uur waren we in ons hotel. We hebben deze keer een andere kamer, omdat ze ons blok aan het renoveren zijn. Allebei een prachtige kamer en over tee weken kunnen we verhuizen naar ons oude stekkie. Na een goede nacht vanmorgen om half zeven wakker. Om acht uur  ochtendgym , dus om half acht opgestaan. Lekker in het zwembad onze dagelijkse oefeningen gedaan. Toen we klaar waren, kwam Gep uit bed rolln en hebben we met zijn 4 e van het ontbijt genoten. Wij zijn naar het strand gefietst om daar onze  strandvrienden te begroeten. Nou er zijn er al heel wat. Lekker aan het strand gelegen en om drie uur richting huis. Daar  koffie gedronken bij ons vaste adresje. Hier kwamen Janny en Aldert ons nog even bezoeken en hebben we heerlijk met zijn allen op de zwembadstoelen lekker zitten bijkletsen. Zeven uur naar de markt gefietst en heerlijk mihoen gegeten. Nu nog even deze reislogger geschreven en is het inmiddels tijd om te gaan slapen, wat we nu ook gaan doen.welterusten en een lieve groet uit Bali van ons.p.s. Op onze kamer staat weer een prachtig bloemstuk en ook onze waterkan staat al weer klaar.

1. Esther:
    hoi hoi,

ja dat is inderdaad lekker luxe,4 stoelen voor 2 pers.Een soort businessclass (maar dan achterin:))wij wensen jullie heel veel plezier en we lezen het wel!Druk,druk!!
    gymmen,koffie drinken,fietsen en vooral plezier maken en genieten!
    Weltrusten

Liefs Arjan,Esther,Frank & Isabel
  2. Betty de Vries:
    24 januari 2017
    Een hele fijne vakantie Hilly en Roeland. Ik hoorde dat jullie weer lekker lang daar blijven . Geniet ervan! Groetjes Betty en fam
  3. Hilma:
    24 januari 2017
    Hoi lieve Roeland en Hilly, daar in het verre Indonesië.
    Wat hebben jullie alweer veel kilometers overbrugt, fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en een warme ontvangst hebben gehad. Lijkt me ook echt leuk om iedereen weer te ontmoeten en te horen hoe het met een ieder gaat.
    Ik wens jullie ook namens mams een hele fijne tijd toe, rust lekker uit en geniet van alles!!! Dikke knuffel vanuit een koud Den Dolder en Zeist
  4. Janny van Noordenburg:
    24 januari 2017
    Hallo Roeland en Hilly fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dan ook nog zo luxe de eerste helft van de reis. Top hoor. Nu lekker gaan genieten van de warmte en in de relax stand. We hoorde al van Janny en Aldert dat ze bij de douane aardig aan het controleren zijn. Kunnen we straks rekening mee houden.. Geniet ze en eet ze lekker morgen met Janny en Aldert. Groetjes Daan en Janny
  5. Sanne:
    Hallo Roeland en Hilly,

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn! Geniet er lekker van! Als jullie terug zijn kom ik de foto's bekijken ;)

Liefs,
    Sanne
  6. Robert:
    24 januari 2017

Vlogen jullie met A7-BAW (het zelfde toestel) verder?

Saludos

Robert Kim y Daniel
  7. Robert Steur:
    25 januari 2017
    Vanochtend via WhatsApp kwam een schitterende foto van jullie binnen. Hele dikke, vette Jaap-wolken aan de hemel. Even Gechoogeld en toen kwam het onderstaande voorbij.

"De Pura Ulun Danu Bratan tempel ligt op een klein schiereiland in het Bratan meer. De tempel is gewijd aan de godin Dewi Danu, de godin van het water, meren en rivieren. Dit meer speelt een belangrijke rol in de irrigatie van het zuidelijk deel van het eiland. De godin Dewi Danu zorgt dat alles in goede banen loopt en daarom moet zij vereerd worden. Omdat de tempel hoger ligt tussen twee bergen in, is hij vaak omringd door wolken en mist."

Hebben jullie dit gebied al eens verkend? Lijkt mij wel een spectaculaire plaats om eens een kijkje te nemen.

Na jullie voorspoedige overtocht kan het grote genieten beginnen.

Groetjes van Marion en Rob
  8. Gerard mentz:
    26 januari 2017
    Hoi hier de thuisfront Amsterdam. Leuk te lezen dat alles goed is gegaan. Hier nog steeds koud maar vandaag de zon erbij na al die mistige dagen. Maandag zitten we bij de notaris en we zijn nu de laatste zaken aan het regelen maar niet alles gaat vanzelfsprekend maar goed einde is in zicht en over klein weekje is hopelijk alles achter de rug. Het heel wel lang geduurd maar nu is het zover. We bellen nog weleens op koffietijd. Marlies en Hans hadden nog gebeld en hadden alles geannuleerd daar ze onderzoeken moet gaan doen dus zal het wel wat rustiger zijn in de koffie namiddag. Oke we bellen spoedig eens. Groetjes en liefs van Renee en van mij en iedereen de groeten daar.
  9. Annie wapstra:
    29 januari 2017
    Hallo Roeland en Hilly, beetje late reactie,maar goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en het genieten kan beginnen.hopelijk nu een tijd geen hoofdpijn meer Hilly. ben benieuwd naar het volgende verslag. groetjes van ons