Baliflits 9

18 februari 2024 - Sanur, Indonesië

Valenrijnsdag was een bijzondere dag dit jaar. We hadden een tafel gereserveerd bij Olivers place. Officieel had Teo, de man van Eka, allemaal tafeltjes voor 2 personen gemaakt. Maar wij zijn met zijn drieën en met onze andere “ buurvrouw “ erbij, waren we met zijn viertjes. Voor ons werd een uitzondering gemaakt. Zoals jullie wel weten, kon Roeland zijn mond weer eens niet houden en vertelde aan Teo, dat het voor ons een speciale dag was. Teo pikte dit op en maakte er een hele speciale versierde tafel van. Hij had alleen begrepen dat het onze trouwdag was. Dat hebben we dus alvast maar gevierd.🤣🤣🤣 over een half jaar doen we het dan nog maar een keer. Als eerste kreeg ik een boeket met rode rozen. Op tafel stond een bokaal, ook met rode rozen en een glas met een witte roos, kaarsen erbij en een zilveren slinger met allemaal hartjes, hij had echt uitgepakt hoor. We hebben ook heerlijk gegeten: gegrilde tonijn op een bedje van aardappelpuree en gegrilde groenten, ook heel leuk opgemaakt. Ala dessert, hadden Bea, Gepke en Roeland ijskoffie,  dit was zo lekker, dat ze het gevoel hadden, alsof er een engeltje over hun tong ……. Mijn dessert was pisang goreng. Ook heel lekker! We zaten bommetje vol. Toch was dat nog niet het einde. Er werd nog een taartje geserveerd met 2 brandende kaarsje er op. Smaakvol maar met stevige creme, wat heel machtig was. De helft aan de staff geschonken, die er deze avond ook zo’n plezier in hadden om de verrassingen aan tafel te brengen. Al met al een avond om niet te vergeten.
Donderdag Ruud en Tine uitgezwaaid. Die hebben hun best hier ook weer gedaan, door Debbie, hun masseuse mee te nemen naar een tandarts om haar gebit op te laten knappen. Debbie had een ongeluk gehad met haar motor-bike en miste een gedeelte van haar gebit, ook zag het er van binnen niet zo goed uit. Er moesten kiezen getrokken worden en zowaar het gebit kon binnen een paar dagen geplaatst worden. Debbie heel erg blij. Ze moet nog een paar keer terug komen. Jaap neemt dan de controle over, zodat het geld werkelijk aan haar gebit besteed wordt.
Bea, onze buurvrouw vrijdag uitgezwaaid! Wat een prachtig mens! Bea heeft altijd voor de klas gestaan en heeft hier op een” schooltje” 50 kinderen in de klas, crea- les gegeven. Prachtige werkstukjes zijn er gemaakt. We noemen haar dan ook niet voor niks Crea-Bea. Had ze als afscheid van ons gebak gehaald. De schat! Gisteren is Jan aangekomen, dat had nog heel wat voeten in aarde. Dachten we alles geregeld te hebben, kwam er toch weer wat tussen. Gepke zou hem ophalen van het vliegveld. De chauffeur met auto geregeld om 2 uur, belt hij op dat hij niet eerder kon dan 3 uur. Jan zijn vliegtuig kwam om kwart voor 3 aan. Gelukkig hadden we Wayan-men van de receptie ingelicht en die kwam met een andere vertrouwde driver aan. Toch alles nog weer opgelost. Gisteravond kwamen Made en Sintya ons bezoeken en zodoende zijn we met zijn zessen bij Mona-Lisa gaan eten. Iedereen vindt het daar lekker en gezellig. Ze komen nooit met lege handen, 2 grote papaja’s en 4 mango zaten er weer in de tas. Eergisteren een tas met bananen van de strandbaas, dus we kunnen weer even voor uit met ons fruit. Lieverds jullie weten weer wat van de andere kant van de wereld. P.s. het weer is dit jaar geweldig. De buien willen niet op Sanur vallen. Nog steeds 30+. Lieve groetjes van ons❤️❤️❤️

1. Gerard mentz:
    18 februari 2024
    Leuk te lezen dat jullie daar goed gaat en dat jullie volop genieten. Ik begreep dat Hans en Lies momenteel de terugtocht ondernemen en nadat ze zijn uitgerust gaan we hen zeker bellen. Maandag even met Renee naar de huisarts want bloedsuiker blijft te hoog en bezien of pillen verhoogd kunnen worden omdat ook zijn eiwit in de nieren te hoog zijn. Tevens even zien of hij een peesontsteking in zijn hand heeft, Na al die jaren dat we hier wonen is hij nog nooit in de praktijk geweest. Hij moet er allemaal niks van hebben want artsen zoeken net zo lang dat ze iets vinden zegt Renee. Verder gaat hier alles goed en is Renee blij met zijn scootmobiel en bij redelijk weer doet die boodschappen op de markt. Groetjes aan alle bekenden en baliflits 9 voor Renee uitgeprint. Mijn bloeddruk is nog veels te hoog en de nieuwe pil moet nog een maandje inwerken.
  2. Lily:
    18 februari 2024
    Ik geniet met jullie mee.Heerlijk.Mis wel de zon.Volgende week ga ik een weekje naar Portugal. Hoop dat daar de zon schijnt.
    Groetjes Lily
  3. Froukje:
    19 februari 2024
    Wat weer een mooi verhaal !
    Bedankt!
    Groetjes uit Leeuwarden.