Baliflits 13 2016

4 maart 2016 - Sanur, Indonesië

noLieve baliflitsvolgers. Hier dan mijn eerste flitsen van Java. Vanmorgen ging dus om half zes de wekker.gedoucht en om half zeven aan het ontbijt. Normaal kun je vanaf zeven uur ontbijten, maar de staff van de keuken heeft in overleg een uitzondering gemaakt. Onze bus met chauffeur zou gisteravond om 11 uur er zijn, maar kwam pas om 4 uur vanmorgen. Onze driverToro genaamd had dus niet veel slaap gehad,al was daar niet veel van te merken. Om zeven uur in de lobby waar een hele fotosessie is genomen en nadat we afscheid hadden genomen van de staff en de vele vakantievrienden, die we na onze terugkomst niet meer zullen zien, omdat zij dan al naar huis zijn, was het tijd om te vertrekken. Het was 6 minuten over zeven toen we weg reden. Bij DenPasar kwamen we in de file terecht. Ochtendspits en er had een vrachtwagen een klapband gehad,die midden op de weg het verkeer blokkeerde.

Van Denpasar gingen we naar Tabanan waar we de prachtigste rijstvelden  tegenkwamen. Tabanan is een heel uitgestrekt gebied met zijn mooie sawahs, bergen waar de palmbomen in grote getalen staan mooi te zijn. Veel papaja' en bananenbomen groeien hier in volle pracht. Net voordat we een sanitaire en koffiestop gingen doen lag er een vrachtwagen op de kop in de berm. Is altijd even schrikken. Was net gebeurd. Honderd meter verder een vrachtauto met lekke band en dit staat midden op de weg om wiel te verwisselen.de wegen zijn hier niet superbreed zodat dat het verkeer erg op houd. Onze koffiestop hebben we gehouden bij Soka Indan. Natuurlijk moest iedereen naar de W.c. Nou de hygiene was ver te zoeken en dan ook nog van die hangdingen. Wel gelachen, deuren die niet dicht willen en ook sloten die gesloopt zijn. Nou ja, daar wennen we ook wel weer aan.Een restaurant met een adembenemend uitzicht op de zee. Na drie kwartier te hebben genoten van de koffie en het mooie uitzicht was er het sein: we gaan vertrekken. Nou dat mocht ook wel, want anders hadden we de boot van 12 uur niet gehaald. Jongens wat is die natuur hier prachtig en alles was ontzettend groen. Is al die regen toch nog ergens goed voor. Bij de haven aangekomen konden we direkt aan boord.we moesten wel uit de auto en hebben helemaal boven genoten van de boottocht die 1 uur en 5 minuten bedraagt. .Op onze bus staat de naam Pariwisata, dit betekend toeristen. Voor we bij de boot waren kwamen we nog allemaal aapjes tegen langs de kant van de weg. Lies is idolaat van deze dieren. Maar ondeugend zijn ze wel. Voor we ingescheept werden moest Lies bij de boot nog even naar de W.c. Weer geen slot, Ori heeft toen maar even als waakhond gefungeerd. De plaats waarvan de boot vertrekt heet Gilimanuk,vandaar gingen we dus overvaren naar