Tanzania/Zanzibar

3 augustus 2015 - Serengeti National Park, Tanzania

hallo allemaal  na heel veel moeite, nu eindelijk WiFi. Vanmorgen dus vroeg opgestaan. Hadden Kees en Angelique gisteravond een bewaker voor de deur, vanmorgen zat of eigenlijk moet ik zeggen stond hij bij de kinderen voor de deur. Een mooie pelikaan. Ze hadden het er niet zo erg op staan, maar het was een hele rustige bewaker. Na het ontbijt nog snel even foto's van de tuin gemaakt. Het miezerde een beetje en het was gewoon koud. Saïd stond op tijd klaar, al had hij al hulp gehad om de auto aan te duwen. De accu deugde niet helemaal. We zijn om 7.10 vertrokken uit onze mooie Simba kamer. We zijn gestart om 7.20 om vandaag naar Serengeti te rijden. We moesten via de kraterrand, waar we gisteren dus de krater in gingen. Hier hebben we een uur staan wachten voor Saïd met de papieren terug kwam. Het was heel druk en ach het was ook wel leuk om de mensen hier te bekijken. Er zat/stond een Masay die hele grote oorlelgaatjes had. De hele oorlel is namelijk een gat. We mogen geen foto' s maken van de Masay, wat ik heel jammer vind. Hij had ook eigen gemaakte schoenen aan van het rubber van een autobanden. Erg knap gemaakt hoor. Op een gegeven moment haalde meneer een zakje onder zijn kleren vandaan met donkerrode poeder. Er kwam een klein flesje te voorschijn, welke hij op de kop in het zakje stak en jawel hoor, even later stond meneer te snuiven.  Eindelijk gingen we dan op pad. De wegen zijn hier niet geplaveid, het eerste stuk wisten we dus al wat ons te wachten stond. Het was zeer mistig dus gingen we niet zo hard. Op een gegeven moment draaide Saïd van de weg af en kwamen we bij een op een parkeerterrein bij een Lodge. Hier stond een monteur klaar en werd er een nieuwe accu in onze jeep gezet. Het waaide hier ontzettend hard en het was uitgesproken koud. Nu konden we onze reis hervatten.Said wilde de verloren tijd waarschijnlijk inhalen en ging er weer als SpeedyConzales vandoor. Mag hij niet harder dan 50 kilometer per uur rijden, de kilometerteller stond geregeld op 70/80. We zijn dus behoorlijk losgerammeld. Er zit geen boutje en moertje meer vast. ( Roeland heeft vanavond nog heel wat te doen) na een tijdje rijden kwamen we eindelijk de lang gekoesterde wens van Nick tegen. Prachtige giraffes! Wat een indrukwekkende dieren zijn dat. Natuurlijk waren er ook weer zebra's en gazellen en impala's en vrijwel alle dieren die we gisteren ook zijn tegengekomen. Na een prachtig landschap van enorme savannes, waar je je heel klein bij voelt, wat een uitgestrektheid. Het is bijna niet te bevatten, kwamen we bij een "museum" aan. Na hier even te hebben rondgekeken en informatie te hebben gehad. (Niks van meegekregen) het waaide hier zo hard, dat het geluid voor mij totaal verloren ging, zijn we weer ingestapt en opnieuw ging SpeedyConzales er met een rot vaart vandoor. Na een tijdje kwamen we aan bij het Serengetipark, waar weer alle papieren moesten worden ingevuld. Ik stop even want WiFi valt steeds uit vandaar om 7 uur s'morgens dit versturen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robert Steur:
    Dag allemaal,

Wij hebben via de kaart (Google Maps) de route nagelopen naar de plaatsen die jullie tot dusver hebben bezocht. Forse afstanden om af te leggen, zo te zien. Een fantastische en indrukwekkende belevenis zo'n reis. Ontzettend leuk om met jullie 'mee te reizen', dankzij de reisverhalen die wij ontvangen.

Groetjes van Marion en Rob
  2. Wim Louwen:
    3 augustus 2015
    Wij hebben een hamster, vissen en soms een reiger waar we het mee moeten doen. Oh, en de nieuwe poes van de buren.
    Ligt Sanur tegenwoordig in de Sirengetti
  3. Marion:
    Hallo,

Wat een belevenissen! Wel elke dag vroeg aan de bak, maar er is ook zoveel moois te zien! Als je de kaart bekijkt, zie je vele natuurparken en andere bezienswaardigheden! Heel bijzonder om met drie generaties te mogen genieten. Liefs Rob en Marion.
  4. Hilly:
    Ja, Wim en Anita. Sanur is verhuisd