Baliflits 10

22 februari 2017 - Sanur, Indonesië

lieve Baliflitslezers,

Het is woensdagavond, tijd voor een paar flitsjes Zondagmorgen ons vaste ritueel afgewerkt in het zwembad. Jullie willen niet weten hoe lekker dat is op de vroege morgen. We werken heel hard aan onze buikspieren, armspieren, beenspieren en natuurlijk vergeten we onze lachspieren ook niet. Na het ontbijt hebben met onze nieuwe moslimman foto's gemaakt in de tuin. We hadden wat attributen geleend van de mevrouw van de receptie. bezems om schoon te maken en het mes voor zijn besnijdenis ontbrak ook niet. Hij speelde het spel goed mee en zo werd er heel wat af gelachen. Na het ontbijt, wat we letterlijk eerst moeten verdienen met aquajoggen, zijn we even naar de Sundaymarket gefietst om de zelfgemaakte markisajam. Deze jam is niet te koop in de winkels, maar smaakt voortreffelijk. Ook de cake van cassavemeel gaat er goed in. Bij dezelfde meneer kopen we ook altijd onze buitenboeketten bloemen. We laten ze wel bezorgen op maandag, want die dingen zijn niet te sjouwen zo zwaar. We vinden het leuk om sommige mensen te verrassen met zo'n boeket en dat wordt zeer gewaardeerd. Ook onze klanten uit Olst en Ommen werden verrast en vonden dat heel leuk. (Harm, Janny en Jaap komen weer schoenen bij je halen ) hier je nog wel  eens een  bloemetje weg geven. De Heleconia groeit hier welig. Ook weer even verse Markisa besteld, want toen we op de markt kwamen was de mand al leeg.Na de markt zijn we de boel even naar de kamer wezen brengen en daarna natuurlijk naar het strand. Het was nationale schoonmaakdag en heel veel vrijwilligers kwamen met grote zakken het strand ontdoen van plastic en blikjes. Je begrijpt niet dat mensen zo'n rommel achter kunnen laten als ze een strandbezoekje hebben afgelegd, terwijl er bij elk strandtentje bakken staan waar je de afval kunt dumpen. Elke zondag krijgen we versgebakken pisang goreng met kaas,hagelslag en honing van onze strandfamilie. Heerlijk! We zijn om half vijf weer richting Bumas gegaan en je wilt niet weten hoeveel locals er met hun moterbikes naar het strand kwamen.alles stond bomvol. Om vijf uur gaan we naar Gepke's coffeecorner en daar genieten we van vers gezette koffie met een koekje en vers fruit. Ook hebben we geregeld lekkere gekregen hapjes bij de koffie. We moeten oppassen dat er geen vakantie kilo's om de hoek komen kijken. Dat is de reden dat we JumpingJack's hebben opgevoerd naar twee keer 250. Ook een reden hiervoor is dat de dames en heer hun mond houden, want kletsen kunnen ze als de beste. Tellen doen ze nog steeds niet, dus gooien we er soms nog weleens een paar extra bij. Maandag zijn we als moslima's naar het ontbijt gegaan. Henk bleef er bijna in en zijn vrouw moest verschrikkelijk lachen. Na de fotosessie heb ik Henk verteld dat ik geen moslima zou worden, omdat die doek om de kop veel te heet was. Hij heeft me vrijgesteld van die hoofddoek. Wat een stelletje idioten zijn die oude mensen he? Maar onze lachrimpeltjes varen er wel bij . Ondertussen was onze bestelling van de markt gearriveerd en hebben we die eerst maar weer opgeruimd. We hadden wat extra cassavecakes besteld voor het bezoek wat we dinsdag verwachten. Dinsdagmorgen bij het ontbijt hebben we de foto's die Ruud had gemaakt  aanHenk en Riet aangeboden. Ruud had een foto ingelijst met de tekst Henk en zijn bruiden. Henk en Riet waren alle twee zo ontroerd .Ze vertelden ons toen maar dat ze volgend jaar niet zouden komen omdat Riet 80 werd en ze zestig jaar getrouwd zijn. Hun dochter had gezegd: pap en Mam dat kunnen jullie niet maken om dan naar Bali te gaan. Ayu Ratna van de keuken heeft Bumas verlaten, maar wou de opa's en Oma's toch graag ontmoeten. Ze heeft een andere baan , die niet zo zwaar is als het keukenwerk. Drie jaar geleden heeft ze bij een moterongeluk haar schouder gebroken en dat is niet goed geheeld,zodat voor haar het keukenwerk te zwaar werd. Ze kwam met haar beide zoontjes van 10 en drie jaar. De kleinste is een enorme boef, maar de oudste is vreselijk verlegen en zegt geen woord. Toch was het heel gezellig om haar weer te zien. Tine en Ruud kwamen met een grote tulbandcake, zodat we nog meer konden snoepen. Deze cake was ook ontzettend lekker. waar het vroeger nog weleens droge koek was, wordt dit ook steeds beter. S'avonds op de markt Bihoen gegeten. Roeland naar zijn favoriete tentje,waar hij een bordje nasi goreng heeft verorberd. S'avonds om half tien zouden we Mieke en Frits uitzwaaien, maar daar kwam niks van terecht. Ze werden om 10 over negen al opgehaald en daar stonden we dan met zijn allen. Mieke en Frits hierbij sorry, volgend jaar een extra knuffel. Vanmorgen een nieuwe klant bij aquajogging en halverwege kwam er nog een bij. Deze mevrouw kenden we van vorig jaar, toen kwam ze elke morgen touwtje springen. Ze wilde wel graag meedoen, nou dat is geen probleem, het zwembad is groot genoeg. Toen ze een keer bezig was, zei ze : oei dit is best zwaar, ik dacht dat jullie maar wat deden. Nee, mensen we doen niet zo maar wat alle spieren krijgen een beurt. Bij het ontbijt kwam Riet ons vertellen dat ons sprookje nog niet afgelopen was, want door ons hele spel hadden ze zo genoten en hebben ze ons uitgenodigd voor een dinertje met zijn achten. Waarschijnlijk wordt dat zaterdagavond maar dat horen we morgen, want hij moest vanavond reserveren en hij wilde graag dat er die avond ook muziek was. We hebben het deze week erg druk, want vrijdag hebben we een cooking- class, zaterdag dan het diner, en zondag gaan we bij onze house- keepster eten. O, jongens wat hebben we het hier slecht we genieten  iedere dag! Vanavond hebben we weer eens bij the little Thai gegeten. Ze hebben hier zo'n lekkere groene curry. Ik moet hem het recept maar eens vragen. Kan ik het zelf ook eens maken. Lieve mensen dit waren de flitsjes van de afgelopen dagen. Een dikke kus van ons en tot de volgende flits. Foto's worden nagestuurd!

1. Gerard mentz:
    23 februari 2017
    Nou een heel verhaal lezen we. Leuk dat jullie je goed vermaken. Wifi nog steeds een probleem las ik eerder en is er al iets te doen boven het restaurant of staat dat nog steeds leeg? Blij dat we er niet zijn haha want anders moest ik mee op ochtendgym of wegduiken om dan lekker even bij Jan te gaan zitten dan hadden we tenminste even rust. Rust roest zeggen ze maar ik ga Jan achterna want mijn linkerknie zit soms op slot. Een verkeerde draai en ik kan 1/2 dag niet lopen. Geen nood we hebben alle lapmiddelen bij de hand. Genoeg smeersels van Bali hier en dat doet wonderen. Hier gaat het zo enorm stormen en het kan wel windkracht 12 worden aan zee. Vliegtuigen wijken uit of zijn geannuleerd en de NS heeft een aangepaste dienstregeling. Als we hier verzuipen is dit het laatste mailtje. Landinwaarts zal het misschien meevallen maar Wolvega ligt in de gevarenzone en Leeuwarden krijgt ook wat mee. Ook goed dat we er niet zijn want mijn kiezen en tanden in de linker onderkaak zitten te waggelen maar mijn tandarts is op vakntie daar ga ik 3 maart nu naar toe. Maar als we daar waren had ik zeker wel een dokter Gigi gevonden en waren we wel goedkoper uit. Renee heeft ook nog steeds last van zijn rechterknie. Moet ook maar eerdaags een foto laten maken want als dat een zweepslag was had die er al lang vanaf moeten zijn. Verder leven we door hier hoor en lezen we vol aandacht jullie verslagen en missen we de koffie van Gepke maar die kom ik na de vakantie wel bij haar halen en natuurlijk kom ik ook bij Hilly en Roeland langs. Volgens mij zijn jullie nu halverwege de vakantie. Geniet van de zon daar want hier schijnt die niet zo vaak ofschoon gisteren wel een aangename dag was. Groetjes van Renee en groeten aan alle bekenden daar.
  2. Hilly:
    23 februari 2017
    Ja Gerard dat wordt volgend jaar hard trainen! We zullen je laten zweten. Het voordeel is dat we vol energie zitten. We hebben al 5 dagen geen regen gezien!❤️❤️❤️
  3. Hilma:
    26 februari 2017
    Hallo lieve Baligangers,
    Wat goed om te lezen dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn!! Van inspanning naar ontspanning en alle spieren aan bod komen, zelfs de kaak spieren worden goed onderhouden. Er word veel
    gelachen en heerlijk gegeten, wat een gerechten komen er allemaal voorbij zeg, mmmmm!! Kan me voorstellen dat jullie er flink tegenaan moeten in het zwembad, hahaha!!!
    Hier alles zijn gangetje, met moeders gaat het redelijk, ups en downs!!!
    Ze is nu aan de hartrevalidatie begonnen, twee keer in de week en dat valt haar best wel zwaar, nu nog 3 keer en dan zit het er weer op voor haar.
    De dagen beginnen hier alweer iets te lengen, hopelijk wordt het dan voor mama ook allemaal iets "lichter"!!!
    Verder eigenlijk niet zo veel te melden vanuit Holland, behalve jullie nog heel veel plezier te wensen en een hele dikke knuffel te geven!!! Komt ie, , daaaaag lieverds!!!