Baliflits 14

17 maart 2019 - Sanur, Indonesië

Lieve volgers, hier dan weer even een  up-date van het mooie  eiland Bali. Zoals gezegd zijn we 9 maart met het jaarlijkse uitje naar Den Pasar gereden. Met zijn allen in een 24 jarige mobiel. 9 personen in 1 auto. Het kan hier nog allemaal. De kinderen allemaal wat nieuwe kleren en  mama Made mocht ook iets nieuws  uit zoeken. Na de inkopen nog even naar de local-supermarket om ear- candles. Kosten ze vorig jaar nog 9.900 roepia, nu vroegen ze voor  zelfde kaarsen 31.500. Meer dan 300% verhoging. Nou als ik dat had geweten, dan had ik ze ook wel in Sanur bij de drogist kunnen kopen. Volgens de verkoopster was het een betere kwaliteit, nou ik kan jullie verzekeren, het zijn precies dezelfde. Er waren toch weer klanten voor ibu doctor, dus toch nog maar 10 meegenomen. Nog wat chocolademelk voor de kinderen gekocht en toen op naar het diner. Bij Madu Sedana een tafel gereserveerd. Waar de oudste kinderen en Nyoman Westerse kost bestelden, ging onze jarige Jet met haar mama toch maar liever voor  Nasi Goreng. Als dessert natuurlijk een ijsje. Ze hebben hier geen echte kinderijsjes, dus had Roeland bij de serveerster een kaarsje geregeld, je hebt nog nooit zo ‘n gelukkig koppie gezien. Cecilia werd toch al 11. Wat zijn die kinderen bij ons dan al verwend. Een heel geslaagde avond dus.

zaterdag op het strand verwend door onze  strandbaas  Nyoman en zijn vrouw Wayan. Alle dames kregen een sarong ingepakt en wel, zodat we niet konden zien welke kleur het was, we moesten ze allemaal tegelijk open maken. Spontaan werd er een foto gemaakt en dit was een heel fleurig geheel, er was n.l. Niet één dezelfde sarong. Maandags hadden we ons laatste klaverjas toernooi. We hebben een mooie afdruk van de foto gemaakt met een mooie lijst erom en deze na afloop van het toernooi aan Nyoman en zijn vrouw aangeboden. Hij hangt nu te pronken in zijn Warung. Je kunt je niet voorstellen, hoe blij ze zijn met zoiets. ( kijk foto )

helaas moesten we al weer afscheid nemen van de eerste vertrekkende strandvrienden. Als je voor die twee maanden staat, denk je, we hebben alle tijd, maar als je het naar je zin hebt, is deze tijd zo voorbij, het glipt je als los zand door de vingers.

Eergisteren zijn we met zijn twaalven met de electrische auto/trein een ritje van een uur door Sanur gaan maken, dan zie je toch nog weer andere dingen dan anders. We zitten al jaren in hetzelfde hotel, dus die kant van Sanur kennen we een beetje, al veranderd er hier ook veel. Nu hebben we de andere kant ook beter leren kennen. Onderweg kwamen we veel versieringen tegen en wat bleek, woensdag/donderdag en vrijdag waren er vele trouwerijen. Deze datums worden bepaald door de van de. Je kunt dus niet zomaar een datum prikken. De afgelopen dagen is hier veel regen gevallen, gistermiddag kwam het water zelfs onze kamer  gehad via ons balkon.. gelukkig is dit vaak in de namiddag of in de avond/nacht. Alles is dan weer heerlijk opgefrist als we wakker worden.

Gisteravond alvast een klein afscheidsfeestje bij Jan en Gepke op het terras gehad,omdat  mijn vaste buurtjes op het strand, Ellen en Ton  vandaag weer afreizen naar Belinda. We zullen ze zeker missen . Ton onze stranddokter, die ons geregeld de bloeddruk meet. Ook een fervent klaverjasser  en speaker van de uitslagen vande toernooien. Ellen, mijn rechterhand met het fourageren van de kaarters en de zonaanbidders. We hebben het weer erg gezellig gehad. Bedankt voor deze leuke tijd!

vanmorgen vroeg opgestaan. Hans viert vandaag zijn 73e verjaardag en aangezien Lies gisteravond nog lang omspookte moesten we de versieringen vanochtend nog ophangen.  Omdat de ballons van Gerard zijn verjaardag niet leeg willen lopen, hebben we die hergebruikt. Werd Gerard 70, nu hebben we een kaarsje gekocht van het cijfer 3 en deze aan de ballon vastgeknoopt. Nog een eigen slinger gemaakt van cupjes en deze opgevuld met bloemetjes. Nog een paar ballonnen er bij en klaar is Kees.

Wel liggen nu lekker aan het strand te genieten van de vele locals, welke in het weekend ook graag met de kinderen genieten van het mooie weer en strand.

Ook onze tijd begint hier al weer op te schieten, donderdag moeten de koffers weer gepakt staan en reizen we weer naar huis. We hebben weer een heerlijke tijd gehad en hopen volgend jaar opnieuw elkaar te ontmoeten. Liefs uit het zonovergoten Bali.😍😍😍

1. Ingrid:
    17 maart 2019
    Weer mooie herinneringen gemaakt lees ik wel. Geniet van de laatste dagen op Bali en een heel goede terugvlucht gewenst!
    Groetjes van ons allen.
  2. Kim:
    17 maart 2019
    Alvast een goede reis en maak er nog een paar mooie dagen van!! Knuffel van Robert, Kim en Daan
  3. Froukje:
    17 maart 2019
    Dank voor jullie mooie foto,s en prachtige verhalen! Komen jullie weer eens langs ?
  4. Hilly:
    17 maart 2019
    Wout en Froukje, zodra ik de onderzoeken bij de kaakchirurg achter de rug heb, komen we lekker weer eens bijkletsen.😘😘
  5. Regina:
    17 maart 2019
    Wat gaat de tijd toch snel... niet te geloven! Ik heb de flitsen en de foto's met plezier gelezen en bekeken. Geniet van de laatste zonnestralen, het vakantiegevoel en het lekkere eten. En als het kan graag een koffertje zon mee retour naar Nederland! Groetjes Regina en ook van Chris.
  6. Anneke de Haan:
    18 maart 2019
    Het was weer een genot om al jullie avonturen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Wens jullie nog een paar mooie dagen en voor donderdag een goede en veilige terugreis. Groetjes, Anneke