Baliflits 3

27 januari 2019 - Sanur, Indonesië

Hallo lieve mensen,

hier dan weer even een paar flitsjes van de afgelopen dagen. Het weer is overdag meestal goed! Het is om en nabij de 30 graden. Elke dag strandweer! Heerlijk! En weten jullie wat ik ook zo lekker vind? Nou dat is slapen op het strand. Gisteren was het een warme dag en Roeland was aan het klaverjassen. Ik had hem al een paar keer gevraagd in mijn droom, of hij de verwarming iets lager wou zetten, tot ik van mijn eigen hardop praten wakker werd. Natuurlijk hebben ze me uitgelachen met zijn allen. Ja, de zon stijgt je nog wel eens naar het hoofd hier. Gelukkig ben ik niet de enige. Jan hield Gepke uit de slaap om haar te vragen of ze de garagedeur al op slot had gedaan!  nee joh, zegt ze. Je bent op Bali, maar zegt hij heb je nu de garagedeur op slot gedaan of niet. gelukkig kunnen we er hartelijk om lachen.

Made haar broertje had onze fietsen nagekeken, maar mijn linkerrem werkte nog niet helemaal goed, Roeland er vanmiddag nog even mee heen, bleek de hond jongen te hebben en die beet hem in de teen. Vanavond belde Made al dat hij een injectie bij de dokter moest halen, want hier komt nog wel eens rabiës voor. Ze vertrouwde het waarschijnlijk toch niet en stond vanavond voor de deur. Het beestje heeft hem precies op de nagel gebeten , dus heeft hij een blauwe plek onder de nagel. Alles ontsmet en we kijken morgenvroeg wel of er enige schade is. Het zal hem ook niet overkomen. Hij is bang voor honden!

Gisteren van de grote baas een leuk fruitschaaltje gekregen voor alle longstayers. We worden hier wel verwend.

vanmorgen naar de Sundaymorning market geweest. Alle markisa was al uitverkocht, dus voor volgende week maar besteld. Hoop dat ze dan er nog zijn, want heb weleens wat vaker iets besteld en als je dan komt, dan zeggen ze: oh, sorry ! Finished! De verkoper wist precies wie we waren en dan zie je die ogen oplichten van: blij dat je er weer bent. Het welcome home blijft maar klinken.

Vanavond weer een flinke opfrissende regenbui gehad, dus maar weer in de buurt gegeten. We zijn nog niet op de markt geweest, want om die tijd wil het nog wel eens plenzen. De paraplu’s gaan dan ook altijd mee. omdat Mona Lisa dicht is al een paar keer bij Rib gegeten. Heel goed eten tegen normale prijzen. en gelukkig een no- smoking hoek. Het is hier jammergenoeg nog niet verboden om in restaurants te roken. Veel Nederlanders vinden het dan ook heel gewoon om er lustig op los te paffen. Jammer het getuigt van weinig respect tegenover de medemens.  Tot de volgende flits.

1. Robert Steur:
    27 januari 2019
    Alles wat we kunnen dromen zal realiteit worden. Alles wat ooit gedroomd is, is inmiddels realiteit. Elke droom is al lang ergens uitgekomen of realiteit aan het worden. Dromen zijn dus absoluut géén bedrog. Dromen zijn echt. Ze zijn de kraamkamer van de realiteit. Dus durf weer te dromen. Gewoon net als vroeger, toen je nog kind was. Dus de verwarming staat laag en de garage is echt op slot. Droom ze lekker...

Groetjes van M&R
  2. Hilly:
    28 januari 2019
    Oh Rob, wat zijn we blij met jou reactie, zelfs Ton, onze stranddokter was heel blij. Hij droomt steeds over 20 vrouwen die samen met hem in 1 kamer zijn. Zou het komen dat we in de tropen zijn, dat we zoveel dromen? Hier hebben ze toch de dromenvangers uitgevonden?😴😴😴
  3. Angelique:
    29 januari 2019
    Ik dacht dat het een vakantie zonder kleerscheuren moest gaan worden, maar jullie zijn pas net een week weg en is er al weer iemand in zijn teen gebeten;) Nou, laten hopen dat dit meteen het laatste "ongelukje" van de vakantie is. Fijn, dat het weer zo goed is overdag. Geniet er lekker van! Groetjes van ons allemaal
  4. Esther:
    30 januari 2019
    zo zo binnen 1 week de eerste spuit al te pakken!het is toch niet te geloven met jullie he!En dan juist Roeland en een hond....Maar geniet er maar gewoon van.Van die heerlijke 30 graden,strand,zee en lekker eten!Groetjes Esther