Baliflitsen 2019 nummer 2

24 januari 2019 - Sanur, Indonesië

Hallo sneeuwschuivers.

wat ben ik blij dat we precies op tijd vertrokken zijn. Ik hou nu eenmaal niet van kou en helemaal niet van sneeuw.

we zijn hier aan het bijkomen van de lange reis. Moeten toch echt acclamatiseren. Lopen nog met de kop in de wolken. Wel zijn we gistermorgen weer gestart met de  aquagym. Daar kom je wel een beetje van bij. Het water is best verfrissend nu er zo nu en dan een tropisch buitje langskomt. We proberen zoveel mogelijk oefeningen onder water te doen, want boven water is het best fris. Ik verzuip alleen bijn in het zwembad, want dat staat tot de rand toe vol, terwijl het anders 20 centimeter lager staat. Dus worden de oefeningen op spitzen gedaan. Nog geen spierpijn gehad ! Na de aqua gym is het douchen, insmeren en ontbijten. elke dag zie je momenteel de vaste gasten binnenstromen. Het is een heel gegroet en gezoen in de eetzaal. Gezellig! Ook aan het strand zie je steeds meer vaste gasten. Er wordt al weer heel wat afgelachen. Er zijn nog weleens misverstandjes in ons taalgebruik, omdat een Limburger  of Brabander nu eenmaal niet een Fries of Groninger is. Ze kunnen ons niet altijd thuisbrengen, waar we nu vandaan komen en aangezien we nu met 4 Friezen zijn vervallen we wel eens in onze  Memmetaal. vanmiddag  kregen we van Wayan, onze receptioniste lekkere klepon en cake voor bij de koffie  aangeboden. Het smaakte verrukkelijk, want ze weten hier ook wel van lekkere dingen. we hebben nog niet op de markt gegeten, omdat ze elke avond denken, dat de bloemetjes en de plantjes water moeten hebben. Gelukkig zijn er ook nog een paar restaurantjes in de buurt, waar je ook heel lekker kunt eten tegen redelijke prijzen.  Vanavond maar weer eens westers gegeten. Nou het kon er op door, maar dan heb je het ook gezegd. Gisteren vers gegrilde tonijn gegeten. Heerlijk en een grote brok dat het was, kon bijna niet op het bord. Voor de baligangers: MonaLisa is gesloten tot 5 februari! Ze zijn aan het verbouwen. Lily en Wybe dronken daar elke morgen koffie en dat missen ze nu heel erg. Drinken we maar koffie op het strand met degenen die aanwezig zijn. We liggen wel op bed, maar zitten te wachten tot de taxi van Renee en Gerard binnenkomt. ze zijn om 20 over acht geland, dus kunnen ze hier om ongeveer half tien zijn. ik zeg wel we zitten te wachten, maar er ligt hier een persoon naast me te snurken, het lijkt wel een  grizzlybeer. Zal er maar niks van zeggen, want ik h vanmiddag op het strand 2 uurtjes liggen pitten onder bewaking van 2 katten. Ze spinden net zo hard met me mee.  Mensen , zoals jullie zien ondernemen we nog niet zoveel, maar dat komt nog wel als we uitgerust zijn. Tot de volgende baliflits.

1. Froukje:
    24 januari 2019
    Dat klinkt al weer heel gezellig! Iedereen de groeten.
  2. Hilly:
    Gaan we doen Wout en Froukje
  3. Marion Steur-Kok:
    24 januari 2019
    Groot gelijk. Langzaamaan beginnen. Jullie hebben nog dagen zat. En een buitje meer of minder zal jullie ook niet hinderen. Wanneer straks jullie koppel compleet is, hoeveel neuzen tel je dan, Hilly?
    Doei en tot ziens bij de volgende ⚡️!
    Liefs R&M
  4. Robert Steur:
    Tja, die Roeland, hè...

Wel een aardige vergelijking, Hilly. Die gaat vast alleen op voor dat snurken. Op Wikipedia staat een hele omschrijving. Die niet op alle punten past bij onze Rolando.
    “De grizzlybeer weegt ongeveer 450 kilo... “, dat wordt hem (gelukkig) nog niet!
    “Als een grizzlybeer rechtop staat dan is hij wel 3 meter”, ook dat valt nee.
    “Ondanks zijn gewicht kan hij wel 50 km per uur rennen”, ha, ha, bij lange na niet.
    “Grizzlyberen zijn alleseters. Het liefst eet hij zalm”, een schot in de roos!

Grrrroetjes van ons beiden. 🤪