Baliflits 7 2020

23 februari 2020 - Sanur, Indonesië

Al weer een week voorbij! En wat voor een week. Een week met heel veel onweers en stortbuien. We hebben dus enorme zwembaden voor de deur en onderweg gehad, we klagen niet hoor, want meestal vallen die buien in de namiddag/ avond/ of s’nachts. Harm en Marijke waren van zaterdag tot en met woensdag een paar dagen naar Sidemen en  hebben daar dag en nacht regen gehad. Een prachtige omgeving waar eigenlijk nog te weinig water was gevallen de afgelopen tijd volgens de rijstboeren. Rijst heeft heel veel water nodig! Dat hebben ze dan afgelopen week behoorlijk ingehaald. Ook wij hebben voorlopig water genoeg gehad en dan dat onweer, zulke harde klappen, zodat de aarde er zelfs van trilt. Donderdag zijn we maar niet eens uit eten gegaan en heb ik een broodje van mijn bakkertje gegeten. Ook lekkker.Gep, Jan en Roeland  aan een cup of soup bij huize van der Hoek en die zagen mensen van het hotel, die met een plu toch de stap maar waagden om buiten de deur te eten en Gep had hen gevraagd of ze iets mee wilden nemen en natuurlijk deden ze dat, dus zijn die nog aan de nasi geweest. Vrijdag gingen we op de markt eten en wat denk je? Droog weggegaan , maar het begon zo te hozen dat we maar geschuild hebben. midden op de markt is het iets hoger en we stonden daar echt mannetje aan mannetje. Van de pisang goreng bakkers kregen we plastic zakken om op ons hoofd te zetten, dat kwam wel heel goed van pas, want mijn microfoontjes mogen niet nat worden. Jan en Gepke waren met de taxi en Jan wilde niet langer wachten, nou die hebben de volle lading gehad. Ze hadden ondanks de plu geen droge draad meer. Wij zijn vrijwel droog overgekomen. We kunnen dan ook heel hard fietsen.😂😂😂 vandaag dus alweer zondag. We zijn al over de helft en de tweede helft gaat altijd sneller. Vanmorgen stond er voor Wybe en Lily een verrassing te wachten. Hun zoon met vrouw en kind was gisteravond laat aangekomen en hadden de kamer naast hun ouders gekregen. De honeymoonkamer! Van daaruit kun je van binnen alles zien, wat er buiten gebeurd, andersom niet! Hij had zijn moeder s’morgens al naar het zwembad zien lopen en terugkomen, maar Lily had natuurlijk niks gezien. Ze waren gisteravond vroeg gaan slapen en het hotelpersoneel was ook ingeseind om toch nog even te kijken of ze niet buiten zaten. Ze gingen bij Mona Lisa koffiedrinken met Ton en Ellen ,wat ze wel vaker doen. Ellen heeft hen opgehaald en aan Lily gevraagd, heb je alles? Lil wil nog wel eens wat vergeten. Toen ze weg waren heeft Roeland maar aangeklopt dat ze naar buiten mocht en komen, toen vertelden ze dat ze niet alleen waren, maar dat ook een zus van hem met een kleinzoon gisteren al waren aangekomen en een nachtje in Ubud hadden geslapen. Deze kwamen vanmorgen dus naar Bumas!  Om 11 uur vond de familiehereniging plaats op het strand. Ze hadden de jongste kleinzoon van 6 jaar vooruit gestuurd en nog hadden ze het eerst niet door. Helemaal overdonderd! Prachtig! Zoals een goede familie betaamt, allemaal in tranen. Vanmorgen naar de Sundaymorningmarket geweest, Markisa en bananen gehaald. Ook bloemstukken laten brengen en vanmiddag verdeeld. Morgen weer klaverjascompetitie. Vorige week was de poedelprijs helaas niet voor mij. Ed was de gelukkige. Gerard we missen je aan de klaverjastafel. Ton ging er met de eerste prijs van door. Morgenavond gaan we weer eens kip en spareribs eten aan het strand na afloop van de competitie en de prijsuitreiking. Elke week hebben we 4 prijsjes t.w.v. 14.000 roepia. Ongeveer een Euro. Dus het gaat echt om het spel en niet om de knikkers. Maar wel gezellig! Dus op naar morgen!  Liefs uit het Verre Oosten.

1. Gerard mentz:
    23 februari 2020
    Ja kan me voorstellen dat jullie me missen bij het klaverjassen want ik had nu zeker wel de eerste prijs gewonnen ;) Jammer van de regen die nu regelmatig over jullie heen komen. Maar wees gerust hier stormt het al praktisch een hele week en het is nog niet afgelopen. Temperatuur is niet winters. Het lijkt hier wel op voor- of najaar. Geniet lekker daar en de groeten van Renee
  2. Tine en Ruud:
    25 februari 2020
    Hallo allemaal,
    Leuk om te volgen hoe het in Bumas gaat. Het is allemaal heel vertrouwd.
    Hier volop Carnaval. Over 2 weken vertrekken we voor 2 maanden naar Spanje en Portugal met auto en fietsen. Dit jaar dus wat anders dan Bali.
    Voor iedereen nog een hele fijne tijd daar en veel groeten.
    Ruud&Tine
  3. Hilly:
    26 februari 2020
    Dank je Tine! De grootste helft zit er al weer op. Gisteren met Henk en Riet gegeten. Hij miste zijn vierde bruid😂😂😂