Baliflits 11pp

2 maart 2015 - South Denpasar, Indonesië

1. lieve allemaal, het is al weer maandag, dus tijd voor onze baliflits, want anders vergeten we wat we beleven. Zaterdag dus naar Denpasar geweest om naar Sintya, voor degenen die het niet weten. Sintya is onze kleindochter hier. Te kijken bij haar dansuitvoering. Nou mensen ,je weet niet wat je ziet. 500 verklede kinderen die allemaal hun eigen dans uitvoeren. Het is jammer dat het officiële gedeelte altijd zo lang duurt. Maar ja wat wil je als de consul en de hele v.i.p. Club komt, dan moet je toch wel wat te zeggen hebben nietwaar. De kinderen moesten om 4 uur aanwezig zijn. Ze krijgen dan eerst allemaal te eten en te drinken. Dit eten wordt op gegeten op de trap voor het congresgebouw. De kinderen zijn in de leeftijd van 3t/m 10 jaar oud. Om half zes ging de zaal open en de eerste groep die optrad begon om schrik niet 7 uur. Zoals overal voelden de VIP's zich echte VIP's net als bij ons. Zit echt geen verschil in. Kouwe kak dus. Maar goed wij kwamen voor de dansers en dat was geweldig. Ook werden we getrakteerd op een wit bolletje brood met 2 bolletjes ijs ertussen. Ja mensen er worden ons wel eens vreemde dingen voorgeschoteld, als ik straks thuiskom en ik ga ergens een broodje ijs bestellen, moeten jullie er maar niet gek van opkijken het is hier heel gewoon een Chinese specialiteit. Het verkeer op de weg van Denpasar naar Sanur is ontzettend druk in de avonduren, maar als je zoals ons na negenen terug wil is er geen door komen aan. We zijn een uur onderweg geweest en het ergste was,dat we nog niet hadden gegeten toen we om 10 uur hier weer aankwamen. Sintya lag te slapen in de auto en daarom hebben we ons dinertje maar opgeschoven naar volgende week. Ik had totaal geen zin meer aan eten, maar Roeland lustte nog wel wat. Na een banaan een koekje en een chocolaatje is hij toch ook maar gaan slapen, want hij had ook geen zin meer om de straat op te gaan om wat te eten. Gepke had nog wel lumpers en lekkere hapjes, die Made voor ons allemaal had gekocht, voor ons achter gehouden, maar ik vond dat Roeland hen niet meer mocht storen na tienen. Prompt werd ik zondagmorgen op mijn vingers getikt, dat ze nog aan het lezen waren en het nog best had gekund. Nou Roeland is de nacht ook wel goed doorgekomen. Geen paniek. Zondagmorgen was het stralend weer en zijn we heerlijk naar het strand gefietst. Ik had een enorme hoofdpijn en ja hoor na de lunch kwam alles eruit. Terug gegaan naar Bumas, gedoucht en mijn bed ingedoken.  Om half vijf opgestaan, want Wiebe en Lilly gingen weg en moest er voor een jaartje afscheid worden genomen. S'avonds zijn we bij Samping gaan eten, want daar had ik in ieder geval een toilet ter beschikking. Kadek heeft voor mij speciaal een soto ayam gemaakt die niet te spicy was. (Een soort kippensoep) op tijd ons bed opgezocht en gaan slapen . Vanmorgen toch gaan aerobiccen in het zwembad . Toen we nog maar goed en wel bezig waren kwam Made bij het zwembad om mijn fiets op te halen, om naar de fietsenmaker te gaan. Hij had een tic en ik trapte me het laplazerus , Gede  heeft hem met de auto naar den pasar gebracht, want hier op Sanur is geen fietsenmaker te bekennen, we zijn ook weer even naar het strand geweest op Gepke haar fiets tot twee uur.  Toen we thuis kwamen stond mijn fiets al weer in de stalling. Om drie uur stond onze taxi klaar om naar Kuta te gaan naar Carrefour. Daar hebben we ook wat gegeten, maar morgen gauw weer naar de markt,waar het veel smakelijker is. Anita kwam net terug van het eten en had vanmiddag op het strand 3 grote guaves meegekregen voor me, daar moest ik SAP van laten persen, want dat was heel goed voor mijn maag, zo zie je maar de mensen passen hier heel goed op ons en vinden het verschrikkelijk dat je ziek bent. Heb net dus een heerlijk glas met vers guavesap leeg gedronken en nu maar hopen dat die akelige buik van me een beetje op wil knappen. Nou lieverds verder geen nieuws onder de zon, want het was een stralende dag. Warme knuffels uit het paradijselijke Bali.

1. Gerard mentz:
    2 maart 2015
    Nou ook wat met die hoofdpijnen Hilly. Misschien maar eens meer rusten en meer naar het strand of een dagje in Bumas blijven. Wat hebben jullie het druk daar! Ik heb Gepke en Jan gemist op Skype. Ja ik zit niet zoveel op Skype anders blijf ik chatten met al mijn vrienden en familie. Lekker rustig om Skype eens uit te zetten. Dus doe Gepke en Jan de groeten van ons en ik mis de koffie in de namiddag. Voor koffie en tomatensoep mogen ze me 's nachts wakker maken hoor! Brood met ijs hebben we ook gegeten in Thailand zegt Renee, maar dat herinner ik me niet meer. Jaja geheugen loopt terug met de leeftijd ;) We zeggen van hieruit doe rustig aan en geniet volop daar maar voor je hoofdpijnen misschien wat rustiger aan. Heeft Wayan de masseur het niet kunnen wegwrijven? Doe hem de groeten van ons als ie weer komt masseren. We genieten volop van jullie verslagen hoor! Groetjes aan allen van ons.