Baliflits 10.

28 februari 2015 - Sanur, Indonesië

lieve baliflitslezers, een beetje laat, maar better let als net, zegt een goede Fries dinsdag zijn we weer lekker naar het strand geweest. S'avonds heeft het weer behoorlijk geonweerd. Wij waren precies op tijd terug van de markt, waar ik lekkere tereng bulan heb gegeten. Ik kwam in gesprek met twee mannen, die lekkere marta bak aan het eten waren. Ze hadden hier een Hollandse club en vroegen of wij hier ook woonden. Ik zei : ja voor twee maanden, nou dan mocht ik wel een keertje met hun club mee. Ik zie me al met al die "bejaarden" laat mij maar met mijn eigen clubje bejaarden naar het strand gaan. Hebben we zeker zo veel plezier denk ik. Woensdag eerst massage, daarna aerobic, ontbijt en dan weer op de fiets naar het strand. vrijwel de hele dag zware hoofdpijn gehad, nou dan blijven we toch heerlijk onder de parasol en genieten van het prachtige uitzicht op de zee. Daar gebeurt altijd wel wat, en met een heerlijk briesje kun je ook nog lekker slapen. Nyoman zorgt altijd voor dikke kussens op onze stoelen, zodat een tukkie doen helemaal niet verkeerd is. Ook genieten we van de kleinkinderen van onze strandbaas en zijn vrouw. Dikah is een donder straal, maar een ontzettend leuk ventje. Hij gooit mijn luchtbed op de stoel, zoals zijn opa de kussens op de stoelen legt, en gaat dan heel parmantig zitten. O, ja wat me nog te binnen schiet dinsdag en woensdag werden we bij de koffie getrakteerd op een schaal vol heerlijke aardappels, sommigen van ons vinden het maar een gewone aardappel, maar ze zijn met zoveel liefde klaargemaakt dat ze voor ons overheerlijk smaken. De zoete aardappel vind ik zelfs heel lekker, die smaakt naar wortels. Dus mensen als jullie dit ook eens willen proberen, ik serveer ze met alle liefde. Ook nog iets nieuws, een brommerhelm wordt hier voor alles gebruikt, waren ze vorige week nog omgevallen bomen aan het kappen met een helm op, deze week waren ze aan het zwemmen met helm. We lachen hier dus heel wat af. S'avonds bij Samping gegeten, waar Ton en Ellen ons gezelschap kwamen houden. Ze waren een dagje weggeweest en kwamen toevallig langslopen. Heel gezellig. Op tijd naar bed gegaan en dan knap je vanzelf weer op. Donderdag was de hele club weer aan het strand en mochten we getuige zijn van waarschijnlijk een doop in de zee. Nee niet van een boot, maar van mensen. Ze werden eerst gezegend en daarna ondergedompeld, daarna moesten ze blijven drijven. Dit ging soms gepaard met een enorm gekrijs, dan werd er gezongen en op een gegeven moment raakten ze in trance en bleven drijven. Anita wilde mij als tiende laten dopen, maar ik heb haar gezegd dat deze zee te klein was om al mijn zonden af te wassen. Zo zie je maar aan het strand valt altijd wel wat te beleven. Om vijf uur moesten we klaar staan en toen kwam Nyoman ons op halen om naar een visrestaurant te gaan. Een hele verrassing, een prachtige omgeving en Gerard en renee, zoals jullie al zeiden in november, zalige Murane. Een heerlijke zoetwater vis die fantastisch klaargemaakt was. We waren om tien uur weer thuis, waar ze twee uren zonder stroom hadden gezeten. Vrijdag hadden we bestempeld tot durianparty dag. Wayan van het strand had 5 durians voor ons gehaald. Wiebe en Lilly gaan zondag naar huis. Beiden zijn gek op Durian. Voor de niet durianeters hadden we mangostan en rambutan meegenomen. Anders voelden die zich weer tekort gedaan. Ook Ed en Evie en Emiel gaan ons weer verlaten. Het zal nog stil worden op het strand .   Ook onze muppet Wiebe zullen we gaan missen, deze mag graag grappen maken. Zelfs lil zijn vrouw trapt er nog weleens in. Gisteren kwamen we van het strand en toen was Anita haar orchidee kwijt. Wiebe had hem op hun terras gezet en aan Lil verteld dat Peggy die bloem had gebracht, Lil trapt daar in en bedankt Peggy voor de bloem. Anita nog steeds mokkend dat haar orchidee is verdwenen komt iets bij hen brengen en ziet haar orchidee staan. Nou ja toen kwam de aap uit de mouw. wiebe speelde de heilige onschuld, maar kon zijn lachen niet inhouden. De BOEF. Gisteravond aan het strand met zijn tienen bij Jack Fisch gegeten. Er zijn hier veel tentjes waar je heerlijke vis kan eten . Dat doen we dan ook geregeld . Vanmorgen massage, aerobics ,ontbijt en toen naar de kapper. Het is tenslotte zaterdag. Roeland naar zijn eigen kapper en ben ik thuis altijd duurder uit. Hij betaalde vanmorgen ZES keer zoveel dan ik. Vanmiddag gaan we naar Sintya haar uitvoering kijken. We moeten om kwart over drie klaarstaan. Ook heel leuk. Zitten nu even bij het zwembad, helaas begint het een beetje te spetteren. Lieve lezers een dikke kus en tot de volgende Flits.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hilma:
    1 maart 2015
    Lieve Hilly en Roeland,
    Wat heerlijk om jullie reisverslag te lezen, alsof je er zelf bij bent. Ik heb het geluk gehad ook een vakantie te mogen hebben op Bali en herken enkele plekjes die je benoemd, zoals Ubud en Denpasar, heerlijk!! En al,die lekkere hapjes die je noemt die te krijgen zijn bij de warungs, het water loopt me in de mond!! Wat heerlijk dat jullie saampjes zo genieten!! Ik hoop,dat jullie nog een paar mooie weken hebben en prachtig weer krijgen, GENIET!! Hier gaan we ook weer de goede kant op met het weer,,althans,het regent wel maar de lente komt eraan,, de crocussen, en narcissen staan volop in bloei en dat betekent dat het met papa ook weer wat beter gaat,,hij heeft altijd zo'n last van de herfst en de winter en kakt dan zo in, je ziet hem nu alweer wat opfleuren, gelukkig!!! Mama dendert maar door zorgt, zorgt en zorgt maar, ach , je kent haar!! Woensdag zijn ze 61 jaar getrouwd en komen ze gezellig bij ons eten met de rest van de familie, we maken er iets gezelligs van. Als jullie weer terug zijn komen we zeker weer even langs, tot die tijd genieten we met jullie mee op,jullie heerlijke Bali, dikke knuffel,van pa, ma , en de rest van de familie, groetjes Hilma
  2. Gerard mentz:
    2 maart 2015
    IK wist niet dat Roeland meer haar had en daarvoor 6 keer zoveel moest betalen dan Hilly. Maar Roeland dan sta je een beetje kiet want de Durians zijn veel duurder dan de fruit waarop jij getrakteerd bent. Ja wel een goed idee dat we eens een andere vissoort moeten gaan proberen. Murane...?? Renee denkt dat het Guramee is en ja die hebben we een aantal keren gegeten Specialiteit is daar inderdaad Guramee; dus we denken dat jullie die vis bedoelen. Heel leuk om steeds wat va jullie te lezen. De jongste broer met zijn vrouw ( van Renee ) zijn net met MH 019 vertrokken naar Kua Lumpor om daar over te stappen naar Bali en dan naar Legian. Efin wij vervolgen hier met ongeveer 8 graden . Soms zon, soms regen en dat blijft de komende week ook zo. Dus...geniet lekker van het warme weer!! Groetjes van Renee
  3. Hilly:
    2 maart 2015
    Foutje van mij of mijn i-pad want dat ding maakt soms zelf woorden. Het moet inderdaad gurame zijn Gerard . Misschien zien we Jolanda en Robbert nog wel op de zondagmarkt, alhoewel we die zondags vaak voorbij fietsen.
  4. Gerard mentz:
    2 maart 2015
    ja zou kunnen dat Jolanda en Robert eens in Sanur komen met de nicht van Renee Constance en Ruben. Leuk dat je hun namen nog weet zeg! Die laatste twee gaan overigens over een paar weken weer terug naar Geleen want hun half jaartje Bali zit er eerdaags op. Haha nog een foutje ontdekt volgens Renee is tereng bulan waar jullie martabak hebben gegeten. Zo heet ie daar op de avondmarkt. Ja Guramee is een lekkere vis hoor. Nog eens Guramee gegeten bij de familie van Ibu Ketut, die in het reataurant van Bumas werkt. Ook echt een aanrader. Een uurtje rijden van Bumas. Zeer leuk restaurant hoor en schoon ofschoon ze het warung noemen omdat het aan de weg staat, maar voor onze begrippen meer een restaurant is. Geniet lekker daar en we genieten volop van jullie verslagen daar ofschoon internet daar nog steeds een ramp is, denken we !!