Baliflits 14 2016.

5 maart 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve lezers, het is vandaag 5 maart. Een dagje van rustig aan doen. Na het ontbijt vanmorgen hebben we eerst een paar inkopen gedaan, zoals nieuw rekverband en sofell en vitamine b. Onze hoteleigenaar vertelde voordat je naar Java of Bali gaat moet je ongeveer 5 dagen van te voren beginnen met slikken, dat helpt beter tegen de muggen dan alle smeerseltjes. Je urine kan hooguit naar asperges gaan stinken. Nou dat nemen we dan wel voor lief.hier in de bergen regent het geregeld dus is er ook veel muggenspul. Eerst zijn we naar een plaatselijk marktje geweest,waar de kippen open en bloot lagen.beetje stinkie, stinkie. We hebben leuke foto's gemaakt en toen we terug liepen had Renee aan drie jongetjes 50.000 roepia gegeven. Ze stonden visjes uit te zoeken en ja die ze graag wilden, die waren te duur. Je hebt nog nooit zulke blije gezichtjes gezien en ook de vishandelaar glunderde. Het mes sneed dus aan twee kanten. Toen hebben we onze reis vervolgd naar Ibu Harni. Ibu Harni heeft .34 kinderen onder haar hoede. Het zijn wees en /of kinderen uit arme gezinnen. Ze gaan naar school en worden goed verzorgd. Ook helpen ze mee in de kruidentuin van Ibu Harni. Ze heeft ons veel verteld over de kruiden en planten en waar ze vandaan kwamen. Officieel komen alleen de peper en nootmuskaat uit Indonesie. Alle anderen zijn door de VOC naar hier gebracht,waar ze ook heel goed tieren. Na de uitleg zijn we met zijn allen de tuin in gegaan met een mooie rijstveldhoed op. Een hele leuke wandeling door de prachtige tuin. Halverwege hebben we verse kokos met klappermelk gegeten en gedronken. Als afsluiting gingen de kindertjes dansen en kregen we allerlei versierselen omgehangen. Er was een klein meisje welk heel erg op Caitlyn leek in haar doen en laten en die me ook die mooie bloem bij aankomst had opgespeld. Ze heette Abigail en we hadden samen duidelijk een klik. Ondanks mijn arm werd ik door haar gevraagd om met haar te dansen. En toen we later weggingen werden we persoonlijk begeleid naar de bus met elk een kind aan de hand. Ze werd door een ander naar een ander gestuurd, maar wilde alleen mij naar de bus begeleiden. Ik kreeg nog een dikke kus van haar toen we in de bus stapten. Je zou ze zo meenemen naar huis. Heel emotioneel! Daarna zijn we naar de vrouw en ouders van Cucuk gegaan die voor ons een heerlijke lunch hadden gemaakt. Hopenlijk gaan de foto's straks ook weg.