Baliflits 20

12 maart 2016 - Sanur, Indonesië

hallo lieverds, hier ben ik dan weer. Helaas gisteren geen wifi. Probeer dus vandaag de beide laatste dagen nu maar samen te voegen. 11 maart.     7 uur ontbijt. 7.30 vertrek Malang. Tante Enny en Tante Dineke zwaaiden ons uit, na eerst nog een groepsfoto te hebben gemaakt. Dat wilden ze graag voor hun guesthouse. We hebben vannacht geslapen onder roze lakens, dat is weer eens iets anders dan wit. We zijn nog nooit zo vaak gefotografeerd. We zitten op het moment nog in de wolken. We zitten vrij hoog inde bergen en de zon komt nog niet helemaal door. Nog maar even de sarong om de schouders. Het is hier zo ontzettend mooi. De indische gouden regen bloeit zo uitbundig, zodat de hele bergwand geel kleurt. Ook de flamboyant laat uitbundig zijn kleuren zien. Verder kwamen we de apenbroodboom tegen, deze draagt vruchten die op de durian lijken, maar gebakken wordt gegeten. Ook zien we hier sawa's, want we zitten nog vrij hoog. Je hebt  meer kantons, een soort provincies , die soms heel uitgebreid zijn. Via Pasuruan,Tunagal,Kabupaten, Tengillisoro kwamen we aan in Probolinggo dit is een grote stad, waar we een koffiestop hebben gemaakt. Vrijdags is het biddag voor de  Moslims in de Moskee. Vele kilometers lang stonden de vrachtwagens en bemo's langs de weg bij de Moskees een die zijn er hier plenty. Na de Rondoninggo dat is een grote rivier kwamen we langs Kemenanggan en paition waar de grote electriciteitscentrale staat. Inmiddels naderen we de zee. Ook zien we nog de hoge berg de Idgen liggen. Aan de andere kant van de weg staan de mangrovebossen. In de verte zien we de Javastraat, waar alle grote schepen langs varen. Nou inderdaad ontzettend grote containerschepen vare hier voorbij. Ook hebben ze hier nog waterwoningen, woningen? Hutjes zullen ze bedoelen. Jeetje wat een armoede is dat. We naderen Ketapang, waar we onze laatste overnachting op Java hebben. Helaas lopen we vast in een kilometers lange file van vrachtwagens, die allemaal de oversteek naar Bali willen maken. 9 Maart was het Neypi en 10 Maart hadden ze op Java een feestdag, dus moesten die twee dagen ingehaald worden. Op een gegeven moment werden we naar een grote parkeerplaats gedirigeerd. We moesten nodig plassen, maar hier waren geen w.c. ,dus hebben we net als de jongens gewoon in de vrije natuur geplast.op een gegeven moment dacht Toro, onze chauffeur dat we weer konden rijden, maar helaas, vals alarm. Inmiddels had hij al acht motorbikes gecharterd om ons naar het hotel te brengen, want de moterbikes konden wel doorrijden, nou ja doorrijden? Ze drukken die motors er zo tussendoor. We hadden de belangrijke papieren al bij elkaar gepakt en stonden al buiten de auto met zijn allen, toen we zagen dat de auto's van het parkeerterrein de weg weer op mochten. Wij weer de bus in en ja hoor we bereikten de weg . Maar als je denkt dat we konden rijden, ho,maar we hebben zeker nog anderhalf uur vanaf dat punt in de file gestaan. Achteraf was het maar goed dat we niet met de moterbikes zijn gegaan, want het begon ook nog eens te regenen. En als je weet hoe de moterbikes tussen al die auto doorscharrelen was het toch maar beter in de auto, want we hadden zeker nog drie kwartier door het drukke verkeer gemoeten. Toen we bij het Ketawang Indohotel Aankwamen bleek er een bruiloft te zijn. Alle kamers waren afgehuurd enkon Toro onze chauffeur geen kamer meer krijgen. Ook hij was hartstikke moe, maar hij vond het geen probleem. Hij had zijn eigen kamer bij zich en heeft in de bus  geslapen. Ruimte genoeg .na ons geinstallerd te hebben en een lekkere douche, hebben we in het restaurant van het hotel gedineerd. We waren allemaal moe en wilden vroeg gaan slapen, maar het bruidspaar werd verrast met vuurwerk. Het was een Chinese bruiloft dus ook chinees vuurwerk. Het was een fantastisch spektakel. De bruiloft zou nog tot 12 uur duren, eerst nog wel de muziek gehoord, maar toch redelijk snel in slaap gevallen. Vijf uur wakker vanmorgen en ook maar opgestaan, door de lange file gisteren hadden we nog niks van de omgeving van het hotel gezien, daarom vanmorgen vroeg de boel maar even bekeken. Jullie zullen wel denken, die zijn gek. Hebben ze vakantie en staan ze elke morgen vroeg op. Nou als het zonnetje al schijnt en de lucht is blauw, dan id dat absoluut geen straf..

Ik stuur deze flitsen eerst door, want mijn ogen vallen dicht.

1. Janny van Noordenburg:
    12 maart 2016
    Hoi javagangers wat een avonturen weer allemaal. We genieten met jullie mee. Lachen dat jullie ook nog steeds op de foto moeten. Wie weer staan jullie samen net ons in het zelfde huis. Al zal onze foto wel verbleekt zijn. Nu weer op bali genieten. Veel plezier weer met de noordenburgers en alle verhalen die jullie te vertellen hebben. Geniet ze. Lfs daja
  2. Angelique:
    12 maart 2016
    Ha, ha, nu lukt het nog om vroeg op te staan, maar volgens mij als jullie terug in Bumas zijn, zijn jullie bekaf van al het gereis en de prachtige indrukken die jullie op Java hebben opgedaan. Het is vakantie, hè? Dus als dat sportuurtje er 's ochtends vroeg bij het zwembad bij inschiet, dan wordt het thuis gewoon weer extra wandelen en fietsen tussen de bedrijven door:) Geniet nog maar lekker, de tijd vliegt alweer voorbij.