Baliflits 19

10 maart 2016 - Sanur, Indonesië

10 maart. Nu dus echt de dag van 10 maart.     De wekker stond vanmorgen om 5 uur. Ja,ja we nemen de dagen wel mee. Helaas moesten we onze honeymoonkamer al weer verlaten. We werden om 6 uur opgehaald om naar het station te gaan. Toro was gisteravond al vertrokken met de koffers. Cucuk heeft ons met een andere chauffeur naar de trein gebracht. Hier hebben we dan ook afscheid van hem genomen, omdat hij naar Djakarta moest voor papieren voor zijn bedrijf. Toen we eenmaal in de trein zaten begon deze een kwartier voor vertrektijd te rijden. We denken nog , maar goed dat we op tijd zijn . Bleek dat hij nog moest rangeren, dus gingen we net zo hard weer terug.eerste vertrek 6.33. Zo stonden we dan in de trein te wachten op stasiun  Hans.Yogyakarta. Om 6.50 uur gingen we weer een eindje rijden en ook weer terug. Lachen geblazen.om 7.10 zijn we dan uiteindelijk vertrokken. Langs de spoorlijn zag je nog enorm veel armoede. De mensen wonen er echt in krotjes, bouwval.toen we buiten de stad kwamen werd het iets minder erg.waar de natuur zo rijk is, zijn de mensen zo ontzettend arm. Zo kwamen we langs Srowot waar het iets minder armoedig was. Er groien hier papaya's, bananen, pinda's ,mais, rietsuiker enz. In Merokok stopte de trein voor zo'n 5  minuten. De mooiste gebouwen die je hier tegenkomt zijn  Overheidsgebouwen. De volgende plaatsen kwamen we tegen:Karangonom, Cepez,Gawok,Solo, Masaran, Kedungbateng. Zover je kunt zien alleen maar rijstvelden. Wat een ontzettend mooie natuur, want buiten de rijstvelden staan er natuurlijk ook veel bomen en planten. Na een uur kwam de bestelling van de koffie. Je wordt hier nog bediend in de trein. Jongens, wat een ervaring. Vier uur in de trein door de prachtige rijstvelden en de overweldigende natuur van Java. Heel jammer  dat je geen foto's kon nemen vanuit de trein. De ramen waren een beetje matglas. De mensen zaten hier midden in de rijstoogst. Veel mensen op het land aan het werk bij Barat. Ook waren hier heel veel vlinders. Van  Madiun, Babadan, Puroboga, Wilangan, Berhenti, Bagor, Nganjuk, Sukumoro (veel textielindustrie)Kertosono, Potjok kwamen we dan eindelijk aan in Jombang. De conducteur kwam zeggen dat we over een paar minuten uit moesten stappen.Geweldig! Toro stond al weer klaar om ons op te pikken om naar de Coban rondo Waterfall te gaan. Een prachtige Waterval in een tropisch gedeelte van Jawa. Ook de aapjes die hier rond liepen waren om te stelen. Over stelen gesproken ,nou dat konden die aapjes. Ze hadden een plastic tas te pakken met een paar schoenen er in. Ze gingen er vandoor en wij moesten natuurlijk verschrikkelijk lachen. We hebben niet meer gezien of ze de schoenen konden achterhalen. Nog even de speciale appelkroepoek van Malang gekocht en nu op Citytour  door Malang. Hier staat de grootste Islamitische Universiteit van heel Indonesie. Toen naar toko Oen City. Daar koffie met authentiek gebak gegeten. Ik vind mijn gebak veel lekkerder. Maar je moet wel eens wat proberen. Wel hele accommodatie. Ook het guesthouse waar we vannacht slapen is geweldig. Deze wordt gerund door een mevrouw van 83  of 84 jaar oud en ziet er uitstekend  Uit. We werden ontvangen met koffie en  koffiecake. Bij Enny is het goed vertoeven en heel gezellig en huiselijk. Vanavond heeft ze een broodmaaltijd gemaakt omdat we eigenlijk heel vol waren van al dat gebak. We zitten nu in de lobby  en hebben  net een kaarsje aangestoken voor Hans Menden. R.I.P.  Hans. Voor degenen die dit misschien niet weten. Hans was een gewaardeerde Balivriend van ons en heeft helaas het leven op deze aarde moeten verlaten, na een rotziekte te hebben gekregen.  Angelique nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en maak er nog een leuke dag van. Tot morgen maar weer.