Baliflits 2

29 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Hallo harde werkers. zo daar zijn we dan weer even. Woensdagmorgen werden we opgeschrikt om 6 uur met een harde onweersklap het bed stond zelfs te trillen. Roeland sliep dwars door alles heen. Om half acht regende het nog steeds pijpenstelen , maar tegen achten werd het droog. Gauw badpak aangetrokken en in het zwembad gesprongen. Anita was ook al aan haar baantjes begonnen. Zelfs Roeland was uit zijn bed gerold.( volgens hem had ik teveel lawaai gemaakt) lekker even wakker worden in het koude, bijna overstromende zwembad. Nog lekker wat oefeningen gedaan, ondanks de stortbui die opnieuw was begonnen. Nat waren we toch al en als er geen onweer meer bij zit is het geen straf om hier in het zwembad te liggen. Iets uitgebreider van het ontbijt genoten. We zijn begonnen met papaja' s  van Gede en Made en heerlijke mango' s, welke we hadden gekregen op het strand van ons lieve strandvriendinnetje  Kadek. Ik had wat oud speelgoed van Mirella meegekregen en ze was er super blij mee. Ook een paar tassen kleding meegenomen en uitgedeeld. We doen het in kleine porties, want het fietsmandje is niet zo groot. Je kunt je niet voorstellen hoe blij die mensen hier zijn met deze dingen. De tam- tam werkt hier nog uitstekend, want onze masseur kwam al even bij ons kijken, hij had al gehoord dat we er waren. Na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt om naar het strand te gaan. Er zaten nog wel een paar donkere wolken, maar we zijn niet van zout. Over de hele dag gerekend nog een flinke en een paar hele kleine buitjes. Het was verder heerlijk weer met een lekker windje. Toen we om 5 uur terugkwamen stond er een heerlijk fruit schaaltje voor ons op kamer van hotel. Voorlopig fruit genoeg, want ook s'middags op het strand word er fruit uitgedeeld. Made, Gede en Sintya kwamen om 7 uur en zijn we samen met jan en Gepke en de kinderen naar ( voor degenen die hier een beetje bekend zijn) Dony's gegaan om te dineren. Heel gezellig! Ze hadden weer 2 hele grote papaja's meegenomen, dus kunnen we voorlopig weer genoeg fruit eten.  We delen zelf ook het fruit met andere mensen van het hotel, dus geniet iedereen mee. Donderdagmorgen weer een paar kleine buitjes, maar overdag verder droog, we relaxen voorlopig lekker even aan het strand, waar we het heel gezellig hebben met z'n allen. S' middags een lekker tukkie doen, zo nu en dan even van de zee genieten en lekker dobberen op onze slangen, een lekker soepje en dan om vijf uur naar Mem op de koffie. Douchen, en dan weer ergens eten. Vanavond waren we op de markt, maar daar was het wel zo druk, toen weer op de fiets gestapt en naar Samping, dat is een kleine warung, waar ze heerlijk eten hebben gegaan. Toen begon het voor de verandering weer een beetje te regenen. Net weer een fikse bui, maar zolang het in de nacht of avond is, geen probleem. Gerard en renee ik moet jullie van Wayan vertellen dat er een nieuwe airco in jullie kamer zit. Marion en Rob het tijdsverschil is 7 uren . Bij ons is het nu kwart voor tien. Gisteren met Zoë geface-timed en ze vindt het maar niks dat het hier dan al donker is. Ze vraagt elke keer: oma wil je een keer face- timen als het bij jou ook licht is. Moeten we maar een keer op zondag proberen. Elke avond is het hier donker om 7 uur.

1. Ingrid:
    29 januari 2015
    Super leuk om jullie op deze manier te volgen. Genieten daar!!
  2. Gerard mentz:
    31 januari 2015
    Goed te horen dat er een nieuwe airco op onze kamer hangt. Bedank Wayan maar van ons. Ja Renee had hem bijna op zijn hoofd gekregen maar bleef aan een zijden draadje hangen. Doe de masseur de groetjen van mij en zeg maar dat mijn linkervoet weer genezen is. Hij heeft gezien hoe erg het was. Groetjes van Renee en aan allen natuurlijk de groeten en een knuffel!