Baliflits 3

2 februari 2015 - Sanur, Indonesië

apa kabar, hoe is het in Holland? Vast kouder dan hier. Zaterdagmorgen had ik mijn kleindochter op face-time en de dame wist me te vertellen dat wij anders niks deden dan slapen en eten en eten en slapen en slapen en eten enz. Nou Zoë wij hebben het hier hartstikke druk. Voor jou speciaal zal ik dit keer schrijven hoe onze dagindeling eruit ziet. 7.15 opstaan, badpak aan en tien baantjes zwemmen, daarna gymnastiek in het zwembad tot ongeveer kwart voor negen. Dan gaan we douchen en lekker ontbijten, met papaja,s van Made en Gede , met mango,s van onze strandvrienden. Een lekker bruin bolletje die Wim bij de bakker haalt als wij nog in het zwembad liggen. Dan krijgen we nog een lekker eitje en een hele grote kan met heet water en voor opa Nescafé. Ook nog een stukje kaas met gebakken bacon. Als ons buikje vol zit gaan we terug naar onze kamer om de tas voor het strand klaar te maken. Om 10 uur stappen we op de fiets en een kwartiertje later zijn we op het strand. Daar drinkt opa koffie en oma een glas heet water. Opa zit netjes aan een tafeltje en oma ligt lekker op de strandstoel met naast mij een mooi tafeltje waar mijn drankje op staat. Als ons drankje op is gaan we vaak eerst even de zee in om lekker op de slangen te drijven en lekker een beetje te kletsen. Daarna gaan we lekker op onze strandstoelen liggen om te zonnebaden en een boek te lezen. Soms regent het en gaan we schuilen in een strandtentje, oma blijft vaak onder de parasol liggen, daar blijf je ook wel droog. Om ongeveer 1 uur gaan we lunchen. Oma neemt een broodje mee naar het strand en opa gaat met Anita en Wim en de anderen een soepje eten of een bamischotel. Van de strandbaas krijgen we meestal dan nog een schaal met banaantjes en rambutan en snakefruit. Deze vrucht heeft een schil die op een slang lijkt. Dan gaan alle opa's en oma's een middagdutje doen. Soms gaan we ook nog wel weer eens de zee in, als er water in de zee zit, als het eb is dan is het net of iemand de stop uit de zee getrokken heeft. Om ongeveer 5 uur gaan we weer fietsen naar ons hotel, dan gaan we koffie en heet water drinken bij jan en Gepke en daarna gaan we weer douchen, ons netjes aankleden en dan gaan we of naar een restaurant of naar de markt om te eten. Daar gaan we dan weer heen op de fiets. Als het eten op is gaan we soms nog weleens naar een winkel om wat boodschappen te doen en dan gaan we weer naar het hotel.  We gaan vaak vroeg slapen want s' morgens staan we vroeg op. Nou Zoë zo kun je zien dat we nog wel iets meer doen dan alleen maar slapen en eten. Voor de andere baliflitslezers nog even een aanvullende vermelding. De temperatuur is hier heerlijk maar het regent nog geregeld. Gisteren was de eerste dag, let op dag, dat het niet heeft geregend. Vannacht om twaalf uur heeft  het gehoosd. De meeste regen valt gelukkig s'nachts. En ach al regenen we dan wel eens nat als de paraplu weer eens op de kamer ligt, we kunnen er nog steeds wel om lachen. We hebben nog niet zoveel ondernomen, want de vermoeidheid moet eerst even uit het lichaam. Zaterdag onze eerste massage gehad, nou dat was wel weer even op je kiezen bijten. Roeland was goed gezond, maar bij mij had hij nog wel wat te doen. Woensdag komt onze knijper weer. We zitten nu in de lobby en jawel het internet werkt vanavond uitstekend. De hemel is ook weer open gebroken en wachten we maar even voor we weer naar onze kamer gaan, want ook nu ligt de paraplu weer in de kamer. Eigenlijk moet je dat ding om de nek binden. Lieverds we geven jullie allemaal een dikke knuffel en tot de volgende baliflits. Welterusten voor straks.

1. Robert Steur:
    2 februari 2015
    Hallo slapers en eters enzovoort,

Hoe is het in ons kikkerlandje? Nou, zo'n 18 graden temperatuurverschil, vergeleken bij Tenerife. En, wonder boven wonder. Het viel mee, toen wij gisteravond snel de wachtende P3-bus inwipten op Schiphol. Tot aan Kuinre geen sneeuw te bekennen. Maar, dan.... Ondergesneeuwde weilanden in een witte wereld. Heelhuids, zonder glibberen, bijtijds thuisgekomen. Want pas in de nanacht begon het wegdek op te vriezen. De stoepen en straten zijn sneeuwvrij. Hier en daar nog een bultje met restanten van de sneeuwval. Blijf maar lekker op het warme Bali, ook al regent het daar zo nu en dan. Schitterende foto's met al die bloemenpracht.

Groetjes van Marion en Rob
  2. Anneke:
    2 februari 2015
    Hallo genieters.

Nou vanmorgen al glibberend de kids naar school gebracht!
    Wat een verschil zeg!
    Die gezellige blote foto's, en dan hier die kou! Geniet er maar lekker van!

Lieve Groetjes Jaap en Anneke.
  3. Hilly:
    3 februari 2015
    Je kunt nog steeds boeken.