Tanzania 5

5 augustus 2015 - Arusha, Tanzania

Jambo,Jambo.

Hier dan nog even een verslagje van vandaag. Gisteravond tijdens het diner begint plotseling tromgeroffel, zoals elke avond. De lichten worden gedoofd en er klinkt gezang. De voltallige staff komt dansend de eetzaal binnen. De eerste avonden dachten we dat er iemand jarig was, ze brachten een taartje naar een tafel. Zingend aan tafel door de staff. Nou gisteravond waren er wel vier taarten, toen begonnen we door te krijgen dat er iets anders aan de hand was. Deze keer waren we zelf aan de beurt. Het was een bedankje in de vorm van een taartje en een afscheidssong. Heel leuk allemaal. De manager of eigenaar kwam ons persoonlijk bedanken en een goede reis wensen, met de wens dat we nog eens terug zouden komen. Vanmorgen ging de wekker weer op tijd want we moesten om 11 uur vliegen. Het is nog zo'n uurtje rijden pdoor de savannes voor we bij de AirPort van Serengeti zijn. Onder aan de berg kwamen de baviaantjes ons nog even gedag zeggen. Ze waren ongeveer met dertig  man/ vrouw/kind aanwezig. Ook de olifanten hebben nog even goed hun best gedaan door ons te laten zien hoeveel takken je in een keer in de mond kan stoppen,terwijl onder tijd de harde stukken gewoon weer op de grond terechtkomen. Prachtig. Toen we op het vliegveldje aankwamen, stond ons vliegtuigje al klaar. Helaas was er een klein probleempje, er was geen plek genoeg voor ons allemaal, zodat we verdeeld werden over twee vliegtuigjes. Angelique, Roeland en ik gingen met de eerste. Kees met de kinderen met de tweede. Wij zaten als eerste in de lucht maar halverwege kwam ons een vliegtuigje langszij, en je raad het al. Ze kwamen als eerste aan. Achteraf bleek dat er bij ons allemaal volwassenen in het vliegtuig zaten en bij de anderen zeven kinderen en zes volwassenen. Ga met Kees nieuwendijk mee en je staat altijd vooraan. In Arusha aan gekomen was het nog 20 minuten rijden naar het Arusha hotel. Eerst onze koffers terug gekregen en naar de kamers gebracht, geluncht en eindelijk naar het zwembad, waar de kinderen voor een langere tijd konden zwemmen. We hebben heerlijk gezond en gekaart. Roeland en Kees zijn 25 meter buiten de poort geweest toen ze de verkopers op hun nek kregen. Dit stond de heren niet aan en al gauw zochten ze de veiligheid van het hotel maar weer op. We hebben net ons diner op, wat niet zo geweldig was.een biefstukje waar je met het mes bijna niet doorheen kwam. Over het algemeen is het eten hier prima. Angelique had tijdens de lunch het avondeten voor me besteld, maar helaas ze zeggen ja het komt klaar om vervolgens gewoon hun groente op het bord te leggen, terwijl we duidelijk aangegeven hebben wat ik niet mag hebben. Jammer! We missen onze Peter van ons vorige hotel nu al, die had het heel goed voor voor Bibi. Gaan nu nog even koffiedrinken, en dan snel in ons nestje duiken. Lieverds dit was het weer voor vandaag. Liefs en een dikke knuffel van ons allemaal.

1. Esther:
    7 augustus 2015
    lieve allemaal,

we zijn net terug van 3 weken camping(bah!! laatste keer hoor)
    want als ik dan deze verhalen lees,zeg ik YAAH jullie beleven tenminste wat!!

WAT GAAF!!!

Arjan had het ook alleen maar over thailand volgend jaar(haha)

Oh hilly,wat ontzettend jammer dat je geen foto's mag maken van de masai he.(had ik ook zeer fasinerend gevonden)

Ik verheug me echt op de foto's als jullie terug zijn

Maar geniet nog even heerlijk!!!!

Heel veel liefs van ons!
  2. Hilly:
    7 augustus 2015
    Lieve Esther Ik zou graag jouw boek de blanke Masay nog een keer van je willen lezen. Ik denk dat het voor mij nog meer gaat leven. Ook Angelique wil het graag eens leven. En ik heb stiekum toch wel een enkele foto van een Masay genomen. Liefs Hilly .
  3. Esther:
    8 augustus 2015
    Lieve Hilly,

Natuurlijk,ik zal hem weer meenemen als jullie terug zijn,en daarna geef je het boek maar aan Angelique.Ik heb nog een boek haar he.Dat is voor jullie denk ik ook mooi.Want zij gaat terug naar de masai.Ik breng allebei de boeken mee!

Liefs Esther