Tanzania/Zanzibar 6

7 augustus 2015 - Nungwi, Tanzania

Hallo lieve lezers.
Gistermorgen om acht uur vertrokken vanuit Arusha naar het vliegveld van Kilimanjaro. De mensen zijn hier goed op tijd, zoals ook onze chauffeur. Hij kwam voorrijden met een grote bus voor 30 personen. We dachten dat we nog meer mensen op zouden halen. Maar op Angelique haar vraag of er nog meer mensen mee moesten zei hij nee. We stelden voor om dan de koffers gewoon tussen de stoelen te zetten, maar nee hoor, ze  moesten boven op de bus. Onze chauffeur was niet de slankste, maar kroop als een aapje de bustrap op. Een heel geheis, maar toe maar s' lands wijs, s'lands eer, nietwaar. Na een uur rijden en genieten van de omgeving kwamen we aan op Kilimanjaro AirPort. Daar moesten we nog wel even wachten voor we in konden checken. Het was behoorlijk druk en aangezien de vluchthaven maar een paar balies had stond er een behoorlijke ach we hebben vakantie. We gingen op tijd de lucht in en na vijf kwartier zagen we prachtige blauwe vlekken vanuit de lucht. De zee is hier prachtig blauw en heel helder. Op Zanzibar moesten we weer door de douane, maar er werd nergens naar gekeken, zelfs niet naar de inentingen of de stempel dat je uit een niet choleraland komt. De host stond al weer klaar en begeleide ons naar de volgende bus. Nu nog op weg naar ons resort. O,ja ik vergeet nog te vertellen dat het verschrikkelijk had geregend. Grote poelen op straat. Na anderhalf uur kwamen we dan eindelijk aan op onze bestemming. Een prachtig hotel met nog grotere kamers en een megabad. We moesten ons haasten want het was al kwart over twee en om half drie sloot het lunchbuffet. Met jambo, jambo werd je ook hier verwelkomd, zeg je zelf hallo, dan zeggen ze eerst hello en daarna jambo, ze proberen je de taal een beetje te leren. Leuk hoor! S'middags zijn we de boel een beetje gaan verkennen en hebben voor het eerst lekker aan het strand gelegen. Het waait hier altijd, zodat je de 30 graden totaal niet voelt. Het is heel aangenaam zelfs. S'avonds hebben we een buffet aan een zwembad gehad ( ze hebben er vier) Zelden zo'n uitgebreid buffet gezien. We kregen ook nog een Masay dansshow. Wel heel leuk om te zien, wat we er begrepen hebben is dat ze een leeuw gingen doden. Ze maken veel geluid en kunnen heel hoog springen. We hebben een videootje gemaakt, dit kunnen jullie wel eens bekijken. Ook de staff gaf nog een showtje weg. Heel vrolijk altijd. Op tijd naar bed gegaan en vanmorgen uitgeslapen tot 8 uur. Vandaag de boel wat verder verkend. Nog twee kilometer gefietst in de sportschool, geslapen op het strand, wat gelezen, dus echt een relaxdagje gehad. We gaan zo dineren. Hebben hier een kok die alles voor me wil doen. Blijkt er ook een Nederlandse kok te werken, die werd er bij geroepen en werd er speciaal kip voor me klaar gemaakt. Het eten is in buffetvorm, je weet bijna niet wat je moet kiezen. Wel jammer dat ik nu niet alles even kan proeven, maar ja, je kunt ook niet alles hebben. Zoals jullie zien vermaken we ons best. Lieve groetjes uit het verre Zanzibar .