Tanzania/zanzibar

10 augustus 2015 - Nungwi, Tanzania

Jambo allemaal, hier dan weer even een berichtje uit Nungwi . We hebben het hier erg naar de zin en worden enorm in de watten gelegd. Ze maken er hier elke dag een feestje van. Want dat kunnen die Afrikanen heel goed. Dansend zijn ze hier waarschijnlijk geboren. Ook is het elke maaltijd een feest, want er is geen nee te koop.hadden we zaterdagavond het diner in het theater, gisteren in de eetzaal en vanavond werd het diner geserveerd aan het strand. Ze doen hier in het hotel enorm hun best om er iets leuks van te maken. Wij op het strand eten en waar overdag de bar is, stond een hele goede band te spelen. Toen we ons buikje vol hadden, kwam de staff op met een taart. Er was weer een jarig, dus feest. Toen de taart was aangesneden,gingen ze een soort polonaise organiseren en de staff bestaat hier uit zo'n 30 tot 35 mensen, die op zo'n een avond werken. Ze zetten de boel echt op stelten en wat zie je hier. De mannen gaan voorop in het dansen en iedereen doet mee. Zelfs de Masay op het strand dansten net zo hard mee. Overdag wordt er van alles georganiseerd. Yoga, aquajoggen,jeu de boules, volleybal, voetbal, waterpolo,enz. De kinderen doen volop mee. Iedereen die je tegenkomt begroet je met jambo, How are you? Ze maken een praatje met je, want over het algemeen spreken ze redelijk tot goed Engels. Vandaag hebben Angelique, Kees, kees jr. en Nick gesnorkeld. Esmee had geen zin en bleef bij ons. Toen we even in zee gingen werd esmee gestoken door een kwal. Ook ik kwam niet helemaal ongeschonden uit de strijd. Ach dat is in Nederland ook al hetzelfde, alleen hadden we hier niet in de gaten dat er kwallen zaten. Het was net of je in de brandnetels gevallen was en ook dezelfde bultjes waren er. Even vervelend, maar na een "professionele"behandeling was het leed weer gauw verdwenen. Nog een echte dag hier en we moeten de koffers al weer pakken. Er zit niet veel meer in dan dat we hier kwamen, want zit je in de rimboe, waar geen winkel te bekennen is dan kun je ook bijna niks kopen. Willen we naar Zanzibar stad kost ons dat schrik niet 40 dollar p.p. Dat hebben we er niet voor over, want je bent enkele reis ook nog een anderhalf uur reizen kwijt. We blijven ons hier bij het hotel dus wel vermaken. We worden woensdagmiddag om 5 uur hier opgehaald. We vliegen eerst naar Dar Es Salaam. Na 2 en een half uur wachten, kunnen we door naar Amsterdam. We kijken terug op een fantastische mooie vakantie waarin we veel hebben gezien en bovenal genoten. Tot spoedig ziens allemaal.