Baliflits 2016 nr 1.

24 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Hallo lieve volgers van onze baliflitsen. Hier dan de eerste van 2016. Woensdagmiddag om kwart voor twee zijn we vanuit Wolvega vertrokken richting Kudelstaart. Na eerst Caitlyn te hebben afgezet bij Monkeytown was het twee uur geweest. In de polder nog even appels gehaald voor Esmee, de gang er in gezet en anderhalf uur later op de plaats van bestemming aangekomen. S'avonds nog even een kaartje gelegd en om elf uur gaan slapen. Om 3 uur werd ik wakker doordat de hele slaapkamer helder verlicht werd door de maan. Niet te geloven wat een licht dat veroorzaakt. Toch nog maar even het hoofd op het kussen gelegd en ook nog even gedommeld. Zes uur stond de wekker op aflopen, gedoucht en een broodje uit de hand en toen was het tijd om te vertrekken naar schiphol. Angelique heeft ons weg gebracht, het was her en der nog wel een beetje glad. Dus rustig aan gedaan. Het inchecken ging supersnel, waar roeland bang was dat mijn koffer te zwaar was, viel het reuze mee. Ik had slechts 58.3 kilo. De laatste dingen hadden nog wel meegekund, nou dat doen we volgend jaar dan maar weer. Na nog even een kop koffie te hebben gedronken en een paar boekjes te hebben gekocht werd het tijd om naar de gate te gaan. Ook daar liep alles lekker vlot. In het vliegtuig aangekomen kwam er jongeman naast me zitten. Heel vriendelijk. Alleen had deze jongen een beetje pech ,want zijn schermpje deed niks. Nadat we in de lucht zaten kwam de steward hem halen en mocht hij verhuizen. Nou dat vond ik niet zo erg, want nu hadden we 3 stoelen met zijn tweetjes. Ik ben na het eten lekker lang uit gaan liggen en heb de hele reis lekker gedommeld en geslapen. We hebben het alleen erg koud gehad. Roeland had me zelfs ook zijn deken over gedaan. Toen we op Singapore aankwamen hadden we normaal gesproken 50 minuten de tijd om naar terminal 2 te gaan, helaas kwam het vliegtuig een half uur te laat aan. Toen we bij de uitgang kwamen stond er een groot bord met allemaal namen erop en ja hoor ook onze naam werd genoemd. We moesten ons melden bij een mevrouw, die ons vertelde dat we overgeplaatst waren naar een andere vlucht. We kregen een maaltijd aangeboden, maar hadden net in het vliegtuig nog een maaltijd genuttigd en hebben op het vliegveld lekker even rondgelopen, wat op Singapore helemaal geen straf is met zijn mooie tuinen. met een anderhalf uur vertraging konden we opnieuw inchecken nu voorhet laatste stukje. Hier waren we niet zo gelukkig, want omdat we overgeboekt waren met een grote groep, moesten we genoegen nemen met een plaats in het midden, waar we aan weerskanten een mede passagier kregen. Ik had het " geluk" dat er een meneer van zo'n 120 kilo naast me zat. Hij zat bijna bij me op schoot, nou dan zit je niet zo lekker hoor. Na ruim 2 uurtjes waren we dan eindelijk op onze eind bestemming. Nu de koffers nog! Deze kwamen redelijk snel. Door de douane die vrijwel elke koffer open gingen maken en ja hoor wij vielen dit keer ook in de prijzen. Toen alles weer "netjes" in de koffer zat zag Roeland dat er een hele grote scheur in de geleende koffer van Robert zat. Aan de douane gevraagd, waar we dit konden declareren, moesten we weer helemaal terug, dit kostte natuurlijk de nodige tijd.maar goed inplaats dat we om tien uur in Bumas waren, was het nu 1 uur  in de middag. De koffers uitgepakt en op de fiets nog even naar het strand waar we onze vakantie vrienden hebben begroet. Even een kopje koffie gedronken , daarna boodschappen gedaan en een hapje gegeten. De kinderen nog even laten weten dat we goed gearriveerd waren en gaan slapen. Roeland viel letterlijk om. Devolgende morgen om 5 uur wakker,toch nog maar even blijven liggen en een boekje gepakt. Om half acht opgestaan. Lekker even gezwommen en oefeningen gedaan, ontbijt en natuurlijk naar het strand, waar we om half drie voor de verandering weer eens weg geregend zijn. 4 weken hier geen drup gevallen en we  kwamen  met regen aan.Om drie uur terug, gedoucht en een poosje gaan liggen mijn buik was weer eens vervelend, dus is Roeland alleen gaan eten en heeft voor mij een zakje rijst meegenomen. Later op de avond werd mijn buik wat rustiger en zijn we nog even naar beneden gegaan. Wiebe en Lily kwamen om 11 uur aan en daar hebben we even op gewacht.lekker geslapen en om halfzeven wakker, dus zijn we bijna op de normale tijd wakker. Morgen er nog een uurtje bij en dan zitten we weer in ons ritme.vandaag lekker naar het strand geweest . Het was heerlijk, een beetje wind en een heerlijke temperatuur.  Zo mensen jullie weten weer wat van ons. Het is al een beetje laat, daarom zoeken we ons bed weer eens op. Zoals de foto's aan geven , kunnen jullie zien hoe we weer verwend zijn. Tot de volgende flits.xxx roeland en hilly.

1. Sanne:
    24 januari 2016
    Zoo! Een heel verhaal! Haha :) Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Nu maar lekker genieten en ons jaloers maken met de foto's ;) Tot snel, Xx
  2. Wim Louwen:
    25 januari 2016
    Hallo Hilly, hoe ben je door de douane gekomen met een koffer van 58,3 kilo, dat lukt ons niet. Mooie bloemen en lekkere hapjes (waar komen die vandaan?)
  3. Hilly:
    25 januari 2016
    Hapjes zijn inmiddels oud. Komen nog van Zanzibar. En die 58,3 kilo was helemaal geen bezwaar. Paste zat in die grote koffer en de douane ook geen probleem gewoon je liefste lach laten zien..
  4. Anneke de Haan:
    Hoi, hoi reizigers,
    Wat leuk zeg zo'n verslag. Jullie zitten op Sanur, ligt dat op Bali? Zo te lezen hebben jullie alweer heel wat meegemaakt in die korte tijd, maar al met al is de reis gelukkig goed verlopen. Hoeveel kilo bagage is normaal toegestaan, 20 kg toch? Dan was je er inderdaad maar een paar overheen haha! Geniet met volle teugen, ik zie het volgende verslag tegemoet, kan niet wachten. Hartstikke leuk dat je zo een beetje mee kunt reizen. Groetjes en een dikke smok, Anneke.
  5. Hilly:
    25 januari 2016
    He Annechien, normaal mag je idd 20 kg meenemen. Wij mochten deze keer 30 kilo pp meenemen.
  6. Robert Steur:
    25 januari 2016
    Hé reisbloggers, gearriveerd op jullie geliefde Bali. Dat wordt weer tempo doeloe. Inmiddels bijna als vanouds, kunnen jullie wel zeggen. Tja en die regen, of de duvel ermee speelt. Wij sturen wel een beetje Canarische zon die kant op. ;-)