Baliflits 10

28 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve flitslezers

hier zijn we dan weer even. Het weer is nog steeds wisselvallig. Woensdag zijn we zo als gewoonlijk weer vol moed naar het strand gefietst. In de verte lag een groot cruise schip. Ik wilde er een foto van maken,maar dan liever iets dichterbij. Omdat het vrij bewolkt was, zei ik tegen Lies en Anita zullen we er een stuk heen fietsen? Zo gezegd , zo gedaan. Wij naar de mangrovebossen gefietst. Maar tot onze verbazing was het cruise schip helemaal bijna verdwenen. Bleek het achter een rif te liggen. We hadden wel dichterbij kunnen komen, maar dan hadden we nog minstens twee uur moeten fietsen. Het schip lag n.l.  Bij Benoa. Dat was ons te ver. We zijn langs een ons onbekende route terug gegaan, waar we natuurlijk weer van alles tegen kwamen. Leuke plaatjes geschoten. Op de terugweg hebben we Nyoman zijn huis opgezocht, want hij had ons s'morgens getrakteerd op heerlijk sterfruit en die had hij zelf in de tuin. Alles wat we verwacht hadden, maar niet zo'n klein boompje, wat barstensvol met vruchten hing. Alles netjes in plasticzakjes, voor de vreterij. Toen we terugkwamen op het strand eerst wat gegeten en toen lekker onder de parasol gaan liggen. De lucht voorspelde niet veel goeds. We zijn onder de badlakens gaan liggen. Ondanks dat ik niet helemaal fit was, heb ik toch geslapen. Ik was wat snotterig en had s, avonds niet zoveel zin in eten. Ik heb alleen maar een bokaal met fruit gegeten. En zoals jullie weten, eten we met zijn allen op de markt,maar daar scheiden onze wegen meestal. De een wil pedis, de ander vis,weer een ander wil nasi of bami of wat er maar te koop is. Zo zitten we vaak bij verschillende tentjes. Toen ik mijn fruit op had ben ik naar " huis" gegaan en lekker in bed gekropen. Roeland heeft nog even een satay gescoord en is toen nog even mee naar het strand gefietst om koffie te drinken. Dinsdagmorgen de masseur gehad en hij was deze keer erg lief voor me. De snot liep me uit de neus,dus zal hij wel gedacht hebben, we doen vandaag even rustig aan. Na de aquagym zijn we gaan ontbijten. Lekker in de tuin! Het weer was wel een beetje bedenkelijk, maar we zijn toch maar op de fiets gestapt, richting strand. Er werd me door Wayan, een vrouwtje van het strand een tas met mangostan in de hand gedrukt. Als dank voor het oren cleanen. Deze dag was ik zelf aan de beurt want de kop zat me behoorlijk dicht. Nyoman de eigenaar van onze stoelen kwam aan Anita vragen of Zelhem even helpen wou met het uitzetten van een visnet. Roeland ging kijken en toen moest hij hem helpen met een ander net over het zand te houden. Ze kropen over het zand en het was een koddig gezicht, waar we natuurlijk een foto van hebben gemaakt. Ik denk dat ze jaloers op me waren omdat ik een bijbaantje heb. Nou ja ik denk maar zo, het werd ook tijd dat ze er een bijbaantje bij zochten, want ik kan het niet allemaal alleen doen.( ha, ha ) ze hebben trouwens ontzettend veel visjes gevangen. Gisteren ben ik wat eerder van het strand gegaan, want door die verkoudheid vond ik het gisteren koud. Lekker gedoucht en toen een poosje op bed gelegen. Ik wilde niet slapen, want de vorige nacht was al waardeloos. S, avonds maar een soto ayam gegeten, want dat is goed tegen de griep. We hebben lekker aan het strand gegeten. Jan had nog dampo in zijn gereedschapskist en Wayan van de receptie had nog een middeltje voor de neus en keel. Dus vanmorgen toch wel al een beetje opgeknapt.Vannacht weer ontzettende buien gehad, maar tegen de morgen werd het toch weer droog. Natuurlijk eerst onze badrituelen afgewerkt en ontbeten. Vandaag zijn we met Wim en Anita naar het Arma museum in Ubud geweest. Het ligt in een prachtige tuin en we hebben enorm genoten van het museum en van de prachtige tuin. Ook hebben we hier appartementen bekeken, voor misschien volgend jaar een paar dagen. Donderdag gaan we voor een paar dagen naar Abang oftewel Ababi. Onze vakantie is tenslotte begonnen. Gerard mentz over de kilo's zitten we niet in, we zwemmen, fietsen en aquajoggen elke dag, dus wie doet ons wat. Lieverds dit was het weer voor even. We gaan zo alweer wat eten en dan hopen we eindelijk eens op een dag zonder bewolking. Liefs ons.

1. Wim Louwen:
    28 februari 2014
    Wat hebben we genoten vandaag bij Arma en ons even verlekkerd aan heel mooie kamers. Op haar baantje waren we heus niet jaloers hoor met al die oor prut als beloning, bah. Dat van ons was veel leuker en niet vies.
  2. Robert Steur:
    28 februari 2014
    Teman-teman hari Bali,

Genoten van alle mooie foto's die voorbij kwamen. Ook het Arma Hotel en Resort en de website van het museum in Ubud even 'gegoocheld'. Prachtige beelden van de collectie in het museum en van de tuinen rondom. Zo te zien is het er allemaal even schitterend mooi!
    Het bijbehorende Arma Resort lijkt een klein paradijs. De beschrijvingen liegen er niet om. Wat een luxe... Uitzicht over de rijstvelden, prive zwembad, heerlijke ligstoelen, gazebo met lounge kussens, binnen en buitendouche, groot bad, vers fruit op de kamer. Ontbijt wordt standaard a la carte in je eigen tuin geserveerd. (op de door jou gewenste tijd). Gratis taxiservice van en naar Ubud Centrum.
    Jammer, dat het weer de laatste dagen niet meezit en de regen maar niet ophoudt. De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn drie tot vier millimeter regenval (7). Daarna wordt het weer wat natter, tussen de vier en acht millimeter (6).
    Jullie humeur wordt er in ieder geval niet door bedorven.

Groetjes van Marion en Rob
  3. Gerard mentz:
    1 maart 2014
    Weer leuk om iets van jullie te horen, nog een klein maandje dus.....doorgaan met genieten!!
  4. Angelique:
    1 maart 2014
    Hoooi, we zijn om 5 uur thuis gekomen van wintersport. Het was erg leukkk. Ik ben 5 dagen op les geweest met mn snowboard en een 1 dag vrij geskied en 1 dag vrij gesnowboard. de laatste dag ben ik nog wel gevallen, nu heb ik wel een beetje ene zere nek, maar voor de rest niks gebeurd met ons. ik zie dat het bij jullie ook wel goed gaat! masseur, zwemmen, fietsen, aquajoggen, lekker goedkoop eten, bijbaantje en nog veel meer leuk dingen, vast een lekkere lange vakantie! Veel plezier nog de laatste 3 weken ofzooooow

Gr. Esmée