Baliflits 11

4 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal, na 2 hele mooie dagen qua weer, vandaag voor de verandering weer eens een onweersbuitje.hadden ze gisteren de stop uit de zee getrokken, vandaag was de zee vanmorgen heel hoog. We konden onze voetjes niet aan de grond krijgen.Na de middag ,waar ik niks van heb gemerkt. ( ik heb heerlijk een paar uurtjes liggen slapen,  was hij al weer aanmerkelijk lager. Gisteren op het strand verwend door de zus van onze strandstoelenverhuurder,ze had heerlijke gebakken pisang gemaakt met hagelslag en kaas erover. zelf  zou ik die combinatie nooit gebruiken maar het smaakte voortreffelijk. De dagen vliegen hier om. Zo liggen we in het zwembad voor onze dagelijkse rituelen. ( s' morgens om ongeveer half acht  )en zo zitten we al weer bij Gepke op de koffie. De helft heeft dan al gedoucht en de andere helft moet nog. Daarna is het al weer tijd om op stap te gaan voor ons avondeten. Waar we vanavond terecht komen, weet ik niet. Regent het, dan gaan we in een warung of restaurantje .eten en anders gaan we graag naar de markt. Morgen vertel ik waar we zijn beland. Het weer is droog gebleven, dus toch maar naar de markt. De mannen hebben martabak gegeten en wij een soort pannenkoek. Heerlijk! Vandaag weer een prachtige stranddag gehad en dan is er zoveel te beleven op het strand, dus genieten en zo nu en dan een uiltje knappen. Vanavond bij een warung gegeten. Hebben wel eens beter gegeten, maar dat kwam waarschijnlijk om dat mevrouw er zelf niet was. Zitten nog even in de lobby. Bert is net aan gekomen. Hij is onze reisgenoot samen met Anita en Wim waarmee we donderdag ,vrijdag, en zaterdag naar Ababi gaan. Nog even contact gehad met het thuisfront over de badkamer. Paar "kleine " problemen ,maar dat moeten ze maar oplossen bij de aannemer. Ze wisten waar ze aan begonnen. Toch wel blij er een echte aannemer in gezet te hebben. Ze moeten de uitdaging maar aan gaan. Wij zitten voorlopig nog lekker hier. Renée wat goed dat je al 9 kilo afgevallen bent. Pas maar op. Straks kennen ze je hier niet meer. Fijn voor Gerard dat hij ook met je mee mag doen, jullie moeten de groeten hebben van het personeel. Mirella jij wilde toch zo graag een andere badkamer en de meiden willen een lekkere regenbuidouche.. Gisteren kregen we nog een berichtje van je van: slopen maar. We gaan nu ons bedje maar weer eens opzoeken.nog even Bert beter begroeten en dan slapen. O,ja Mirella alleen voor  Caitlyn had je nog prinsessen jurkjes nodig hè? Liefs voor iedereen.

1. Angelique:
    5 maart 2014
    Hallo vakantiegangers!
    Zo te horen houden jullie het prima vol (had ook niet anders verwacht:)) Wij alweer in ons dagelijkse ritme, tja...een week vakantie is heerlijk, maar voordat je het weet ben je alweer vergeten dat je weg bent geweest. Hopelijk houden jullie het vakantiegevoel vanaf eind maart langer vast. Nog 1 nacht en dan vertrekken jullie richting het oosten van Bali. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe jullie het daar vinden! Maar dat horen we hopelijk zondag wel in een nieuw reisverhaal (ervan uitgaande dat jullie geen internet zullen hebben op jullie "logeeradres") Geniet ervan, heel veel plezier!
  2. Wim Louwen:
    5 maart 2014
    Internet hebben we inderdaad niet daarginds! Hopelijk hebben jullie bij thuiskomst niet de tegels aan het plafond in plaats van de vloer, je weet maar nooit als je er niet bent. Hier op Bali zitten de dingen soms ook niet op de juiste plaats of werken niet. slaap lekker.
  3. Gerard mentz:
    6 maart 2014
    Hebben jullie nog toertjes met een chauffeur gemaakt?
  4. Gerard mentz:
    6 maart 2014
    zijn jullie nog naar de zwavelbaden geweest?
  5. Robert Steur:
    7 maart 2014
    Selamat sore Bali-vrienden,

Benieuwd hoe jullie uitstapje is verlopen naar Ababi. Op het internet viel te lezen dat een uitstapje de moeite waard is naar Gitgit, de hoogste waterval van Bali, op ongeveer 10 kilometer van Singaraja in het noorden van Bali. De waterval stroomt het hele jaar, maar is vooral in het regenseizoen indrukwekkend. Hoewel, deze waterval niet extreem hoog is. Het water stort zich 'slechts' circa 40 meter naar beneden. Maar dan weer wel in een decor van een overdadig groen regenwoud. Volgens de beschrijving is direct onder de waterval een klein, diep ‘meertje’. Hieruit stroomt het water snel weg tussen en over de rotsen. Op een kleine afstand van de waterval bevindt zich een brug over de rivier. Dit is een erg mooi punt om naar de waterval te kijken en foto’s te maken. De foto's zien er spectaculair uit. In het water is ook goed te zwemmen, omdat het snel stroomt. Dit in tegenstelling tot de meeste zoetwaterpartijen in de tropen, waar veel parasieten in kunnen leven. Wanneer je met je geliefde Roeland naar de Gitgit waterval gaat, Hilly, kun je beter uitkijken. Volgens de bijgelovige verhalen die verteld worden, zal een stel dat aan de voet van de waterval baadt al snel van elkaar scheiden. Dus, bezint eer gij begint. ;-) Groetjes van Marion en Rob.
  6. Gerard mentz:
    8 maart 2014
    Ababi Oosten van Bali. Erg mooi en hier een ytoube filmpje van Ababi
  7. Gerard mentz:
    8 maart 2014
    Ababi..Mooi gebied tussen de rijstvelden en hier een filmpje