Baliflits 13

13 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo blitslezers, hier dan weer even een berichtje uit het verre oosten. Dinsdag eerst de masseur gehad. Nou ik gil niet zo gauw, maar nu ging ik door de grond van de pijn. Ik had maandag een kleine buiteling gemaakt en was terechtgekomen op mijn knie, moet je ook niet doen, ik weet dat die knieën van mij niet zo heel goed werken, maar heel eerlijk vond ik het niet. We kwamen bij de tempel vandaan en ik had  als enige gebeden en geofferd en ik lig op mijn snufferd. Zal wel te weinig hebben geofferd. Hij pakte mijn knie dus behoorlijk aan.  Het was een prachtige dag met heel veel zon. Heerlijk naar ons eigen plekje bij Nyoman . Hij verdedigd onze stoelen als een leeuw. Als andere mensen op onze stoelen willen gaan zitten dan is hij er als de kippen bij. No these are reserved! Marlies  die ook altijd bij hem zit moet altijd verschrikkelijk lachen en vertelde ons dit verhaal. Wij doen helemaal niet moeilijk als er iemand zit, maar daar komt dus niks van in. Het water was heerlijk van temperatuur en ook redelijk schoon. Soms komt er heel veel zeegras bovendrijven en dat vindt ik niet zo fijn. Ik vindt het heerlijk om te dobberen op mijn slang. Meer mensen genieten van mijn slang, heb hem dan ook in de verhuur gegooid. Geen slang te koop in Sanur. Moet toch thuis dan maar een nieuwe kopen, want hij wordt wel wat minder. S'avonds zijn we bij luthus gaan eten, want het was Bert zijn laatste avond. Hij is woensdag naar Vietnam vertrokken. Nadat Bert vertrokken was zijn we woensdag ook lekker weer naar ons stekkie gegaan. Het is op het moment rustiger op Bali dan in januari. Lekker relaxen. We slapen nog heel veel op het strand. Komt vast door de serene stilte en de kabbelende golven. Vanmorgen met Anita naar de kapper geweest, waar we ons hebben laten kortwieken. Lekker kort koppie. Daarna samen nog even wat gedronken en toen langs de boulevard naar ons strandje gefietst. Heel voorzichtig, want het is ook een wandelpad. Zo nu en dan even afstappen voor een hekwerk, dus doen we meteen ochtendgymnastiek. Wel extra, want ons zwemuurtje hebben we er dan al op zitten. Roeland was ook naar de kapper, maar wel een andere en heeft meteen zijn handen en voeten laten doen. Ja, je hebt van die ijdele mannen, zich lekker laten verwennen door 5 vrouwen. Hij kwam dan ook veel later op het strand, anders niet zo erg, maar mijn bovenstukje van de bikini was nog niet droog en dat zou hij meenemen, zodat ik van ellende maar in mijn beha op het strand ben gaan zitten. Omdat mijn knie vandaag wat extra aandacht nodig had, heb ik ook op het strand maar een massage genomen. Ik liep vanavond weer wat beter dan vanmorgen. Hij wou niet even knappen, want dan gaat het vaak wel weer. Gisteravond heel veel regen gehad en ook in de namiddag begon het weer te regenen. Vanavond bij warung Samping gegeten. Heerlijke rendang! En Roeland heeft puh yong hai gegeten. Was ook heel goed.  Jullie zien we vermaken ons nog prima en rusten lekker uit, dan wordt er ook nog  heerlijk  voor je gekookt, geen afwas. Nou als dat niet genieten is dan weet ik het niet meer. Lieverds meer heb ik op het moment niet te vertellen. Renée en Gerard jullie moeten de groeten hebben van alle bekenden hier. Zo nu en dan zet ik wat foto's op  de reislogger. Het duurt soms erg lang, vandaar dat er wel eens wat foto's later bij jullie binnenkomen. Groetjes en een dikke knuffel van ons.