Baliflits 14

17 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Het is al weer vrijdag. De tijd glipt ons door de vingers. Al doen we dan niet zoveel, we hebben het hartstikke druk. S' morgens om half acht zwemmen, daarna aquajoggen, ontbijten, tas klaarmaken en dan op de fiets naar het strand. Dan zit ons ochtendritueel erop en mogen we de dag vrij doorbrengen. We beginnen op het strand met een duik in de zee als de stop er tenminste niet uit is. Dan is het tijd voor een klein dutje in de zon onder de parasol, dan is het al weer lunchtijd. Ze hebben hier heerlijke king prawns. zo lekker heb ik ze nog nergens gegeten . Zelfs niet bij Seidel. Ook de springrolls zijn heerlijk. De miesoep is voor mij een beetje to spicy. Dan krijgen we nog vers fruit toe. Dus wie doet ons wat. Na meestal weer een duik gaan we siësta houden. Ook lezen we wel eens een boek of kleppen we wat met de buren. Het is dan zomaar weer tijd voor koffie en ruimen we de boel weer op. Stappen op de fiets en dan heeft Gepke de koffie klaar. Onderweg naar huis doen we de boodschappen, zodat er niet teveel tijd verloren gaat. Dan is het gauw douchen, nog even de was wegbrengen of halen en dan is het weer tijd om te kijken waar we gaan eten. Is het droog gaan we meestal naar de markt, zoals vanavond. Regent het zoals de laatste 2 avonden dan zoeken we een warung in de buurt op. Kun je ook lekker eten. Morgenochtend staat eerst de masseur weer op de stoep om 7 uur.we gaan nu een tukkie doen en morgen vertel ik verder wat de dag gebracht heeft. Gisteravond waren Gede en Sintya nog even op de markt. Gede had papaja,s gebracht bij Bumas . Ze hebben het op het moment erg druk, we zien ze wat minder dan in de eerste weken. Vandaag moest hij naar Singaraga  met een nacht over.  We hebben vandaag een ontzettend mooie dag gehad. Eerst de masseur die vandaag jarig was. Hij is lang bezig geweest en vroeg of ik veel pijn in mijn knie had gehad. Ja dus, hij had me nog niet eens aan geraakt. Vandaag knie en schouder weer behandeld ,was toch weer iets losser. Komt goed hoor. Om dat het zulk mooi weer was zijn we vroeg naar het strand gegaan waar altijd van alles te beleven valt. Lekker weer vandaag, geen enkele drup regen, nou zo mag het blijven. Nog eerste hulp verleend aan een meisje die wou proberen om een zee-egel aan te raken. Ze had gelukkig maar een stekel in haar vinger. Moeilijk te behandelen met de asperivin. De top van een vinger heeft geen houvast, wou moeilijk vacuüm trekken. Was een hele mooie zee-egel. Zwart met rood en paars.  Later zien we haar vader met een pet van I Amsterdam . Ik vroeg hoe hij daar aan kwam. Zegt hij die werden vorig jaar uitgedeeld bij ons in het hotel. Zeg ik tegen hem door Anna. Ja zegt hij door Anna en Hinke. Wat is de wereld soms klein. Lekker op het strand geslapen en gelezen. Omdat het zaterdag is waren er vanavond veel locals aan het strand. Dan genieten we volop, Nyoman onze strandbedjes verhuurder zei waarom blijf je hier niet lekker zitten, maar ja het was al half zes en Roeland vindt de koffie bij Gepke toch wel heel lekker. Vanmorgen de wekker om half zeven gezet. Hans is jarig en we hebben besloten om hem een ontbijt op bed te brengen. Van Lies mogen we haar voor een bakje pinda's wakker maken, dus is het voor haar geen probleem.Maar eerst de slingers ophangen en de ballonnen die ik gisteravond al heb opgeblazen. Twee knapten er spontaan, maar hopen dat ze beneden maar niks hebben gehoord. Nou dat was me vanmorgen wat. Op blote voeten naar beneden, want anders zouden ze wakker kunnen worden. Alles is gelukt en het ontbijt uit de keuken laten komen. Hard op de deur geklopt en direct naar binnen gegaan met mijn magic sleutel. Lies zat direct recht op in bed, maar Hans lag nog lekker te snurken. Toen zijn we maar gaan zingen en werd hij wel wakker. Hij vond het hartstikke leuk en lachte zich kapot. Lies eveneens. We gaan de laatste week lekker relaxen. Woensdagavond gaan we bij Putu eten. Putu werkt in de housekeeping en ze hebben sinds kort een kleine warung. Ze gaat speciaal voor ons koken. Nyoman gaat ons er heen rijden. 8 personen bij hem in de auto. Zal wel een beetje krap worden, maar het is maar 7 kilometer. Moet kunnen. We zitten nu verjaardag te vieren in de tuin, waarvan ik de foto's meestuur. Nog een week en we staan alweer op vaderlandse bodem. De tijd is omgevlogen. Lieverds een dikke knuffel van ons.

1. Gerard mentz:
    17 maart 2014
    De tijd is hard gegaan die twee maanden daar in Sanur vliegen om! Nog even een weekje kalm aan en dan weer terug naar Nederland waar langzaam aan het weer beter wordt. Groetjes van Renee en nog minder dan 6 maanden dan zijn we daar ook twee maanden! Vanaf 9 april heb ik eindelijk mijn pensioen en AOW....dus dan ook maar genieten van veel vrije tijd! Groetjes aan allen daar!
  2. Wim Louwen:
    18 maart 2014
    gezellig was dat partijtje wel maar een bericht schrijven tijdens een feestje? Hilly, dat kun je toch niet maken!!!!!!
  3. Bruinenberg:
    18 maart 2014
    Nog lekker een weekje genieten!Hilly jij wil graag reactie van deze kant,bij deze.
    Heb gisteren al het nodige met Roeland geapp,t.
    Als jullie thuis zijn praten wij wel weer bij!
    Lieve groet.Jaap en Anneke.
  4. Robert Steur:
    Dag Globetrotters,

Ja, ja, dat krijg je als je het zo geweldig naar je zin hebt. Eigen schuld, dikke bult. Logisch, want jullie dagen zijn volop gevuld met alles waar jullie geweldig veel plezier aan beleven! Nou, het is jullie van harte gegund. En uh ..... met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor herhaling vatbaar, wat jullie betreft. Wij wensen jullie een goed terugvlucht en een behouden thuiskomst toe. Groetjes van Marion en Rob.