Baliflits 14

12 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Lieve baliflitslezers, het is donderdagavond. Dus flitsje schrijven. Hoe is het in Holland. Hier gaat alles z,n gangetje. We hebben nog steeds veel regen en onweersbuien. Tussen de buien door zitten we nog altijd op het strand. Zoals ik al heb geschreven, hier is altijd wel wat te doen. Dinsdagavond hebben we dollars opgemaakt die we van Angelique hebben gekregen voor het lenen van de fietsen van afgelopen zomer. We zijn met zijn zessen naar MonaLisa gegaan en hebben genieten van een heerlijk diner. We hebben allemaal tonijn gegeten. Wim een tonijn pedas en wij een lekkere gegrilde tonijn. Heerlijk! Omdat het een speciaal etentje was, hebben we meteen Angelique haar verjaardag gevierd en ons etentje afgesloten met een dessert. Gebakken ijs. De ballen waren erg groot, zodat we die maar hebben gedeeld.  Toen we buiten kwamen regende het heel zachtjes. We waren nog geen 10 meter verder of het begon me toch te hozen en zoals jullie weten als we zeggen hozen dan is dat een waterval op zich. We zullen de foto's meesturen, hoe nat we geworden zijn. Gelukkig hadden ze bij de balie van Bumas nog wat oude handdoeken waar we ons mee hebben afgedroogd. En als ik jullie nu vertel dat we voor MonaLisa hadden gekozen,omdat dit om de hoek bij Bumas is en het droog weer was toen we weg gingen en wij natuurlijk geen paraplu's hadden meegenomen. Dit was toch al de tigste keer dat we als verzopen katten thuiskwamen. We blijven gewoon lachen, want de temperatuur is hier natuurlijk veel lekkerder dan in Holland. Gisteren hebben we  afscheid genomen van Ton en Ellen, die na drie maanden weer even op Hollandse bodem gaan vertoeven.Ze trakteerden ons op heerlijke gebakken banaan met kaas, hagelslag en honing. Dit is normaal onze zondagse traktatie van de oudste dochter van Nyoman op het strand. Elke zondagmiddag worden deze gebakken door haar. We zijn voor a.s. Dinsdagmorgen om 10 uur uitgenodigd bij Nyoman thuis voor het vieren van zijn nieuwgeboren kleinkind. Als de baby een maand oud is wordt hier.n.l. De eerste ceremonie gehouden. We zullen wel zien hoe dat wordt gevierd. Ze hangen hier van ceremonies aan elkaar. Maar wel heel leuk om dat een keer mee te maken. Een maand telt hier 35 dagen volgens de kalender. Ze weten zelf soms niet hoe oud ze zijn. Zal ook wel met hun telling te maken hebben. Vanavond een afspraak gemaakt met de families Noordenburg om dinsdag samen nog een keertje te eten, want volgende week vrijdag gaan Jan en Gepke alweer naar huis. Wij gaan woensdag naar Gili Air met Anita en Wim. De Noordenburgers gaan morgen voor een paar dagen naar de Gili's. Dan zie je ook hoe snel de tijd gaat. We hebben het hier nog steeds gezellig met zijn allen. Het zijn steeds wisselende groepjes, omdat dan de een en dan de ander weer huiswaarts gaat. Als je vaak naar dezelfde bestemming gaat, kom je geregeld bekende mensen tegen. Vandaag begon het met regen, maar na het ontbijt kwam het zonnetje ons begroeten. De hele dag aan het strand gelegen. Geslapen, gezwommen, gezond gekletst en ook nog gefietst. Jongens wie doet je wat. Vanavond bij Samping gegeten, waar het altijd goed smaakt. Meer nieuws hebben we op het moment ook niet. Of jullie willen misschien nog weten dat we flink verkouden zijn. Een week zonder medicijnen of zeven dagen met medicijnen is een gezegde van onze oude huisarts.  Je hoeft je niet af te vragen waar wij voor kiezen. Lieverds we sturen jullie warme, doch natte groeten uit ons paradijsje. Liefs Roeland en Hilly.

1. Hilly:
    12 maart 2015
    We hebben natuurlijk genoten en niet genieten, maar dit ding maakt van mijn woorden weleens wat anders.
  2. Hilma:
    Lieve Hilly en Roeland,
    Wat jammer dat jullie zoveel regen hebben maar wat je zelf al schreef, de temperatuur daar op Bali is natuurlijk heerlijk. Ondanks de regen hebben jullie toch een prachtig kleurtje opgedaan. Wat heerlijk dat jullie zo genieten, de foto's zijn veelzeggend!!
    Hier in Nederland is het overdag ook heerlijk afgelopen weekend in Limburg 18 graden, vandaag was het ook een heel lekkere dag strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje, we hebben er ook lekker van genoten. 's nachts vriest het nog licht.
    We gaan dus ook de goede kant op.
    Hopelijk krijgen jullie ook nog wat meer zon. Lieve mensjes, , geniet nog lekker en als jullie terug zijn moeten we maar snel een keertje afspreken. Dikke Tût van hier, haha groetjes Hilma
  3. Robert Steur:
    12 maart 2015
    Ach ja, je neemt het maar zoals het komt. Tussen november en medio april is het nu eenmaal de moessonperiode, dus kans op flink veel hemelwater. En, dat allemaal in de vorm van frequente en intense buien. Gelukkig nemen jullie het laconiek op. Het is ook wel de beste houding tijdens het regenseizoen op Bali. Het genieten is er niet minder om. Zoveel is wel duidelijk uit jullie enthousiaste verhalen. Nog twee weken te gaan en dan is het weer 'uit met de pret'. Nog een fijn 'staartje' aan jullie paradijselijke verblijf toegewenst.

Groetjes van Marion en Rob
  4. Gerard mentz:
    14 maart 2015
    Geniet lekker van de laatste dagen.......leuk om alles weer te lezen.....wat gaat de tijd snel......te snel!!