Baliflits 16

23 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Vrijdagmorgen was het heel mooi weer. Natuurlijk naar ons strandje, want onze strandbaas had heel wat schade, dus moet hij weer wat verdienen. We waren vandaag met Wim en Anita en Wout en froukje aan het strand. We moeten tenslotte een beetje aflakken zo langzamerhand. De mensen uit Hoogeveen waren er al( waar ik de sarong van had geleend) nog wat na gepraat over de gevolgen van de tornado. Gea uit sappemeer kwam bij me met : ik luister niet weer naar je. Ik had n.l. Gezegd ach die donkere wolken waaien wel , aan over kwam ik niet eens toe. Toen was het noodweer er al. Ze nodigde ons uit om mee te gaan naar een lopend buffet met dansen erbij. Eerst de thuisblijvers gevraagd of er meer meegingen. We moesten op tijd thuis zijn, nou dat was geen probleem want om drie uur betrok de lucht en je voelt het al. We werden overvallen door een onweersbui. Wim en ik zijn door gefietst en we kwamen als verzopen katten thuis. Roeland en Anita zijn onderweg gaan schuilen. ( de watjes) want we gingen met z'n negenen in de kippenschuur eten. Nou dat kippenschuur viel best mee. Het was er best netjes.met zijn allen in de Bemo . Nou dat is altijd een feest. Toen we bij het kippenrestaurantje kwamen hoorden we dat het een uur duurde voor de kippen klaar waren. Al zien we elkaar elke dag er is altijd genoeg te kletsen, dus dat uur was gauw voorbij. Lekker gegeten, de Bemo gebeld en weer naar  bumas. De bemobestuurder wilde nu meer geld, maar onze doorgewinterde Anita hield voet bij stuk. Hij heeft wel de restjes kip meegekregen,waar hij ook wel blij mee was. Vanmorgen weer naar het strand gefietst en een heerlijke dag gehad. Vanavond om half zes op de fiets gestapt om naar het buffet te gaan met jan en Gepke en Anita en Wim . We wisten niet precies waar het was, maar na een paar keer vragen en de verkeerde kant uitgestuurd te zijn, hebben we het toch gevonden. Het buffet was zo,zo. Alhoewel ik toch weer hot lips had.moet thuis maar weer eens wat meer pepers gebruiken,dan kan ik volgend jaar misschien ook eens wat spicy eten. Langzaam opbouwen! De muziek was leuk , de warung, zoals ze het hier noemen was groot en heel netjes. Als je niet weet waar het is loop je er zo aan voorbij. We hebben toch ook nog gedanst. Leuke avond gehad en mijn dansschoenen niet voor niks meegenomen. Zondagmorgen eerst naar de sundaymarket  voor een bloemetje voor de vrouwen van de strandbaas. Zijn zus en zijn eigen vrouw. Elke dag als we voor de lunch iets eten krijgen we een schaal met fruit. Dus dat verdient wel een bloemetje. Zondags krijgen we van een dochter  lekkere gebakken  pisang . Altijd een extraatje. Vanmiddag kwam de schoonzoon naar ons toe om te zeggen dat zijn vrouw ons iets wou geven. III kreeg een prachtig doosje met een zilveren ring en een hangertje. Van de vrouw van de strandbaas kregen  we een sarong en een peper en zout vaatje. Geweldig toch! Vanavond met  Made en Sintya naar Mona Lisa wezen eten. Ook heel gezellig! Gede moest helaas werken. We gaan nu de koffers maar weer eens zien vol te krijgen. Dit is vanaf Bali de laatste flits. Voor allemaal een dikke knuffel en tot gauw.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard mentz:
    23 maart 2014
    Leuk die 16 flitsen om te lezen. Renee en ik wensen jullie een goede terugreis naar Nederland waar langzaam aan de lente meer vat krijgt. Tot in Nederland aan de telefoon. Renee en Gerard.
  2. Kim:
    Goede thuisreis gewenst! Dikke x van ons! Robert, Kim en Daan
  3. Angelique:
    23 maart 2014
    Jeetje, wat zijn de afgelopen 8 weken voorbij gevlogen. Ik denk niet alleen voor ons, maar ook voor jullie. En dan zit het er alweer op. Gelukkig hoeven jullie niet "tot volgend jaar" te zeggen, maar "tot over 3,5 maand"
    Een hele goede terugvlucht gewenst! Tot dinsdagochtend! Kaken
  4. Wim Louwen:
    24 maart 2014
    Lieve vrienden, het zit er weer op, goede reis en veilig thuis. Bedankt voor alle fijne dingen die we samen deden. Twee maanden (was niks mis mee, he). volgend jaar weer? dikke kus Wim en Anita, de onder buren