Baliflits 2016 nummer 3

1 februari 2016 - Sanur, Indonesië

hallo allemaal, hier weer even een paar flitjes. Vrijdagavond zouden we gaan eten opde markt. Komt Lies aangerend, ik heb allemaal vliegende mieren in de badkamer. Nou inderdaad enorm grote vliegende mieren, zo zullen we ze maar noemen, enorm groot en enorm veel. Deze beestjes komen vaak na een droge periode en daarna regen. Ze zijn ongeveer zo groot als bij ons de langpootmug. Ze komen helaas in grote zwermen en als je dan ook nog het licht hebt laten branden, nou dan is het raak. Renee en Gerard zaten bij een restaurantje en ook daar kwamen ze in een zweefvlucht naar binnen. Ook Renee had dit nog nooit meegemaakt. Ook op straat waren er grote zwermen en sommige restaurantjes sloten hun deuren en ramen. De tjittjaks vonden dit helemaal niet erg en hadden er een heerlijk maaltje aan. De volgende morgen lagen er voor onze deur, duizenden vleugeltjes, want die eten ze niet. Lies had opnieuw de badkamer vol. Ik zeg al tegen haar, ze hebben bij mij aangeklopt, maar ik heb ze niet binnen gelaten. Lachen natuurlijk als een boer met kiespijn. Lies zit beneden en heeft een open badkamer en ja dan heb je zoiets. We zijn elke morgen heerlijk bezig met elkaar in het zwembad. We touw springen elke morgen. Zo hopen we onze vakantiekilootjes onder de duim te houden. We hebben er zelfs twee heren bij, die met slaperige kopjes s'morgens aan komen lopen om na een half uurtje weer fit aan de dag te beginnen. Morgen de tweede massage, de eerste nog maar nauwelijks verwerkt, komt de tweede er al aan. Het zijn harde massages, maar na afloop voel je je er beter bij. De tweede vind ik altijd de minste, want dan zijn de beurse plekken nog niet helemaal hersteld. Maar even op mijn kiezen bijten dan hebben we dat ook weer gehad. We zijn nog elke dag lekker naar het strand geweest. Een paar dagen heel mooi warm weer gehad. Lekker gerelaxt en heerlijk geslapen. Je kunt je niet voorstellen hoe lekker dat is. Slapen op je strandbed met een lekker dik kussen en de branding van de zee op de achtergrond. Ook op het strand is de Hollandse club elke dag aanwezig. Gisteravond zouden we weer naar de markt om te eten, maar de lucht dreigde een beetje, toch maar naar een nieuw restaurantje hier in de straat gegaan. Kip gegeten met rijst, hier zat een sambal bij, die niet pedas was. Nou Lies heeft even voor me voorgeproefd en ze was meteen aan het vuurspugen, deze dus maar wijselijk laten staan. Vanavond opnieuw een poging gedaan om toch weer naar de markt te gaan. Heerlijk een pancake cheese gegeten. Wel samen gedeeld,want een hele kunnen we echt niet op. Weet je nog wel Nick, zo'n lekkere pannekoek die wij ook eens samen hebben gegeten. Nou, het weer was ons niet gunstig gezind, want halverwege kwam het met bakken uit de lucht vallen. Onze paraplu's en regencapes lagen zo als gewoonlijk op onze kamer. Verwacht je regen, komt het niet en als je er niet op berekend bent komt het met bakken. De onweer trekt nu weer verder, maar kan ook zo weer terug zijn. Woensdag gaan we naar een zwavelbad , niet te ver van hier. Op de terugweg gaan we gadogado eten bij onze vaste warung. We hopen dat het dan droog is, want in de regen is het best wel koud in deze buitenbaden. Onze vrienden uit Amersfoort zijn eergisteravond naar Nieuw Zeeland vertrokken voor ruim 6 weken. Op 10 maart komen ze terug. Hopelijk met vele mooie verhalen. Lieve mensen dit is het weer voor even. Dikke knuffel van ons.

1. Angelique:
    6 februari 2016
    Dat weet ik nog goed hoor, dat was zo lekker!!! Groetjes van BIJNA jarige Nick!