Baliflits 2016 nummer 5

9 februari 2016 - Sanur, Indonesië

hallo allemaal, hier dan even een paar flitsjes uit Bali. We doen van alles maar beleven niks bijzonders. Onze dag begint meestal om 8 uur in het zwembad. Daar worden serieuze oefeningen gedaan en er is heel wat gesteun en gekreun. Maar na een paar dagen lukt het bijna iedereen. We doen heel veel buikspieroefeningen, maar vergeten ook de been en bilspieren niet. Het meest worden de lachspieren getest! Al met al een goed begin van de dag. We hebben inmiddels 4 massages gehad, die voor mij nog steeds pijnlijk zijn, maar het vocht uit mijn knie verdwijnt langzaam maar zeker. Zondagmiddag na ons dagelijks strandbezoek zijn Lies en ik inkopen gaan doen voor Gerard zijn verjaardag. Het valt hier niet mee om leuke slingers te kopen. Toch zag Lies gekleurde pakjes met crepepapier. Nou denken we, die draaien we wel inelkaar en dan zijn we ook weer klaar. Ja dat had je gedacht, bleken er allemaal strookjes te zijn van 1 meter. Plakband gepakt en de stroken aan elkaar geplakt, want slingers zouden en moesten er komen. Ook voor iedereen nog een feesthoedje en ballonnen gekocht. Gisteravond de sleutel bij Renee gevraagd en het balkon met zijn allen versierd. Nou dat zag er met onze minieme spulletjes toch heel leuk uit. De hartjesballonnen bleken opgeblazen net op tietjes. Lachen natuurlijk. Gerard was vandaag jarig en heeft gisteren niks gezien, want hij had verloren met domino en heeft zijn verdriet weggedronken bij Jan en Gepke met een whisky. Daarna is hij gaan slapen en vanmorgen toen ik op de pijnbank lag, hoorde ik hem zeggen. Kijk eens wat Ori gedaan heeft. Vannacht om 4 uur hoorde ik gestommel.nou Gerard dat had je dus lekker mis. Vanmorgen met zijn allen koffie gedronken met een heerlijk stuk taart. Vanmiddag nog eens over gedaan met Bikan Ambon en spekkoek. Om zeven uur moesten we bij Samping zijn, waar we een Balinese rijsttafel hadden besteld als kado voor onze jarige Job. Toen we bij Samping aankwamen was alles nog gesloten. We dachten al, wat raar, maar ze bleken problemen met de water toevoer te hebben. Roeland is achterom gelopen en die schatten hadden alles al klaar gemaakt met flessen water. Heel goed en heel lekker. Op de terugweg dit diner afgesloten met een lekker ijsje. Alle straten zijn versierd ter ere van de Balinese Kerst. Morgen zullen er dus wel vele warungs en winkels gesloten zijn. Naar het strand kunnen we altijd, want onze strandbaas heeft aangegeven dat hij wel open is. Mensen dit was het weer even voor vandaag. De volgende flits komt misschien wel uit Lovina, want we zijn bezig om hier voor een paar dagen te boeken. Welterusten voor straks en een dikke knuffel uit het warme Bali.

1. Robert Steur:
    10 februari 2016
    Dag Bali-genieters,

Voor de regen hoef je niet Bali te gaan, want in ons kikkerland komt de ene tsunami na de andere uit de lucht vallen. Bakken met water per vierkante meter. De wichelroedelopers van het KNMI voorspellen dat er meer aankomt de komende dagen. In elk geval zit het met de temperatuur op Bali helemaal snor. Beweging genoeg, zo te lezen en jullie lijden ook bepaald geen honger. ;-) Van alles te doen, te zien en te beleven. De klok holt vooruit in jullie beleving. Een goed teken, want dan is er geen spoor van verveling. Leuk om op te hoogte te blijven van jullie belevenissen. Blub, blub, blub..... en 'splash' uit een nat NL.